پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی ۴ مدل از بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی ! به همراه مزایا و معایب

بهترین سیستم تخلیه دستشویی فرنگی

معرفی ۴ مدل از بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی ! به همراه مزایا و معایب

فهرست مطالب

توجه به سیستم تخلیه توالت فرنگی و انواع آن یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب توالت فرنگی است؛ شما با آشنایی با انواع سیستم تخلیه توالت‌های فرنگی می‌توانید از نحوه عملکرد هر یک و همچنین مقدار آب مصرفی آن اطلاع حاصل کنید. در واقع یکی از المان‌های دسته‌بندی توالت فرنگی به انواع مختلف باتوجه‌به سیستم تخلیه و سیفون آن و تفاوت هر یک از سیستم‌های تخلیه در واقع در نحوه عملکرد آنها و میزان آب مصرفی آنها است.

امکان دارد چند ثانیه وقت شما را بگیریم و چکیده‌ای از مطلب را برایتان بخوانیم؟

در برخی مدل‌های توالت فرنگی سیستم تخلیه توالت فرنگی به صورتی است که فشار آن زیاد است و آب زیادی مصرف می‌کند. در برخی دیگر نحوه عملکرد متفاوت است و مقدار آب مصرفی کمتری برای تخلیه نیاز است. در ادامه این مقاله به بررسی انواع سیستم تخلیه دستشویی فرنگی می‌پردازیم و ضمن پاسخ به سؤالات بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی چیست و کدام سیستم تخلیه توالت فرنگی بهتر است، مزایا و معایب انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی را نیز بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین سیستم تخلیه دستشویی فرنگی

آشنایی با انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی باتوجه‌به نحوه تخلیه آب، سرعت، زمان و حجم آب مصرفی به چهار دسته تقسیم می‌شوند:
• سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی
• سیستم تخلیه گردابی
• سیستم تخلیه واترجت
• سیستم تخلیه توربوجت
در ادامه به‌صورت مختصر به نحوه عملکرد هر یک از سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی می‌پردازیم.

خرید آسان و اقساطی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

مدل توالت فرنگی والهنگ

انواع سیستم تخلیه دستشویی فرنگی

سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی

یکی  از انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی، سیستم تخلیه آبشاری یا Wash Down Flushing System به فارسی واش دان یا ریزشی است. نحوه عملکرد این سیستم تخلیه به این صورت است که ابتدا آب از مخزن آب به لبه‌های داخلی توالت فرنگی می‌آید و سپس با فشار زیاد از سوراخ‌هایی که زیر لبه توالت بافاصله مشخص قرار گرفته‌اند به‌صورت آبشاری خارج می‌شود. عمل شستشو در این سیستم از بالابه‌پایین به‌صورت آبشاری است. این نوع از سیستم تخلیه آب در توالت فرنگی دوتکه بیشتر از سایر مدل‌ها استفاده می‌شود؛ همچنین کاربرد سیستم تخلیه آبشاری در توالت وال هنگ نیز رایج است.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت والهنگ با توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

سیستم تخلیه آبشاری

 سیستم تخلیه گردابی

نوع دیگری از سیستم تخلیه توالت فرنگی سیستم تخلیه گردابی است. همان‌طور که گفته شد تفاوت هر یک از این سیستم‌ها در نحوه عملکرد آنها در نوع تخلیه آب و حجم مصرفی آب است. در این سیستم آب ابتدا از طریق مجرای ورودی که در زیر لبه‌های نشیمن‌گاه توالت قرار دارد وارد توالت فرنگی شده و سپس با عمل چرخشی، همان‌طور که از نامش پیداست آب را به‌صورت گردابی درون کاسه توالت می‌چرخاند و شستشو انجام می‌شود. در مرحله آخر آب از خروجی تعبیه شده خارج می‌شود.
توالت فرنگی‌های موجود در بازار بر اساس نوع سیستم تخلیه استفاده شده در آنها دارای مزایا و معایب گوناگونی هستند. این سیستم‌ها باتوجه‌به مکانیزم استفاده شده هرکدام دارای عملکردهای متفاوتی هستند.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

توالت فرنگی لوکس و جدید

سیستم تخلیه گردابی دستشویی فرنگی

 سیستم تخلیه واترجت

جالب است بدانید سیستم تخلیه واترجت یکی از رایج‌ترین و جدیدترین سیستم‌های تخلیه در توالت فرنگی‌های امروزی است. در این مدل از سیستم تخلیه مکانیزمی ترکیبی به‌کاررفته است؛ درواقع آب به شکل ریزشی وارد کاسه توالت فرنگی شده و تخلیه به‌صورت شوتینگ است. در ادامه به سؤال شوتینگ توالت فرنگی چیست؟

نیز پاسخ خواهیم داد. درواقع آب در ابتدا از سوراخ‌هایی که در زیر نشیمن‌گاه توالت فرنگی قرار دارد به‌صورت ریزشی و واش دان، همان‌طور که در بالا توضیح دادیم وارد کاسه می‌شود و عمل شستشو را انجام می‌دهد و در آخر هنگام خروج، آب از مخزن‌های تعبیه شده به‌صورت پرتابی یا همان شوتینگ خارج می‌شود و به عمق کاسه هدایت می‌شود. برای کسب آگهی بیشتر از دیگر محصولات مانند سیفون و فلاش تانک به صفحه محصولات سرام پخش مراجعه کنید.

سیستم تخلیه واترجت دستشویی فرنگی

 سیستم تخلیه توربوجت

شباهت دو مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی توربوجت و واترجت این است که هر دو از مکانیزم شوتینگ برای عمل تخلیه استفاده می‌کنند. یعنی سیستم شوتینگ در کف توالت فرنگی هر دو مدل تخلیه وجود دارد. اما تفاوت اصلی این دو مدل در عمل ورود آب به داخل کاسه است. در مدل واترجت ریزش آب به شکل واش دان و ریزشی می‌باشد اما در توربوجت عمل ریزش آب نیز به شکل شوتینگ انجام می‌گیرد. درواقع در سیستم تخلیه توربوجت دو کانال شست‌وشو با مکانیزم شوتینگ در زیر لبه‌های کاسه توالت فرنگی قرار دارند که هنگام تخلیه به طور هم‌زمان عمل کرده و آب را به‌صورت پرتابی وارد کاسه می‌کنند و داخل کاسه را با سرعت تمیز کرده و در آخر آب از خروجی تعبیه شده خارج می‌شود.

سیستم تخلیه توربوجت توالت فرنگی

شوتینگ تخلیه توالت فرنگی چیست؟

شوتینگ در لغت به معنی پرتاب کردن است. سیستم شوتینگ تخلیه توالت فرنگی یعنی آب به شکل پرتابی از خروجی توالت فرنگی شما خارج می‌شود که این مکانیزم نسبتاً نوین باعث افزایش سرعت تخلیه کاسه توالت فرنگی شده و همچنین به کاهش مصرف آب کمک می‌کند. این مکانیزم در ورود و خروج سیستم تخلیه توربوجت و در خروج آب از کاسه توالت در سیستم تخلیه واترجت کاربرد دارد.

شوتینگ دستشویی فرنگی چیست؟

مزایا و معایب انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

مزایا و معایب هر یک از سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی به ترتیب توضیحی که راجع به مدل هر یک از آنها در بالا رفت در زیر به مختصر می‌آید.

مزایا و معایب سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی

مزایا:

 ۱-میزان صدا ایجاد شده در هنگام تخلیه از سیستم ریزشی نسبت به سیستم‌های دیگر کمتر است.

۲-پاک شدن تمام سطح داخلی کاسه توالت در هنگام ریزش آب

 ۳-در این مدل احتمال گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و … بسیار نادر و کم است.

معایب:

۱-زمان‌بر بودن تخلیه این نوع سیستم نسبت به سیستم‌های دیگر

۲-بالا بودن حجم آب مصرفی در این سیستم بین ۳ تا ۵/۷ لیتر

۳-صدای نسبتاً زیاد در هنگام تخلیه

مزایا و معایب تخلیه ریزشی

مزایا و معایب سیستم تخلیه گردابی

مزایا:
۱-کم بودن میزان صدا ایجاد شده در هنگام تخلیه
۲- احتمال گرفتگی توالت فرنگی در این سیستم بسیار کم است.
معایب:
۱- زمان‌بر بودن این سیستم تخلیه نسبت به سیستم تخلیه ریزشی.
۲- بالا بودن حجم آب مصرفی در سیستم گردابی

مزایای و معایب تخلیه گردابی

مزایا و معایب سیستم تخلیه واترجت

مزایا:
۱- مصرف کمتر آب نسبت به دیگر سیستم‌ها؛ به علت مکانیزم شوتینگ
۲-تخلیه در زمان کوتاه‌تری و با سرعت بیشتری انجام می‌شود؛ به علت مکانیزم شوتینگ
۳-صدای کم در هنگام تخلیه
۴- قابلیت سیستم دو زمانه (حجم آب کم‌وزیاد)
معایب:
۱-در این سیستم تخلیه خروجی آب به نسبت دیگر مدل‌ها اندکی کوچک‌تر است.
۲- در سیستم واترجت امکان گرفتگی توالت در مقایسه با دیگر مدل‌ها بالاتر است.
۳-اگر توالت فرنگی شما تراز نباشد باعث بروز اختلال در عملکرد آن می‌شود.

مزایا و معایب سیستم تخلیه واتر جت

مزایا و معایب سیستم تخلیه توربوجت

مزایا:
۱-در این سیستم تخلیه در بالای کاسه دو بخش شوتینگ قرار دارد که باعث سرعت در عمل تخلیه می‌شود.
۲-به علت کاربرد مکانیزم شوتینگ، عمل تخلیه در مدت‌زمان کمتری انجام می‌شود؛ حدودا ۵ ثانیه.
۳- حجم آب مصرفی در مقایسه با دیگر مدل‌ها کم‌تر است.
معایب:
۱-در این سیستم امکان گرفتگی لوله نسبتاً بالا است.
۲- در صورت عدم نصب درست توالت امکان اختلال در عملکرد تخلیه وجود دارد.

مزایا و معایب توربو جت

کدام سیستم تخلیه توالت فرنگی بهتر است؟

باتوجه به توضیحات ارائه شده راجع به هرکدام از سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی و پاسخ به سؤال انواع سیستم توالت فرنگی چیست؟ و همچنین بررسی جزئی مزایا و معایب هر یک از سیستم‌های تخلیه شما می‌توانید با شناخت درست از نیازهای خودتان و سلیقه شخصی و همچنین بودجه‌ای که می‌خواهید صرف سرویس بهداشتی خود کنید هرکدام از مدل‌های سیستم تخلیه را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید. هیچ انتخابی صددرصد خوب و یا صددرصد بد نیست و کاملاً به شرایط و نیازهای شما بستگی دارد. به طور مثال بررسی این نکته که توالت فرنگی موردنظر را برای کدام مکان می‌خواهید تهیه کنید می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند؛ انتخاب توالت فرنگی برای خانه، محل کار، اتاق‌خواب، اتاق مهمان و… باتوجه‌به شرایط هر یک می‌تواند متفاوت باشد.
به طور مثال اگر توالت فرنگی را برای اتاق مهمان می‌خواهید باتوجه‌به مصرف زیاد از آن باید نکاتی اعم از صدای کم‌تر، گرفتگی لوله و شستشوی بهتر را در نظر بگیرید.
اگر توالت فرنگی موردنظر برای اتاق‌خواب شماست حتماً باید هنگام انتخاب سیستم تخلیه به صدای کمتر و احتمال گرفتگی پایین دقت کنید.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله جدیدترین مدل توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————

بهترین مدل تخلیه توالت فرنگی

جمع‌بندی
در این مقاله با بررسی انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی و توضیح اصطلاحات تخصصی در هر یک از مدل‌ها و همچنین بررسی مزایا و معایب هر یک از سیستم‌های تخلیه دستشویی فرنگی به شما کمک کردیم تا در هنگام خرید توالت فرنگی مورد نظرتان باتوجه‌به سیستم تخلیه بکار رفته در هریک و آگاهی از مزایا و معایب آنها بهترین انتخاب را کرده و بدانید که کدام یک برای شخص شما مناسب‌تر است.

با توضیح چهار مدل از رایج‌ترین سیستم‌های تخلیه یعنی سیستم تخلیه ریزشی، گردابی، واترجت و توربوجت برای تجربه خریدی بهتر در کنار شماییم.
با درنظرگرفتن مواردی از جمله بودجه شخصی، مکان مورداستفاده از توالت فرنگی موردنظر و تعداد افرادی که می‌خواهند از توالت فرنگی استفاده کنند می‌توانید دست به انتخاب سیستم تخلیه توالت فرنگی خود بزنید. از شما می‌خواهیم نظر خود را دررابطه‌با این مقاله و همچنین تجربیات شخصی‌تان در خرید و استفاده از انواع سیستم تخلیه را برای ما کامنت کرده و با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.
در ضمن برای خرید انواع چینی بهداشتی مانند توالت فرنگی با چهار مدل رایج سیستم تخلیه می‌توانید در سایت سرام پخش به‌صورت اقساط و آنلاین خرید خودتان را ثبت و دریافت کنید.

————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————–

خرید انواع فلاش تانک از بازار آنلاین سرام پخش

فلاش تانک

سوالات متداول…

• سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی
• سیستم تخلیه گردابی
• سیستم تخلیه واترجت
• سیستم تخلیه توربوجت

در این سیستم، سه کانال تخلیه یا همان سه شوتینگ ( دو شوتینگ در فضای بالای کاسه توالت و یک شوتینگ در انتهای آن ) وجود دارد که پس از ورود آب به آنها، مکش طبیعی ایجاد شده و محتویات توالت در مدت زمان بسیار کوتاهی تخلیه شده و وارد مجرای فاضلاب می‌شود

شما می‌توانید با شناخت درست از نیازهای خودتان و سلیقه شخصی و همچنین بودجه‌ای که می‌خواهید صرف سرویس بهداشتی خود کنید. هرکدام از مدل‌های سیستم تخلیه را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید؛ چرا که هر کدام از این سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید قسطی سرام پخش با جزئیات و شرایط آن آشنا شوید.

سیستم شوتینگ تخلیه توالت فرنگی یعنی آب به شکل پرتابی از خروجی توالت فرنگی شما خارج می‌شود که این مکانیزم نسبتاً نوین باعث افزایش سرعت تخلیه کاسه توالت فرنگی شده و همچنین به کاهش مصرف آب کمک می‌کند. این مکانیزم در ورود و خروج سیستم تخلیه توربوجت و در خروج آب از کاسه توالت در سیستم تخلیه واترجت کاربرد دارد.

روشویی پایه دار جدید

 

مشاهده و خرید انواع چینی بهداشتی (روشویی، توالت فرنگی و …) در بازار آنلاین سرام پخش

 

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments