پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع کفپوش های سنگی

انواع کفپوش های سنگی

انواع کفپوش های سنگی

انواع کفپوش های سنگی | اگر محدودیتی از لحاظ مالی وجود نداشته باشد، سنگ‌های طبیعی برای پوشش کف یک فضا، بهترین گزینه هستند. زیرا مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذیری مجدد، نظافت و نگهداری آسان و خواص فیزیکی مناسب همچون انتقال گرمای مناسب نام برد. در ساختمانهای مجهز به سیستم‌های گرمایش از کف، سنگ های کف به سرعت منزل را گرم می کنند و پس از خاموش شدن دستگاه همچنان مدت ها گرما را حفظ می کنند. سنگ ها در تابستان بسیار خنک هستند و در زمستان سرد، به همین دلیل در صورت به کار بردن کفپوش سنگی، بهتر است برای گرم کردن فضای اتاق از سیستم گرمایشی در زیر سطح استفاده شود.
یکی از دلایلی که بناهای باستانی و قدیمی هنوز هم ماندگار و پابرجا هستند، استفاده از ساختاری محکم و ماندگار است. سنگ ها به نسبت مواد و مصالح دیگر از جمله چوب که با گذشت زمان باید دوباره بازسازی و صیقل داده شوند، با گذر زمان طولانی احتیاج به نگهداری بسیار کمی دارد. از آنجایی که سنگ طبیعی از بخش بیرونی (پوسته بیرونی) زمین به دست می آید، تنوع های بسیاری در رنگ و کیفیت دارد.

انواع کفپوش های سنگی

انواع کفپوش های سنگی

سنگ آهک

رنگ های ملایم و سطح مات و صیقلی سنگ آهک برای فضاهای داخلی شیک و ساده امروزی بسیار مناسب است. رنگ کرم ملایم مد روز است. البته رنگ های خاکستری و تند و طرح های خال دار نیز رایج است.

انواع کفپوش های سنگی

سنگ لوح

سنگ Slate (سنگ لوح) سنگی است که احتمالا بیش از بقیه انواع سنگ مورد توجه قرار می گیرد. این سنگ، از انواع دگرگون شده بوده که به راحتی به ورقه های نازک تقسیم میشود. وقتی که به ورقه تبدیل میشود، میتوان آن را به راحتی به شکل کاشی درآورد.
چگالی یک سنگ لوح با قیمت آن ارتباط بسیار مستقیمی دارد. هر چه چگال تر باشد، احتمال پوسته پوسته شدن و یا از هم جدا شدن آن کمتر می شود. رنگ خاکستری آن از همه رایج تر است و رنگ آن از ذغالی تیره تا سفید متغیر است. استفاده از سطوح ترک دار بسیار رواج دارد اما برای نمای شیک از سطوح صاف سنگ لوح استفاده می شود زیرا سطوح ترک دار ناهموار به نظر می رسند.

انواع کفپوش های سنگی

سنگ مرمر

سنگ مرمر نوعی سنگ آهک است که به رنگ‏های گوناگون یافت می‏ شود. مرمر سفید از زمان‏های گذشته در ساختمان سازی کاربرد داشته است. دامنه ی رنگ ها در این نوع سنگ از سفید روشن همراه با خاکستری، سبز، آبی تا صورتی گرم و بژ تغییر می کند.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن، رسوب ترکیبی از کلسیت است که از هم خانواده ی خود یعنی سنگ آهک نرم تر است. برق انداختن روی آن تقریبا غیرممکن است اما وقتی به طور خالص ته نشین شود، ماتی آن از بین رفته و گرمای خاصی را ارائه میکند که ماده کمتری میتواند مانند آن عمل کند. این سنگ شکننده است و فشار را تحمل نمیکند.

انواع کفپوش های سنگی

گرانیت

برای کف فضاهای باز باید از سنگ‌هایی استفاده کرد که در برابر یخ‌زدگی و فشار مقاومت بالایی داشته باشند، که بهترین گزینه سنگ گرانیت است. سنگ های گرانیت‌ سخت و چگال هستند و به این ترتیب در گروه مصالح با دوام ساختمانی قرار دارند. در برابر نفوذ آب، ضربه و اتمسفر آلوده صنعتی به خوبی مقاومت می کنند. بهترین گزینه برای استفاده از سنگ‌های گرانیت، کف پارکینگ، کف حیاط، سنگ پله و به طور کلی کف‌ فضاهای پر رفت و آمد که به بیشترین مقاومت و استحکام در برابر سایش نیاز دارند، می‌باشد.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] انواع کفپوش های سنگی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments