پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شیرروگازی (شیرقابلمه پرکن) چیست؟ ایده ای جذاب برای راحتی بانوان عزیز در آشپزخانه!

شیرروگازی چیست؟

فهرست مطالب

یکی از معضلاتی که بانوان در آشپزخانه با آن روبه‌رو هستند؛ پر کردن قابلمه‌، کتری و حمل آن‌ها تا اجاق گاز است. شاید این مسئله برایتان پیش پا افتاده و غیر مهم به‌نظر برسد اما زمانی فرا می‌رسد که لازم است چندین مرتبه در روز قابلمه‌ها و ظروف پر از آب و سنگین را جابه جا کنید. اینجاست که سلامتی شما اهمیت پیدا می کند.

در این شرایط استفاده از شیر روگازی می‌تواند مفید باشد. در حقیقت، شما با استفاده از شیر روگازی، که یکی از انواع شیرآلات مدرن است؛ به کار خود سرعت می‌بخشید و دیگر نیازی به جابه‌جا کردن ظروف سنگین و پراز آب را نخواهید داشت. خرید، استفاده و نگهداری از شیر بالای گاز، همانند خرید شیرآلات ظرفشویی، شیرتوالت، روشویی و… نیازمند آگاهی نسبی درباره آن است.

پات فیلتر چیست؟

شیر روگازی چیست؟

شیر روگازی که با نام‌هایی همچون پات فیلر یا قابلمه پرکن نیز شناخته می‌شود، از جمله شیرآلات جدید در آشپزخانه‌های مسکونی و صنعتی است. این شیر بالای اجاق گاز نصب می‌شود و شما می‌توانید کتری، قابلمه و انواع ظروف را بدون جا‌به‌جایی مکرر همان جا پر کنید.

طراحی شیر روگازی چگونه است؟

شیر روگازی دو اهرم با اندازه‌های متفاوت دارد و طراحی آن‌ به‌گونه‌ای است که می‌تواند کل سطح اجاق گاز را به‌راحتی پوشش می‌دهد. طراحی شیر روگازی کاملا استاندارد است و شما با هر زاویه دلخواهی می‌توانید ظروف خود را پر کنید.
درمجموع طراحی منعطف این شیرآلات باعث شده است که برای همه آشپزخانه‌ها و اجاق گازها مناسب و کاربردی باشد. ورودی شیر روگازی تک حالته بوده و به‌صورت آب سرد یا گرم قرار داده شده است.

طراحی شیر روگازی

ارتفاع شیر قابلمه پرکن

از موضوعات بسیار مهمی که هنگام نصب شیرآلات توکار قابلمه پرکن باید به آن توجه شود ارتفاع نصب است. هنگامی شیر مورد نظر عملکرد درستی خواهد داشت که به‌خوبی نصب شده باشد؛ زیرا نصب شیر در ارتفاع کم، امکان پر کردن قابلمه و کتری‌ با ارتفاع زیاد را از شما سلب می‎‌کند و نصب شیر در ارتفاع زیاد، موجب از دست رفتن کنترل جریان آب و پاشیدن آب به اطراف می‌شود.

ارتفاع استاندارد شیر روگازی

شیر روگازی باید در فاصله بین سطح اجاق گاز و هود که چیزی حدود ۶۰ تا ۸۰ سانتی ‌متراست، به‌گونه‌ای نصب شود که به‌راحتی بتوان انواع قابلمه و کتری با ارتفاع‌ متفاوت را پر کرد. از مشکلات نصب شیر روگازی با ارتفاع کم، عدم پوشش ظروف بزرگ و از معایب ارتفاع زیاد، پاشیدن آب به اطراف است. این ارتفاع استاندارد ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر بالاتر از سطح گاز و حدود ۱۱۵ تا ۱۳۵ سانتی‌متر بالا تر از سطح زمین است.

ارتفاع استاندارد شیرروگازی

مزایای شیر روگازی (مزایای شیرآب بالای گاز)

مهم‌ترین مزایایی که شیر روگازی می‌توانند داشته باشند عبارتنداز:

  • عدم نیاز به جابجایی ظروف پرآب

اولین و مهم‌ترین مزیت این محصول، به دلیل استفاده از آن برمی‌گردد. شما با استفاده از شیرقابمله پرکن، دیگر نیازی به جابه‌جاکردن ظروف کوچک و بزرگ پر از آب نخواهید داشت. درواقع جابه‌جایی و پرکردن ظروف در سینک، باعث کاهش سرعت کار و خستگی می‌شود که با استفاده از شیر روگازی می‌توان این مشکل را حل کرد.

  • طراحی منعطف

طراحی شیرآلات روشویی و شیر روگازی در بسیاری از موارد منعطف است. یعنی به‌گونه‌ای طراحی شده‌ که امکان تغییر طول و چرخش دارد و می‌تواند به خوبی همه‌ سطح گاز را پوشش دهد. در بعضی از مدل‌های این محصول، امکان پوشش‌دهی، حتی بیش‌تر از سطح گاز است. این شیوه از طراحی به شما امکان پرکردن ظروف روی هر شعله از گاز را خواهد داد.

خرید آسان و اقساطی شیرروگازی از بازار آنلاین سرام پخش 

اتصال شیر روگازی به دستگاه تصفیه آب

یکی از عوامل مهم در سلامتی هر فرد، مصرف آب سالم است؛ مخصوصا در مناطقی که آب، ناخالصی زیادی دارد و می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. معمولا در این مناطق، ناخالصی‌های آب، با استفاده از دستگاه تصفیه آب حذف می‌شود.
شاید برایتان سوال به‌وجود بیاید که با استفاده از شیر‌های روگازی، باز هم امکان تصفیه آب وجود خواهد داشت؟ بله؛ شما می‌توانید با برقراری اتصال شیر روگازی به دستگاه تصفیه آب، ناخالصی‌های موجود در آب را از آن جدا کرده و آب سالم مصرف کنید. بهتر است این کار توسط فرد متخصص یا نصاب انجام شود تا از آسیب به شیر روگازی، دستگاه تصفیه و نشت احتمالی آب جلوگیری شود.

————————————

اگر قصد دارید شیرآلات جدید برای منزل خود خریداری کنید پیشنهاد می کنم مقاله بهترین برند شیرآلات ایرانی را مطالعه بفرمایید.

————————————

جلوگیری از خراب شدن زود‌هنگام شیر روگازی

از موارد مهم درباره این شیرآلات، طول عمر آن‌ها است. اگر می‌خواهید از یک شیر قابلمه پرکن، سالیان سال بدون خراب شدن و نیاز به تعمیر استفاده کنید، باید هنگام خرید به چند نکته توجه داشته باشید؛

  • کیفیت کارتریج

از موارد مهمی که باید در خرید تمام شیرآلات از جمله شیرسینک ظرفشویی ، شیرسرویس بهداشتی و… به ‌آن توجه شود کیفیت کارتریج است. در اغلب مواردی که با نشت، چکه کردن و خراب شدن شیر روبه‌رو هستید، عامل اصلی کارتریج و خراب شدن آن است؛ به همین دلیل اطمینان از کیفیت کارتریج در شیر روگازی اهمیت دارد.

  • اهرم متحرک

از موارد مهم دیگر در افزایش طول عمر شیر‌های قابمله پرکن، اهرم متحرک آن است. قبل از خرید محصول مورد نظر، به کیفیت اهرم متحرک و اتصالات آن دقت کنید.

جلوگیری از خراب شدن شیر روگازی

جمع بندی
یکی از مشکلات خانم‌های خانه‌دار، پرکردن ظروف در سینک ظرفشویی و جابه‌جایی آن تا اجاق گاز است. اما با پیشرفت علم، چنین مشکلاتی به‌آسانی حل می‌شود. پس از شیرآلات چشمی، شیرآلات روگازی یکی از مدل‌‌‌های جدید و پرکاربرد شیرآلات هستند که رفته رفته جای خود را در خانه‌های ما باز می‎کنند. این شیر‌ها با نصب در فاصله بین هود و اجاق گاز، امکان پر کردن بدون درد سر قابلمه و کتری را فراهم می‌کنند. شما همچنین می‌توانید برای خرید انواع ست شیرآلات، شیر روگازی، فول ست و … به سایت سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را به‌صورت اقساطی و با شرایطی ویژه انجام دهید.

سوالات متداول…

پات فیلر نام دیگر شیر‌های روگازی است. با نصب پات فیلر‌ها در ارتفاع مناسب سطح اجاق گاز، امکان پر کردن ظروف و کتری از آب را روی گاز خواهید داشت.

این شیر به شما امکان پر کردن ظروف را بر روی گاز می‌دهد. در حقیقت باعث افزایش سرعت و کاهش سختی پر کردن ظروف و کتری از آب می‌شود. از طرفی شما امکان پر کردن هر ظرف، در هر قسمت از اجاق گاز را خواهید داشت.

شما می‌توانید شیر روگازی را از فروشگاه‌های معتبر فروش شیرآلات ساختمانی، به‌صورت آنلاین و حضوری بخرید. یکی از این فروشگاه‌های معتبر، فروشگاه سرام‌ پخش است که با در اختیار قرار دادن طیف وسیعی از محصولات، به شما لذت خرید با قیمت و کیفیت مناسب را می‌دهد.

بهتر است انشعاب لوله‌کشی آب را در پشت اجاق گاز قرار دهید تا به‌راحتی بتوانید از شیر توکار قابلمه پرکن استفاده کنید. در غیر این‌صورت می‌توانید از شیرآلات با مدل‌هایی که امکان نصب در کنار گاز را دارند، استفاده کنید.

 ارتفاع این شیر نسبت به سطح گاز باید ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متر و نسبت به کف آشپزخانه بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ سانتی متر باشد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments