پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تجزیه و تحلیل صورت ‌های مالی تولید کنندگان کاشی سرامیک جهان

تجزیه و تحلیل صورت ‌های مالی تولید کنندگان کاشی سرامیک جهان

تجزیه و تحلیل صورت ‌های مالی تولید کنندگان کاشی سرامیک جهان

واحد پژوهش Acimac آخرین تجزیه و تحلیل خود را از صورت‌های مالی تولید کنندگان کاشی‌های سرامیکی جهان منتشر کرده است که داده‌های اقتصادی و مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۵ را برای ۳۴۵ شرکت شرح می‌دهد: ۷۵ شرکت در ایتالیا، ۷۲ شرکت در اسپانیا، ۴۳ شرکت در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۹۳ شرکت در آسیا و ۶۲ شرکت در کشورهای دیگر در سراسر جهان مشغول به کار هستند.

تجزیه و تحلیل صورت حساب مالی ۲۰۱۷ اطلاعات گسترده‌ای را در مورد عملکرد، ساختار و قدرت مالی شرکت‌ها فراهم کرد.

مقایسه بین شرکت‌های مستقر در ایتالیا، اسپانیا، بقیه اروپا و سایر نقاط جهان نشان می‌دهد که سودآوری شرکت‌های ایتالیایی در طول دوره سه ساله ۲۰۱۷-۲۰۱۵ بسیار شبیه به همتایان اسپانیایی آن‌ها بود (ROI ایتالیا: ۳/۵ و در حال رشد؛ ROI اسپانیا: ۱/۵ و پایدار یا کمی در حال کاهش). به هر حال، شرکت‌ها در ایتالیا و اسپانیا نتایج بدتری را از لحاظ سودآوری ناخالص و خالص در مقایسه با عملکرد متوسط شرکت‌های دیگر کشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان گزارش دادند.

اما علیرغم مشابهت‌های آن‌ها، شرکت‌های ایتالیایی و اسپانیایی نیز چند تفاوت قابل توجه را نشان می‌دهند. با شروع از یک حاشیه ارزش افزوده قابل مقایسه، شرکت‌های ایتالیایی به سطح EBITDA مشابه همتایان اسپانیایی خود رسیده‌اند، اما با یک مدل تجاری که از تعداد کم‌تری از کارگران با بهره‌وری بالاتر و پرداخت‌ بهتر استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت‌های ایتالیایی، اندازه متوسط کوچک‌ترشان را از طریق استفاده از نیروی کار بهره‌ورتر جبران می‌کنند.

ما با یک مدل تجاری که از تعداد کم‌تری از کارگران با بهره‌وری بالاتر و پرداخت‌ بهتر استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت‌های ایتالیایی، اندازه متوسط کوچک‌ترشان را از طریق استفاده از نیروی کار بهره‌ورتر جبران می‌کنند. این با سطح ارزش افزوده به ازای هر کارمند نشان داده می‌شود که برای شرکت‌های ایتالیایی بیشتر از ۲۰،۰۰۰ یورو بالاتر از میانگین اسپانیا است.

شایان ذکر است که بهره‌وری بالاترِ کارگران ایتالیایی با سطح بسیار بالاترِ هزینه‌های کارگری به ازای هر کارمند همراه است: ۵۶،۰۰۰ یورو در سال در ایتالیا در مقایسه با ۴۳،۰۰۰ یورو در سال در اسپانیا. با این حال، این تفاوت به این معنا نیست که شرکت‌های ایتالیایی سودآوری کم‌تری دارند.

شرکت‌های سرامیکی ایتالیا میزان سرمایه گذاری انجام شده بالاتری به ازای هر کارمند دارند؛ با دارایی‌های کلی به ازای هر کارمند که بیشتر از ۹۰،۰۰۰ یورو بالاتر از رقم متناظر برای همتایان اسپانیایی آن‌ها است.

همچنین شرکت‌های ایتالیایی دارای سطح سرمایه‌گذاری پایین‌تر و در نتیجه اهرم مالی بیشتری از طریق سرمایه شخص ثالث هستند.

حال، از لحاظ هر دوی شرکت‌های ایتالیایی و اسپانیایی سطح مناسبی از نقدینگی و قدرت مالی بالا را نشان می‌دهند. با این جریان نقدی (Cash flow)، شرکت‌های اسپانیایی مجبور هستند تا با زمان‌های جمع آوری مطالبات تجاری طولانی‌ اما زمان‌های پرداخت بدهی‌های تجاری بسیار کوتاه‌تر سر و کار داشته باشند.

شرکت‌ها در سایر نقاط اروپا و در سایر نقاط جهان،مدل‌های تجاری نسبتاً متفاوتی را بر مبنای ابعاد بزرگ شرکت و به منظور بهره‌برداری از مزیت مقیاس (یا صرفه‌جوئی به مقیاس، Economies of scale) در بخش‌های محصول متوسط و متوسط-پایین، نیازمند به نیروی کار بالا (High labor intensity) و بهره‌وریِ پایینِ نیروی کار در پیش می‌گیرند. استفاده شدیدتر از نیروی کار ارزان‌تر و فراوان‌تر (میانگین هزینه نیروی کار به ازای هر کارمند کم‌تر از نصف اسپانیا و کمی بیش از یک سوم ایتالیا است) شرکت‌ها را بسیار سودآور می‌سازد و از لحاظ سود خالص، مزیتی بین یک و نیم و دو درصد به آن‌ها می‌دهد.

شرکت‌های خارج از ایتالیا و اسپانیا اگر چه در بخش‌هایی با قیمت میانگین متفاوت فعالیت می‌کنند، اما سطوح بسیار بالایی از بهره‌وری اقتصادی و مدیریتی دارند؛ بنابراین ریسک قابل ملاحظه‌ای از سوی آن‌ها وجود دارد که تولید خود را به سوی بخش‌های سطح بالاتر (ممتازتر) ببرند و در نتیجه فشار رقابتی را روی دو قطبی اروپایی ایتالیا و اسپانیا افزایش دهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش این جا کلیک کنید: «تجزیه و تحلیل صورت وضعیت‌های مالیِ تولید کنندگان کاشی سرامیکی جهان»


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:دنیای سرامیک

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments