پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش و راهنمای نصب روشویی کابینتی

کابینت روشویی

آموزش و راهنمای نصب روشویی کابینتی

انتخاب انواع روشویی کابینتی باتوجه‌به ظاهر زیبا و همچنین امکانات بالایی که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد بیش از همیشه ترویج پیدا کرده است؛ ایجاد یک فضای دلنشین در دکوراسیون فضای سرویس بهداشتی، برقراری نظم و هارمونی در نگهداری تجهیزات شخصی و عمومی بهداشتی و همچنین امکان نظافت آسان، از امتیازهای ارزشمند انواع روشویی کابینتی به شمار می‌آیند.

موضوع حائز اهمیت پس از انتخاب و خرید، نصب روشویی کابینتی است. اطمینان از انجام صحیح این فرایند علاوه بر حفظ ظاهری دلنشین و متناسب با سایر متریال در طراحی سرویس بهداشتی، ایمنی استفاده و همچنین طول عمر روشویی کابینتی موردنظر را افزایش می‌دهد. در این مقاله از سرام پخش قصد داریم به مراحل نصب انواع روشویی کابینتی بپردازیم. با ادامه مقاله همراه باشید.

نظافت انواع آینه و روشویی سرویس بهداشتی

همان‌طور که می‌دانید روشویی کابینتی در دو نوع دیواری و پایه‌دار ساخته و عرضه می‌شوند. ازآن جایی‌که مراحل کلی نصب انواع روشویی کابینتی دارای روش‌هایی یکسان است، ابتدای به ساکن به شرح هر یک از این مراحل پرداخته و پس از آن در انتها نیز به نکاتی مهم در نصب انواع روشویی کابینتی دیواری و پایه‌دار اشاره خواهیم کرد.

مراحل نصب روشویی کابینتی

در ادامه مراحل نصب روشویی کابینی را به‌دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

مرحله اول: ابزارآلات کامل

قبل از شروع مراحل نصب، لزوم دسترسی به ابزارآلات مناسب و کافی در اولویت درجه اهمیت قرار دارد. فقدان ابزارآلات و متریال باکیفیت، نصب را با مشکل روبه‌رو کرده و همچنین در طول فرایند استفاده از روشویی موجب ایجاد خسارات بر روی این قطعه مهم سرویس بهداشتی خواهد شد. ابزارآلات لازم جهت نصب روشویی کابینتی عبارت‌اند از:
سانتی‌متر، تراز دستی، دریل با متر گردبر، پیچ‌گوشتی و پیچ و رول‌پلاک

مرحله دوم: پوشاندن انشعابات آب

موضوع بعدی که در هنگام نصب روشویی کابینتی اهمیت دارد این است که انشعابات آب اعم از آب گرم و آب سرد به طور دقیق در محل نصب روشویی قرار گرفته و توسط قسمت کابینت زیر روشویی پوشانده شوند. شاید این مرحله از نصب جزء بدیهیات قلمداد شود، اما توجه به همین ریزه‌کاری‌هاست که در نهایت زیبایی کلی اجرای روشویی کابینتی را منجر خواهد شد.

مرحله سوم: اندازه‌گیری طول و عرض روشویی

ذره‌ای شک نکنید که این مرحله، پراهمیت‌ترین گام در فرایند نصب روشویی کابینتی است. اگر مهارت لازم را جهت اندازه‌گیری دقیق طول و عرض و حتی در ادامه ارتفاع روشویی نداشته باشید تمامی مراحل بعدی را به‌اشتباه پیش خواهید برد. پس لازم است نهایت وسواس خود را در این قسمت به خرج دهید. اما چگونه اندازه‌گیری دقیقی داشته باشیم؟

نصب روشویی کابینتی

ابزار موردنیاز این بخش سانتی‌متر است. برای اندازه‌گیری دقیق طول و عرض روشویی، با استفاده از سانتی‌متر فاصله میان حفره‌های محل نصب را اندازه زده سپس محل دقیق وسط باکس کابینت را مشخص کرده و با یک مداد علامت بزنید.

به طور معمول به‌منظور افزایش بُعد زیبایی‌شناسی کار، این اندازه دقیقاً در فضای میانی متعلق به لوله‌های آب سرد و گرم در نظر گرفته می‌شود.

مرحله چهارم: اندازه ارتفاع روشویی

این گام از اندازه‌گیری نیز وسواس و دقت بالایی را می‌طلبد. در صورت رعایت ‌نکردن فاصله استاندارد جهت تعیین اندازه ارتفاع روشویی کابینتی، شاهد ایجاد معضلاتی در هنگام استفاده خواهید بود.

ارتفاع بالاتر یا پایین‌تر از حد جهت اجرای روشویی، هر دو سهولت استفاده از این بخش مهم و کاربردی سرویس بهداشتی را سلب می‌کند. حال سؤال پیش‌آمده این است که اندازه استاندارد جهت تعیین ارتفاع روشویی کابینتی شامل چه محدوده ابعادی می‌شود؟

با اینکه بسته به میانگین قدی افراد و یا وجود کودک در میان اعضای خانواده این مقیاس متفاوت خواهد بود اما ارتفاع معمول و استاندارد جهت نصب و اجرای روشویی کابینتی در محدوده ۸۵ تا ۹۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

نصب کابینت روشویی

نکته قابل‌توجه این است که مقیاس یاد شده، ارتفاع کلی و به اصلاح تمام‌شده روشویی به همراه کاسه خواهد بود بنابراین در هنگام اندازه‌گیری لازم است میزان ارتفاع کاسه را نیز به این مقیاس در باکس روشویی اضافه کنید.

مرحله پنج: ایجاد تراز

واضح است که ابزار لازم جهت انجام این گام از نصب روشویی کابینتی تراز دستی است. با استفاده از این ابزار به طور دقیق، تراز بودن سطح روشویی را بررسی کرده و محل قرارگیری زاویه صحیح را بر روی دیوار علامت بزنید. توجه کنید عدم تراز بودن سطح روشویی، پس از نصب زیبایی طراحی را تا حد زیادی از بین برده که تصحیح این مشکل نیز هزینه‌بر خواهد بود.

مرحله ششم: تعیین محل تأسیسات آب

لازم به ذکر است دقت شود پیش از ایجاد سوراخ در محل نصب از عدم وجود لوله آب و یا سیم برق کار گذاشته شده در درون دیوار اطمینان حاصل شود. پس از حصول اطمینان و ایمنی فرایند نوبت به بازکردن محل تأسیسات آب می‌رسد.

ابتدا لازم است نقاطی از قسمت پشتی کابینت روشویی که تأسیسات آب گرم و سرد از آنها عبور داده می‌شود را به‌دقت اندازه‌گیری و مشخص کرده سپس روی بدنه کابینت علامت بزنید.

پس از آن به‌وسیله ابزار دریل گردبر نقاط موردنظر را به قطع متناسب با مقیاس لوله‌ها سوراخ کنید. در برخی از انواع روشویی کابینتی، سطح پشتی کابینت کاملاً خالی بوده بنابراین نیاز به انجام این فرایند وجود ندارد.

تعویض-شیر-ظرفشویی-آشپزخانه

مرحله هفتم: کاسه روشویی کابینتی را نصب کنید.

حال در مرحله انتهایی فرایند نصب روشویی کابینتی قرار دارید. در اینجا یک موضوع در میان است؛ کاسه روشویی مورد اجرا از نوع روکار است یا از نوع توکار؟
اگر از نوع توکار باشد که محل موردنظر جهت نصب و اجرای کاسه بر روی کابینت از قبل تعبیه شده است. اما اگر کاسه روشویی از نوع روکار باشد، لازم است با استفاده از ابزار دریل گردبر حفره‌ای به قطر ۶ سانتی‌متر بر روی صفحه کابینت و در محل قرارگیری کاسه ایجاد کرده و سپس آن را نصب کنید.

علاوه بر این در صورت عدم برخورداری کاسه از محل قرارگیری شیر آب، برای این منظور لازم است بر روی صفحه کابینت حفره‌ای به قطع ۲ تا ۳ سانتی‌متر (بسته به قطر شیر آب) ایجاد کنید.

نصب روشویی کابینتی

سایر نکات در نصب انواع روشویی کابینتی

  • در مورد نصب روشویی کابینتی دیواری، هنگام قرار دهی کابینت در محل نهایی نصب جهت علامت‌گذاری نقاط موردنظر ایجاد حفره بر روی دیوار، بهتر است از یک پایه در زیر قسمت کابینت بهره ببرید. این کار علاوه بر حفظ ایمنی فرایند، شمارا در تحمل وزن کابینت یاری کرده و همچنین با جلوگیری از ایجاد تکان در حین اندازه‌گیری، دقت تعیین نقاط ایجاد حفره را متضمن می‌شود
  • در هنگام استفاده اتصالاتی همچون پیچ از رول‌پلاک و یراق‌آلات فلزی مناسب بهره ببرید. این امر دوام ایجاد اتصال در درازمدت را موجب شده و نیز از ایجاد ترک‌خوردگی و آسیب در داخل فضای کابینت جلوگیری می‌کند
  • چنانچه در هنگام فرایند اتصال کابینت روشویی به دیوار، سطح دیوار موردنظر دارای ناهمواری بود، در صورت امکان لازم است آن بخش را ترمیم کرده و مسطح کنید. در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از تکه‌های چوب مقاوم، محل اتصالات پیچ‌ها را هم‌سطح نمایید
  • پس از نصب ضروری است محل قرارگیری روشویی بر روی کابینت را به‌وسیله چسب سیلیکونی مناسب آب‌بندی کنید
  • فاصله میانی روشویی و دیوار را نیز به طور کامل با چسب سیلیکونی آب‌بندی کنید. سپس چسب‌های اضافی را پیش از خشک‌شدن از محل موردنظر پاک کنید
  • پیش از آب‌گیری و استفاده پس از نصب، نسبت به مواردی چون عدم نشتی سیفون و بخش مربوط به شیلنگ‌های تأسیسات و همچنین خشک‌شدن چسب‌های آب‌بندی اطمینان حاصل کنید

آگاهی-از-نصب-بدون-دردسر-باکاشیهای-آذرجوش

کلام پایانی

فرایند نصب روشویی کابینتی دقت و مهارت بالایی را می‌طلبد. در این مقاله سعی شد با اشاره به تمام نکات مربوط به این موضوع شما را در چندوچون مراحل اجرای این قطعه مهم قرار دهیم. بدون تردید با رعایت تمامی این نکات و با نصب صحیح روشویی کابینتی موردنظر خواهید دید که لذت استفاده از آن نیز دوچندان خواهد شد.

خرید قسطی در سرام پخش

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments