پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی!

کاشی بین کابینتی طلایی مدل 2023

راهنمای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی!

فهرست مطالب

یکی از مواردی که در زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه طی سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است، کاشی بین کابینتی است. کاشی و سرامیک به‌صورت سنتی از گذشته تا به امروز به‌عنوان یک عایق در بخش‌هایی از آشپزخانه به کار می‌رفت که کار نظافت و تمیزی را راحت‌تر می‌نمود.

در قدیم سرتاسر آشپزخانه‌ها از کابینت‌های فلزی پوشیده شده بود و تنها فضای خالی بین کابینت‌ها از کاشی‌های طرح‌دار استفاده می‌شد. 

ولی امروزه یکی از اجزای مهم دکور آشپزخانه‌ها را کاشی‌های بین کابینتی تشکیل می‌دهد. به همین علت انتخاب کاشی بین کابینتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خرید اقساطی کاشی بین کابینتی در فروشگاه آنلاین سرام پخش

بهترین مدل کاشی دیوار آشپزخانه

در هنگام خرید کاشی بین کابینتی باید به نکات و عوامل مهمی توجه داشته باشید. طرح کاشی، نوع جنس و رنگ این محصول از اهمیت بسیاری برخوردار است.

چرا که نقش مهمی در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم به همه مطالب مربوط به کاشی بین کابینت و مزایا و معایب این محصول بپردازیم با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینت

قبل از انتخاب کاشی برای بین کابینت‌ها باید به نوع کابینت آشپزخانه توجه داشته باشید. تضاد رنگی که از ویژگی‌هایی است که می‌توانید در انتخاب کاشی بین کابینتی از آن استفاده نمایید.

به این صورت که اگر در قسمتی از کابینت مثل دستگیره رنگ متضاد وجود دارد، می‌تواند متناسب با آن برای کاشی از این رنگ استفاده کنید تا جلوی چشمگیر ایجاد نمایید. اگر کابینت‌های شما طراحی کلاسیک دارند برای کاشی بین کابینت از نوع مات این محصول استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی طلایی

در مورد کابینت‌های تیره و مشکی بهترین گزینه کاشی بین کابینتی کاشی‌ بین کابینتی استیل، تایل‌های طلایی و یا کاشی‌های مات و ساده تک‌رنگ است.

در مورد کابینت‌های چوبی که در اکثر آشپزخانه‌های امروز به کار می‌رود، استفاده از کاشی‌کاری‌های طرح‌دار و رنگی انتخابی متداول است.

 استفاده از شیشه در کنار کابینت‌های چوبی هارمونی زیبایی به فضا می‌بخشد. شما می‌توانید از کاشی‌های شیشه‌ای با رنگ‌های متنوع گرم برای فضای خالی بین کابینت‌ها استفاده نمایید.

————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی را مطالعه بفرمایید.

خرید کاشی و سرامیک برند مرجان  از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک کف پذیرایی برند مرجان

کاشی بین کابینتی نقره ای

انتخاب کاشی مناسب بین کابینتی

در مورد انتخاب کاشی مناسب برای کابینت باید بگوییم، می‌توان از انواع سنگ‌های طبیعی مثل سنگ‌های گرانیتی، مرمر، چینی، کاشی‌های سرامیکی، فلز، شیشه، اکریلیک و… استفاده نمود.

هرکدام از این موارد زیبایی مزایا و معایب خاص خود را دارد که قبل از انتخاب باید همه موارد بررسی شود و متناسب با سطوحی که قصد استفاده از آن را دارید اقدام به خرید نمایید.

خرید اقساطی کاشی آشپزخانه در فروشگاه آنلاین سرام پخش

بهترین طرح کاشی آشپزخانه

امروزه سنگ‌های چینی به دلیل منافذ کمتر و استحکام بالا در برابر نفوذ آب و همچنین تنوع رنگ بالا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. در زیر به شرح انواع کاشی‌های بین کابینتی می‌پردازیم:

  • کاشی بین کابینتی آجری

این طرح کلاسیک که برای کاشی‌های مستطیل شکل بیشتر مورداستفاده قرار دارد: بدون تاریخ انقضا است و باعث وسعت فضای آشپزخانه می‌شود.
 در مورد انتخاب این کاشی می‌توانید از سایز کوچک و بزرگ این مدل بهره بگیرید. اما به‌خاطر داشته باشید کاشی‌های بزرگ‌تر جلوه بیشتری دارند و از ظاهری یکدست برخوردار هستند که کار تمیزکردن آن نیز به‌مراتب راحت‌تر است.

کاشی بین کابینتی آجری

  • کاشی بین کابینتی تیغ ماهی

این مدل مانند کاشی‌های مستطیلی با اندازه و زاویه خاصی بر دیده نمی‌شود و از ظاهر پیچیده برخوردار است. این مدل که به کاشی‌های v شکل هم مشهور است، به طور بریده و کنار هم چیده می‌شوند که شکل حرف v شوند.
 زاویه‌دار بودن این طرح باعث وجه تمایز این مدل با مدل‌های مشابه خود است. استفاده از این مدل کاشی باعث گستردگی فضای آشپزخانه می‌شود. تنوع رنگ این کاشی‌ها در کنار قیمت مناسب آن دلیل انتخاب این محصول برای کاشی بین کابینتی است.

کاشی بین کابینتی مدل تیغه ماهی

  • کاشی بین کابینتی ساده

این طرح جزو متداول‌ترین طرح کاشی بین کابینتی است. به‌ویژه در مورد پروژه‌های کلان ساختمانی از این مدل استفاده می‌کنند. به دلیل سبک ساده این کاشی‌ها طرف‌داران خاصی دارد. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط و بودجه خود به انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب اقدام نمایید.

کاشی بین کابینتی ساده

  • کاشی بین کابینتی طرح سنگ

یکی از طرح‌های شکیل و چشم‌نواز در کاشی‌های بین کابینتی، طرح سنگ آن است. این مدل سنگ که از نوع طبیعی است، طراحی زیبا و طبیعی دارد که باعث می‌شود حال و هوای آشپزخانه فضای طبیعی داشته باشد.
این مدل کاشی بسیار مقاوم صاف و صیقلی است. شاید قیمت این محصول کمی گران باشد ولی لطافت و زیبایی این محصول باعث ترغیب افراد به خرید این مدل می‌شود.

کاشی بین کابینتی مدل سنگی

  • کاشی بین کابینتی طرح آینه‌ای

همان‌طور که از نام این مدل پیداست، از شکلی آینه‌ای با ظاهری شفاف و روشن برخوردار است. این مدل از کاشی‌ها بیشتر در آشپزخانه‌هایی که دکوراسیون مینیمال دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. به دلیل شفافیت و درخشندگی این مدل کاشی نمای آشپزخانه‌های کوچک زیبا و روشن به نظر می‌آید.

کاشی بین کابینتی آینه ای

  • کاشی بین کابینتی سه‌بعدی

این طرح یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین طرح‌های کاشی بین کابینتی محسوب می‌شود. این مدل برعکس نام خود از سطحی صاف و هموار برخوردار است.
در طراحی این کاشی به‌گونه‌ای کار شده است که یک نما یا تصویر سه‌بعدی را در جلوی چشم بیننده تداعی می‌کند. استفاده از این طرح جلوه و نمای چشمگیری به کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه می‌دهد.

کاشی بین کابینتی طلایی مدل 2023

انتخاب رنگ کاشی متناسب با کابینت

در کنار طرح‌های گوناگون کاشی بین کابینتی باید به رنگ آن نیز توجه داشته باشید. در زیر به شرح نکات مهمی در این زمینه می‌پردازیم:

  • هماهنگی رنگ کاشی با کابینت و وسایل آشپزخانه

ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون باعث زیبایی فضای آشپزخانه می‌شود. اگر در دکوراسیون آشپزخانه شما بیشتر از رنگ‌های ملایم استفاده شده است، می‌توانید از کاشی‌های بین کابینتی طرح‌دار و رنگی استفاده کنید.

بالعکس اگر از رنگ‌های تند برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرده‌اید، کاشی‌های بدون طرح گزینه مناسب‌تری است. چرا که انتخاب کاشی طرح‌دار فضای شلوغی را تداعی می‌کند.

  • روشن یا تیره بودن رنگ کاشی

کاشی‌های روشن و براق باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از کاشی‌ها با رنگ تیره نیز باعث شکیل و مدرن‌تر شدن آشپزخانه می‌شود. شما می‌توانید متناسب با متراژ آشپزخانه خود اقدام به انتخاب کاشی بین کابینتی نمایید.

———————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرامیک کف مات یا براق؟ را مطالعه بفرمایید.

———————————-

خرید اقساطی کاشی بین کابینتی در فروشگاه آنلاین سرام پخش

بهترین مدل کاشی دیوار آشپزخانه

ویژگی‌های کاشی بین کابینتی

فضای خالی بین کابینت‌های آشپزخانه و بالای اجاق‌گاز و سینک متراژ محدودی دارد، در نتیجه می‌توانید از کاشی و سرامیک‌های لوکس بدون نگرانی از قیمت آن استفاده نمایید. 

این مسئله که کاشی بین کابینت به لحاظ مساحتی بخش اندکی از آشپزخانه را شامل می‌شود. اما تاثیر ویژه‌ای در دکوراسیون آشپزخانه دارد. در زیر به شرح آن می‌پردازیم:

  • شستشو و نظافت راحت کاشی بین کابینتی

یکی از ویژگی‌ها و تاثیری که کاشی‌های بین کابینتی دارد، شستشوی راحت آن است. استفاده از اجناس مرغوب برای این بخش بسیار مهم است. چرا که بعضی از کاشی‌ها باگذشت زمان و شستشوی مداوم کیفیت خود را از دست می‌دهند.

  • مقاومت بالای کاشی در برابر ضربه و حرارت

در آشپزخانه به دلیل وجود وسایل گرمایشی مثل اجاق‌گاز همیشه محیطی گرم حاکم است. پس کاشی و سرامیک ای که برای بین کابینت مورداستفاده قرار می‌گیرد، باید در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشد. احتمال برخوردها اجسام نوک‌تیز و سنگین نیز در آشپزخانه به‌وفور وجود دارد. به همین علت کاشی‌های آشپزخانه باید مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشند.

  • رنگ کاشی آشپزخانه

رنگ کاشی آشپزخانه جزو یک ویژگی مهم انتخاب کاشی بین کابینتی محسوب می‌شود. هماهنگی رنگ کاشی‌ها با لوازم آشپزخانه باعث ایجاد هارمونی در دکوراسیون آشپزخانه می‌شود. استفاده از رنگ‌های روشن برای آشپزخانه‌های کوچک و همچنین رنگ‌های تیره سبب مدرن‌تر شدن آشپزخانه می‌شود.

  • نحوه چیدمان کاشی بین کابینتی

اگر سقف آشپزخانه شما کوتاه است بهتر است کاشی‌های بین کابینتی را به‌صورت عمودی نصب کنید تا سقف آشپزخانه بلندتر به نظر برسد. همچنین به‌خاطر داشته باشید در کنار همه عوامل یاد شده رنگ کاشی بین کابینتی خیلی مهم است و از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب کاشی بین کابینتی به‌حساب می‌آید.

کاشی بین کابینتی خاکستری

هماهنگی کاشی بین کابینت با کف یا کابینت

قبل از انتخاب کاشی بین کابینتی باید به عواملی که باعث هماهنگی این محصول با کف آشپزخانه و کابینت‌ها می‌شود، توجه داشته باشید. هماهنگی وست بودن دکور و وسایل آشپزخانه بسیار مهم است.

چرا که شما زمان زیادی را در این مکان می‌گذرانید. چه زمانی که مشغول آشپزی هستید و چه زمانی که در کنار خانواده و دوستان در این مکان جمع می‌شوید. برای هماهنگی وست کردن دکوراسیون آشپزخانه به‌ویژه کاشی‌های بین کابینتی به سه روش می‌توانید عمل نمایید:

می‌توانید مطابق با روش‌های قدیمی پیش بروید. مثل ست‌کردن لباس‌ها با هم که شما یک شلوار جین ساده را با یک بلوز گل‌دار رنگی ست می‌کنید. برای دکور آشپزخانه هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. به این صورت که کابینت‌های تیره را با کاشی‌های روشن و یا کابینت‌های قهوه‌ای را با کاشی و سرامیک‌های شیشه‌ای با طرح خطی به زیبایی ست نمایید.

در بعضی از آشپزخانه‌ها وسایل و دکور آشپزخانه در یک طرح و سطح هستند. در چنین مواردی از کوچک‌ترین تفاوت هرچند جزئی، برای انتخاب کاشی بین کابینتی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال کابینت‌های کرم را می‌توانید با کاشی‌های سنگی و کاشی شیشه‌ای ست نمایید.

یکی از گزینه‌های هماهنگی وست کردن در آشپزخانه بین کاشی بین کابینتی و کابینت‌ها صورت می‌گیرد. اگر شما از طرح کابینتی خوشتان آمده است، بهتر است به‌عنوان اولین عنصر اصلی آن را نصب نمایید. سپس متناسب با آن اقدام به انتخاب یک کاشی بین کابینتی شیک و مدرن نمایید.

مدل کاشی بین کابینتی تیره

کلام آخر

امروزه کاشی‌های بین کابینتی از مهم‌ترین عوامل در دکور آشپزخانه محسوب می‌شود. تنوع بالای کاشی‌های تزئینی در این زمینه باعث افزایش محبوبیت این محصول در بین خانواده‌ها شده است. در قدیم استفاده از کاشی‌های بین کابینتی تنها به‌عنوان پوششی برای فضای خالی بین کابینت‌ها محسوب می‌شد.

اما امروزه یکی از سطوح مناسب و کلیدی برای طراحان داخلی همین نقاط است. استفاده از انواع سنگ‌های طبیعی مثل مرمر، چینی، کاشی و سرامیک، فلز، شیشه، اکریلیک و… از جنس‌های موجود در بازار است.

تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد این محصول باعث جلب‌توجه این محصول در بین خانواده‌ها شده است. در تولید این کاشی‌ها از سرامیک، چینی یا خاک رس استفاده می‌شود. محصولات پرسلانی به دلیل عدم نفوذناپذیری آب و استحکام بالا در کنار تنوع رنگ بسیار مورداستفاده قرار گرفته است.

قبل از انتخاب کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه خود به نکات و موارد اشاره شده در مقاله توجه نمایید و با آگاهی از همه نکات مهم اقدام به خرید این محصول نمایید.

خرید اقساطی کاشی و سرامیک از فروشگاه آنلاین سرام پخش

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments