پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی سیلر شده چیست

کاشی سیلر شده چیست

کاشی سیلر شده چیست

سیلر چیست؟

کاشی سرامیک و پرسلان محصولی است که توسط کوره پخته و ایجاد می شود. بنابراین با توجه به فرآیند ساخت آن، کاشی سرامیک ماده ای بسیار سخت و بسیار مقاوم و یا غیر قابل نفوذ در برابر لکه هاست. کاشی سرامیک و پرسلان در بسیاری از رنگ ها، بافت ها و اشکال تولید می شود و اغلب در طرح های طبیعی سنگ طراحی شده است.

سیلر یک پوشش مایع است که روی سطوح متخلخل کاشی و یا ملات قرار می گیرد تا از اکسیداسیون، خسارات طبیعی و استفاده ی هر روزه کاشی و ملات محافظت کند. به طور معمول، استفاده از سیلرها برای محافظت از کاشی های غیر لعابی و ملات ها در برابر جذب لکه ها بکار می رود.

نگاهی به این یادداشت به شما کمک می کند که هنگام انتخاب مصالح برای کاشی سرامیک یا پرسلان، بهترین انتخاب را داشته باشید:

انواع

دو نوع اصلی از سیلرها برای کاشی سرامیک و پرسلان عبارتند از سیلرهای نفوذی و سیلرهای سطح:

نفوذ کننده ها به روی کاشی و یا ملات جذب می شوند. همچنین یک لایه محافظ و ضد ضربه را در سطح تشکیل می دهند. این سیلر مقاومت سطح را بالا برده و تاثیری در ظاهر کاشی ایجاد نخواهند کرد.

سیلر های سطحی به عنوان پوششی در بالای کاشی و ملات بکار می رود و تشکیل یک روکش مقاوم در برابر سایش و غیر متخلخل می دهد. این سطح، رنگ طبیعی کاشی را تقویت می کند و اندکی به صیقلی بودن کاشی می افزاید.

نکات مهم

سطوح بیشتر کاشی های سرامیکی و پرسلان نیازی به سیلر کردن ندارند، اگر چه در برخی از آنها، از یک سیلر نفوذی برای پر کردن حفره های کوچک بر روی سطح استفاده می شود. همچنین، ملات بین کاشی ها معمولا بسیار متخلخل است چرا که اغلب از سیمان ساخته می شود.

با این حال، تمام کاشی های بدون لعاب از جمله پرسلان های متراکم، قبل از ملات کردن باید سیلر شده باشند. این عمل باعث جلوگیری از نفوذ ملات به سطح کاشی می شود، به ویژه هنگامی که از یک ملات با رنگ تیره برای کاشی های رنگ روشن و کم رنگ استفاده می شود.

سیلر به سطح متخلخل ملات نفوذ می کند و از ملات در مقابل آب و لکه های روغنی محافظت می کند.

کاشی های با جذب بسیار بالای رطوبت مانند برخی از کاشی های دست ساز باید به طور دائمی توسط سیلر نفوذی یا سیلر های سطحی محافظت شوند.

کاشی سیلر شده چیست

همچنین در نظر داشته باشید که در کاشی های متراکم و غیر آلومینیومی مانند کاشی های سنگی یا پرسلان تنها از سیلرهای نفوذی استفاده کنید.

تمیز کردن کاشی و سرامیک های سیلر شده

اگرچه خود کاشی سرامیک ها آلودگی و کثیفی محیط را به حداقل می رساند. اما همچنان پدیده های خش خوردگی، تغییر رنگ و کثیف شدن ملات می تواند در هنگام استفاده روزمره و عبور زیاد ایجاد شود.

کاشی و کفپوش خود را با استفاده از آب گرم و یک اسفنج نرم یا پاک کننده غیر سایشی تمیز کنید. از پاک کننده های با PH خنثی استفاده کنید که مخصوصاً برای کاشی سرامیک، چینی و ظروف ساخته شده است تا به حذف گرد و غبار موجود در سطح کاشی ها کمک کند.

همچنین از پاک کننده های معمولی خانگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است سیلر روی سطح کاشی را که برای محافظت در برابر لکه ها استفاده می شود، تخریب کنید. این پاک کننده ها شامل پاک کننده های اسیدی یا قلیایی، سفید کننده ها یا پاک کننده های آمونیاک هستند.

انتخاب

در انتخاب یک سیلر مناسب سطح کاشی این نکته مهم است که از توصیه های فروشندگان و همچنین با خواندن دستورالعمل هایی که در مورد هر محصول وجود دارد، استفاده کنید.

برای دانستن جزئیات بیشتر، ایده خوبی است که از یک متخصص در این زمینه و یا یک فروشنده حرفه ای بپرسید که کدام نوع سیلر برای کاشی که انتخاب کرده اید، بهترین عملکرد را دارد.

با درنظر گرفتن تغییر رنگ و مقاومت در برابر لکه، همچنین مهم است که کدام نوع سیلر_ سیلر نفوذ کننده یا سیلر سطحی_ برای پروژه شما مناسب خواهد بود.

منبع: سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments