پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

اهمیت کاشی بین کابینتی

محصول کارخانه کاشی مریم

اهمیت کاشی بین کابینتی

همه ی معماران و دکوراتورها بر این نیت هستند که فضای خالی بین کابینت بالا و پائین در آشپزخانه بهترین مکانی است که میتوان روی آن مانور برای چیدمانی زیبا انجام داد . و این موضوع به این منوط می شود که محصولاتی را انتخاب کنیم که از لحاظ زیبایی و شیک و به روز بودن اهمیت فوف العاده ایی دارد. دکوراتورها به این فضای خالی به اصطلاح خودشان Backsplash می گویند .

اگر بخواهیم به چیدمان قدیم آشپزخانه برگردیم اینگونه بود که کل بدنه آشپزخانه ، سرتاسر بدنه از کابینتهای فلزی استفاده میشده است . و مابقی بدنه ی آشپزخانه را از کاشی های رنگ ساده استفاده میکنند و برای ساده نبودن نمای بدنه ، ما بین کاشی از کاشی های گلدار و متفاوت رنگ بدنه استفاده می شود .

اما این نکته در دکوراسیون داخلی امروزه کمی متفاوت بوده و یکی از این دلایل پیشترفت تولید انواع محصولات بین کابینتی در صنعت تولید کاشی و سرامیک می باشد . از آنجا که بین همگان ترویج شده است که آشپزخانه قلب یک خانه می باشد زیبا سازی و دکوراسیون داخلی آن برای طراحان معماری حائز اهمیت می باشد . دیوار بین کابینتی جز قسمتهایی است که مانورمحصولات لوکس روی این مورد زیاد می باشد .

هر محصولی را که بر روی بدنه کار کنیم در اصطلاح دیوار پوش میخوانیم . دیوار پوشها از کیفیت و جنسهای متنوعی تشکیل شده است . این تنوع میتواند در فضای آشپزخانه بسیار تاثیر گذار باشند و چشم هر بیننده ایی را به خود جذب کند .

متریالهای مختلفی وجود دارد که میتواند فضای آشپزخانه و دکوراسیون آن را زیبا سازد که این متریالها از تایلهایی شیشه ایی شروع شده و سنگ مرمر ، مرمر مصنوعی ، سرامیک و کاشی ، گرانیت و حتی به تازگی محصولی از جنس استیل می باشند . اگر جز دسته افرادی هستید که بدنبال محصولی شیک و حتی گرانقیمت می باشید سنگ مرمر طبیعی و شیشه جز بهترین محصولاتی هستند که به شما معرفی می شود .

نکته اینجاست که انتخاب سبک معماری و طراحی داخلی به محصولی گرانقیمت بستگی ندارد حتی محصول ارزان نیز می تواند زیبا بخش نمای داخلی باشد . و دیگر اینکه حتمن این متریال ساختمانی نباید سنگ مرمر طبیعی و یا فلز تیتانیوم باشد .

اما در کل این حق شما است که انتخاب داشته باشید که چه متریالی را با چه دیزاین برای نمای داخلی فضای آشپزخانه داشته باشید . در بعضی موارد هماهنگ کردن تناسب رنگ و تغییرات در دکوراسیون داخلی در نظر خانمها کاری دشوار و سختی می باشد .

چون خانمها آشپزخانه را حوزه ی استحفاظی خود میدانند و چیدمان و دیزاین داخلی آن برایشان مهم می باشد .

از اینرو باید بدانیم ، محصولی که انتخاب میکنیم با توجه به المانها و معیارهای مختلف طرح جدید و مدرنی را می سازد .

طرح و شکل کاشی بدنه از نظر چیدمان از اهمیت زیادی برخوردار است . اگر در انتخاب رنگ متضاد بودن رنگها در کنار هم از علائق شما بدور است و سلیقه ی شما بیشتر به سمت رنگهای ملایم میرود ، پیشنهاد معماران و دکوراتورها استفاده از رنگ روشن و درخشان می باشد .

اما نکته ی مهم اینجاست که انتخاب رنگ روشن در فضای آشپزخانه ای که نور به حد کافی ( شاید بیشتر از حد معمول ) است انتخاب کاشی درخشان و براق مناسب نمی باشد . و بهترین کار این می باشد که از رنگهای کدر استفاده شود که کمی از شدت نور و بازتاب آن را کم کند .

در قسمت بالا گفته شد که انتخاب رنگهای مکمل باعث زیباتر شدن نمای کاشی بین کابینتی آشپزخانه می باشد که این مکمل بودن رنگ را اینگونه می توان گفت که : رنگ کاشی آبی در کنار کابینت هایی به رنگ خاکستری ترکیب زیبایی را در فضای آشپزخانه بوجود می آورد.

سبک مدرن ، سبک کلاسیک

بگفته ی معماران و طراحان داخلی ، آشپزخانه ایی مدرن است که دارای شرایطی مثل :

  • خلوت و منظم بودن فضا
  • استفاده از رنگهای مات و براق
  • استفاده از هودهای فلزی و شیشه ایی و فلت در فضای آشپزخانه
  • وجود دربهای ساده و تخت ، دارای شکلی ساده و زیبا
  • استفاده در دیزاین از های گلاس و ملامین

و آشپزخانه ایی کلاسیک هستش که شرایط زیر را داشته باشد :

  • فقط استفاده از رنگهای مات
  • درب و سرستون منبت کاری شده با تاج های ابزار خورده مانند یک نمای تاریخی
  • استفاده از وکیوم ، ممبران ، روکش pvc
  • نور پردازی توسط لوسترهای بزرگ با چند منبع نور در سبک قدیم
  • مزین کردن فضا با استفاده از قطعات ابزار خورده

سبک رستیک

سبکی که در بین خانواده های ایرانی مورد توجه خاصی می باشد ، سبک رستیک است .

سبک رستیک در واقع زیر شاخه ایی از خلوص گرایی است که به سمت و سوی مصالح طبیعی و روستایی کشیده میشود .

این مصالح مانند چوب و سنگ میباشد که دارای سبک سنتی خود را دارد . این سبک سنتی را میتوان در فضای تفرحی و منازل ویلایی دارد .

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن یا مینیمال میباشد ، بهتر است تا کاشیهای آشپزخانه به تکمیل شدن زیبایی سبک دکوراسیون شما کمک می کند .

سبک دیزاین آشپزخانه ی شما اگر به سبک رستیک می باشد استفاده از کاشی ساده و آجری میتواند حال و هوای آشپزخانهی شما را به سبک رستیک نزدیکتر کند (مشابه سبک رستیک ) در صورتی که بدنبال سبک ایرانی در طراحی و دیزاین داخلی آشپزخانه ی خود هستید ، استفاده از کاشی با نقوش سنتی و کاشی با نقوش نگارگری ایرانی بهترین نقطه ی مثبت می باشد .

اگر کابینت آشپزخانه شما با سایر بخشهای آشپزخانه رنگی است ، انتخاب یک کاشی بین کابینتی با رنگبندی ملیح و خنثی به زیباتر شدن نمای داخلی آشپزخانه کمک میکند .

از آنجایی که کاشی رنگی و پر از نقش و نگار ممکن است در نگاه ببینده باعث آشفتگی بصری و به هم ریختگی دچار شود . مورد دیگر اینکه اگر رنگ کابینت شما خنثی است ، به دنبال کاشی رنگی و طرحدار باشید .

سبک ماکسیمالیست ، سبکی است که دارای فضای شلوغ ، پر رنگ می باشد .

ویژگی کاشی بین کابینتی
در خرید کاشی بین کابینتی این نکته را باید در نظر داشت که کاشی هایی را انتخاب کنید که داای بیشترین هماهنگی را با فضای داخلی را داشته باشد .

این نکته ها برای خانم خاندار میتواند حائز اهمیت باشد که شامل موارد زیر است :
قابل شستشو :: ازآنجائیکه محل نصب کاشی بین کابینتی در پشت اجاق گاز نیز می باشد ، و تمیز بودن برای بانوان امری بسیار مهم می باشد، که باید از جنس و لعابی باشد با قابلیت شستشو که مقاوم در برابر مواد شوینده بتوان به راحتی آنرا تمیز کرد .

اگر این مقاومت کم باشد باعث آسیب دیدن سطح کاشی میباشد .
اندازه ی آشپزخانه :: اگر متراژ آشپزخانه ی شما کم است و فضای کوچکی دارید ، از رنگهای سفید و روشن استفاده کنید . این نکته را بدانید که از کاشی براق و درخشنده میتواند نور بیشتری را منعکس کرده و به داخل آشپزخانه بفرستد . حتی نکته ی دیگر اینکه خانه های آپارتمانی دارای سقف کوتاهی هستند که بهتر است برای بیشتر نشان دادن فضا ، کاشی ها را بصورت عمود کار کرده که اینکار باعث این می شود متراژ آشپزخانه بیشتر بنظر برسد .

توجه به رنگ : در انتخاب نوع کاشی و رنگ دلخواه برای نمای داخلی آشپزخانه وسواس بیشتری داشته باشید .

انتخاب کاشی که با رنگ کابینت آشپزخانه هماهنگی داشته باشد باعث میشود فضای دلربایی را ایجاد کند ، وقتی از دور نمای آشپزخانه را مشاهده می کنید اتحاد میان تمام ملزومات و وسایل آشپزخانه را نظاره گر می شوید .

چیدمان کاشی بین کابینتی : توجه به نوع چیدمان و انتخاب کابینت در انتخاب کاشی تاثیر بسزایی دارد .

بر فرض اینکه کابینت از طرح چوب باشد استفاده از رنگ سبز در کنار آن میتواند تلفیق خوبی را اعمال کند . برخی از خیلی ترکیب رنگها میتواند در کنار هم زیبایی آشپزخانه را دو چندان بکند .

مقاوم در برابر حرارت و ضربه : کاشی بین کابینتی در برابر ضربه و حرارت باید مقاوم باشد ، دلیل اینست که فضای آشپزخانه بخاطر وجود وسایل گرمایشی مثل اجاق گاز باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید .

بخصوص مکانی که اجاق گاز پشت آن است بخاطر حرارت و شستشوی زیاد باید از مقاومت زیادی برخوردار باشد .

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments