پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی آنتی باکتریال چیست؟

کاشی آنتی باکتریال چیست؟

کاشی آنتی باکتریال چیست و در چه محیط‌هایی قابل استفاده می‌باشد!؟

کاشی آنتی باکتریال یا ضد باکتری نوعی کاشی است که از لعاب آنتی باکتریال برای ایجاد خاصیت نانو و ضد باکتری روی آنها استفاده شده، به طوری که این کاشی‌ها به دلیل خواص مفید و حتی خاصیت میکروب‌کشی که در خود دارند، امروز بسیار مورد استقبال مدیران مراکز بهداشتی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بوده و از این محصولات در تجهیز اتاق‌های درمانی خود استفاده می‌کنند. همچنین فعالان ساختمانی برای تجهیز ساخت و ساز خود در آپارتمان‌ها، هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی از این نوع کاشی‌ها بهره می‌برند.

ارائه ترکیبی ایده‌آل و کارآمد با خاصیت آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات علاوه برخواص میکروب‌زدایی از نظر اقتصادی قابل تولید و باصرفه می‌باشد که می‌توان با بکارگیری کاشی آنتی باکتریال از انتشار و بیماری‌زایی باکتری‌ها ممانعت به عمل آورد و به این ترتیب علاوه بر پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در هزینه‌های درمان نیز صرفه‌جویی می‌شود .

 

کاشی آنتی باکتریال چیست؟

 

این مواد، که عمدتا از نانو ذرات تشکیل شده‌اند، آنتی باکتریال هستند و با تحریک الکترون‌ها و ایجاد پدیده اکسیداسیون در این نانو ذرات، خاصیت گندزدایی ایجاد می‌کنند و از مقاوم شدن باکتری‌ها نسبت به مواد ضدعفونی‌کننده شیمیایی جلوگیری می‌نماید.

با ضد باکتری کردن کاشی‌ها دیگر نیازی به ضدعفونی‌کننده با مواد شیمیایی مانند فرمالدئیدها و ضدعفونی‌کننده حساسیت‌زا که برای محیط‌زیست نیز مضر هستند، وجود ندارد.
پس از تولید خاصیت آنتی باکتریال کاشی‌ها در برابر باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی تا ۹۹/۹۹ درصد بصورت قوی‌ترین ضدعفونی‌کننده با عمر دائمی عمل می‌نماید. نیروی قدرتمند اکسیدکنندگی در این کاشی‌ها باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌گردد. خاصیت آنتی باکتریایی کاشی در واقع باعث کشته شدن باکتری نمی‌شود بلکه با ایجاد صدمه در دیوار سلولی باکتری‌ها آن‌ها را تجزیه کرده و نهایتا از بین می‌برد .از آنجا که لعاب کاشی‌ها آنتی باکتریال است، پس از فرایند تولید خاصیت آنتی باکتریال آن دائمی می‌شود.

 

ویژگی تکنیکی کاشی‌های آنتی باکتریال

کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال دارای پایداری شیمیایی و ظاهری فوق‌العاده‌ای هستند و به همین دلیل به طور گسترده‌ای در محیط‌های مختلف مانند محیط‌های بیمارستانی استفاده می‌شوند. ذرات نانو کامپوزیت سازگار با محیط‌زیست هستند و برای بدن انسان نیز ضرر ندارد. علاوه بر این، ذرات نانو کامپوزیت انکلوژنی دارای خواص آنتی‌باکتریال فوق‌العاده می‌باشند و قادر هستند تا ۶۵۰ نوع باکتری را از بین ببرند. ذرات نانو کامپوزیت می‌توانند ایمنی نسبت به باکتری‌ها و ویروس‌ها را در انسان‌ها، حیوانات و گیاهان بالا ببرند.

 

کاشی آنتی باکتریال چیست؟

طرح دکوراسیون تزیینی هلیکس سفید سایز ۶۰*۳۰ امرتات سرام

ذرات و یون‌های فلزی مرتبط با آن که در لعاب کاشی قرار دارند؛ به دیواره باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را به لحاظ عملکرد، رشد و بازتولید، غیر فعال می‌کنند. این نانوذرات می توانند با لعاب کاشی به عنوان افزودنی مخلوط شوند. فلز کپسوله شده توسط مواد مختلف؛ دارای پایداری شیمیایی مناسب بوده و یون فلزی را در طولانی مدت آزاد می‌کند که باعث می‌شود کاشی از خود خاصیت آنتی باکتریال دائمی به میزان ۹۹/۹۹ درصد نشان دهد. این خاصیت در تاریکی مطلق بدون نیاز به تابش اشعه ماورا بنفش بصورت خودکار و مستمر میکروب‌کشی می‌نماید.

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments