پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس (بخش چهارم)

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس (بخش چهارم)

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس (بخش چهارم)

 

استراتژی های قیمت گذاری

استراتژی «عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت متوسط» بیشترین تاثیر را بر موفقیت شرکت های ایرانی در بازارهای منطقه دارد. روشن است که در این مسیر مدیران باید با استفاده از توسعه دائمی توانمندی ها و تاکید همزمان بر بهینه سازی ساختار هزینه ای شرکت توان استمرار این راه را داشته باشند که در غیر این صورت در یک برهه نه چندان بلند مدت با مشکل کاهش شدید سودآوری روبرو خواهند شد و از ادامه رقابت باز خواهند ماند.

بر اساس نتایج، کیفیت محصولات ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی در حد بسیار خوبی قرار دارند و مدیران قادر هستند که محصولاتی با کیفیت مشابه خارجی تولید کنند لذا تعارضی میان انتخاب این استراتژی و توانمندی های شرکت ها وجود ندارد.

مدیران و خبرگان صنعت کاشی ایران با درک شرایط بازار، قیمت گذاری رقبا را به عنوان مبنای تعیین قیمت کالای خود موردتاکید قرار داده اند. این رویکرد اگر چه نسبت به رویه بهای تمام شده بسیار مطلوب تر است اما نسبت به رویه تقاضای بازار از مطلوبیت کمتری برخوردار است.

 

تاثیر سیاست های تخفیفی بر فروش بیشتر

یکی از مهمترین ابزارهای پیش برد فروش و حضور موفق در بازار رقابتی اتخاذ سیاست های مناسب و غیر متعارض در زمینه تخفیف است. فروش نسیه، تخفیف نقدی، تخفیف مقداری و تخفیف به تجار از جمله استراتژی هایی هستند که تأثیر زیادی بر موفقیت شرکت های ایرانی در بازار دارند. همچنین از دید این مدیران، سیاست تخفیف فصلی دارای تاثیر متوسطی می باشد.

 

استراتژی های پیشبرد و توسعه فروش

مدیران و خبرگان صنعت کاشی و سرامیک بر این باورند که مجموعه ای از تلاش ها و کوشش های بازاریابی برای پیشبرد و توسعه فروش محصولات ایرانی در بازارهای منطقه خلیج فارس مورد نیاز است لذا شرکت ها می بایست از ابزارها و روش های مختلف برای این موضوع استفاده نمایند.

تقویت سازمان فروش و جذب افراد توانمند، فروش شخصی و حضوری از جمله استراتژی های موثر در این حوزه هستند.

 

استراتژی های برگزیده برای شرکت های کاشی و سرامیک ایرانی 

همانطور که در بخش های پیشین این مطلب اشاره کردیم، کشور ایران در صنعت کاشی سرامیک از مزیت نسبی در تولید برخوردار بوده ولی این مزیت در سال های اخیر دچار روند نزولی شده لذا مدیران شرکت ها و دولت برای بقاء در بازارهای بین المللی باید با استفاده از توسعه دانش فنی و بازاریابی و ایجاد زیرساخت های مناسب و مدرن، موجب تقویت مزیت نسبی در این حوزه شده تا از روند نزولی آن جلوگیری به عمل آید.

 

بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات، استراتژیهای مختلفی در جهت حضور موفق در بازارهای حوزه خلیج فارس توصیه شده که در زیر به مهمترین آن ها اشاره کردیم:

۱. بهبود مستمر محصول و تولید مدل های جدید
۲. تحویل سریع و عرضه به موقع محصول به متقاضیان و جلب اعتماد یا اعتمادسازی در بازار به ویژه در میان توزیع کنندگان
۳. ایجاد تنوع در مد لها و طرح ها، تولید و توسعه محصولات جدید، استاندارد کردن محصولات و بسته بندی بهتر محصولات
۴. عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت متوسط به شرط استمرار این راهبرد در مدت زمان طولانی.
۵. انتخاب رویه قیمت گذاری بر مبنای قیمت گذاری رقبا
۶. استفاده از سیاست های فروش نسیه، تخفیف به تجار، تخفیف نقدی و مقداری به عنوان سیاست های تخفیف
۷. توسعه و تقویت سازمان فروش وجذب افراد توانمند در واحد بازاریابی به عنوان اصلی ترین راهبرد پیش برد فروش و تاکید بر استفاده از مجموعه ای از راهها و    روشهای بازاریابی برای نفوذ و گسترش بازار
۸. سرمایه گذاری مشترک با خارجیان در توزیع محصولات و یا تولید
۹. ایجاد نمایندگی توسط شرکت های اصلی در خارج
۱۰. توسعه صادرات از طریق شرک تهای صادرکننده
۱۱. حفظ و تقویت مزیت نسبی صنعت کاشی سرامیک ایران و ممانعت از روند منفی و کاهش یابنده فعلی

 

روشن است که استراتژی های بالا تنها استراتژی های اساسی پیشنهادی هستند. در مسیر توسعه کسب و کار و بخصوص توسعه صادرات چندین استراتژی متفاوت با تکنیک های متنوعی به عنوان راهبرد های خاص یک شرکت به کار گرفته شود.

سرام پخش در این مسیر همگام تولیدکنندگان و شرکت های کاشی و سرامیک ایرانیست. سرام پخش به عنوان اولین شرکت تضمینی صادرات کاشی و سرامیک ایران، با رعایت کامل استاندارد های ملی، بین المللی و بانکی ست که توانسته در سال ۲۰۱۹ بالاترین سهم صادرات رتبه متراژی به کشورهای ارمنستان، گرجستان و قطر را داشته باشد.

شرکت سرام پخش با توجه به تبادلات و بازاریابی، تجربه ای موفق در زمینه صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است. شرکت سرام پخش به عنوان تنها و اولین صادرکننده محصولات کاشی و سرامیک ایران با رعایت کامل استانداردهای بین المللی و بانکی در بستری که از قبل فراهم کرده، توانسته است که بالاترین رتبه متراژی محصولات کاشی و سرامیک در طرح، رنگ و اندازه های متنوعی از هر برند و کارخانه را با معرفی موثرتر به کشورهای قطر، عمان، بحرین، ارمنستان و گرجستان انجام دهد.

شما می توانید برای معرفی و صادرات محصولات خود با دفتر مرکزی سرام پخش به شماره ۸۲۴۴۷۶۰-۰۳۵ و یا وبسایت سرام پخش ارتباط بگیرید.

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments