پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی سرامیک چطور به بهبود فضاهای عمومی کمک می کند؟

شناخت-بازار-کاشی

کاشی سرامیک چطور به بهبود فضاهای عمومی کمک می کند؟

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین تصمیم گیری ها در رابطه با هر فضایی، انتخاب کفپوش مناسب برای همان فضاست. به علت رفت و آمد زیادی که در اماکن عمومی و ساختمان های تجاری جریان دارد، باید از مصالحی سخت (همچون انواع کاشی سرامیک) و با مقاومت فوق العاده بالا و در ابعاد بزرگ استفاده شود.

چالش های موجود در انتخاب و خرید کاشی 

انتخاب و خرید کاشی مناسب برای فضاهای عمومی چالش های خاص خودش را دارد: سرامیک، سنگ یا پرسلان؟ استفاده از رنگ های تیره یا رنگ روشن؟ کدام طرح؟ در کدام ابعاد؟

برای درک نحوه بهبود فضاهای عمومی با سرامیک ها، با سرام پخش همراه شوید تا سَری به دکور جذاب کتابخانه‌ای مشهور در پاریس بزنیم و با جزئیات انتخاب و طراحی کاشی کاری این پروژه منحصر به فرد بیشتر آشنا شویم.

کتابخانه ICI پاریس

همانطور که در ادامه متوجه خواهید شد در این پروژه برای اولین بار و به شکل جسورانه ای سعی شده تا از سرامیک متفاوت با طرح و نقش و حتی ابعاد متفاوتی کار شود. 

در آخر گزارش می توانید به انواع کاشی و سرامیک پرسلان در طرح و ابعاد مشابه که در فروشگاه سرام پخش موجود می باشند، به راحتی دسترسی پیدا کنید.

دکوراسیون سرامیک ست وود قهوه ای 60*60 کاشی نگین
دکوراسیون سرامیک فاستر شکلاتی 20*100 آبادیس
دکوراسیون کاشی تزیینی ژینا سفید طلایی 30*60 کاشی ایستا سرام-رستیک

بهبود فضای کتابخانه‌ای در پاریس با نصب کفپوش های سرامیکی

بهترین توصیف کتابخانه ICI پاریس این است که همانند شهر کتاب های معروف ایرانی، کافی شاپ، سالن اجتماعات و کتابفروشی همگی در یک مکان واقع شده اند. برای پوشش کف از سرامیک های کالکشن Terra Maestricht شرکت موزا استفاده شده است.

کتابخانه ICI پاریس

دکوراسیون داخلی این کتابخانه نوعی همنشینی از المان هایی با رنگهای خام است. به محض ورود به کتابخانه چشم بیننده به سمت رنگ های خنثی و متضادی جلب می‌شود که به گونه‌ای هماهنگ قفسه ها و مبلمان چوبی کم رنگ را با سایه‌های روشن درهم می‌آمیزند و در کنار دیوارهای سفید، پررنگ تر به نظر می‌رسند.

مسئولان ICI برای طراحی دکوراسیونی مستقل به شرکت های معماری فراخوان دادند. استودیوی مجری طرح پیش از آن نیز همکاری موفقیت آمیزی با شرکت هلندی موزا داشت و این دو با همکاری یکدیگر، سالن همایشی با مصالح شیک و ظریف ایجاد کردند.

بهبود-فضای-عمومی

بررسی نقش کاشی‌های کف در فضاهای عمومی

همانطور که می‌دانید، در فضاهای عمومی تکانش‌های شیمیایی و فیزیکی بیشتری نسبت به مکان‌های عمومی وجود دارد.

در این مکان‌ها نیز به نکات زیبایی شناختی توجه ویژه‌ای داشته باشید و از کاشی‌هایی بسیار محکم، با مقاومت بالا در برابر انواع ساییدگی و مواد شیمیایی با تاثیر پذیری پایین از لکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابر این در مکان‌های این چنینی استفاده از کاشی‌های لعاب‌دار جای تامل بسیار زیادی دارد.

همچنین در محیط‌های براق مثل رستوران‌ها که از کاشی‌های پرسلانی براق استفاده می‌شود، باید دقت داشته باشید سطوح صیقلی با وجود داشتن زیبایی چشمگیر به هیچ عنوان برای استفاده در این نوع مکان‌ها مناسب نیستند و سطح شان پس از مدتی خدشه برداشته و از براقیت آن کاسته خواهد شد.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments