پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تحلیل آمار تولید و مصرف کاشی سرامیک در جهان

تحلیل آمار تولید و مصرف کاشی سرامیک در جهان

در سال ۲۰۱۸ تولید کاشی و سرامیک در جهان به ۱۳،۰۹۹ میلیون متر مربع (۶/۳%- در سال ۲۰۱۷) کاهش یافته است. میزان مصرف کاشی نیز با ۶/۳ درصد کاهش به ۸/۱۲ میلیارد متر مربع رسید.

میزان واردات و صادرات جهانی با نرخ ۲،۷۴۹ میلیون متر مربع ثابت مانده است ، این امر عمدتا به دلیل افت شدید صادرات چین بوده است.

هفتمین نسخه از نشریه “تولید و مصرف جهانی کاشی سرامیک” توسط گروه تحقیقات Acimac در ماه نوامبر منتشر می شود. این اطلاعات ارزشمند متشکل از ۲۶۰ صفحه نمودار ، جداول و تفسیر ، تجزیه و تحلیل دقیق از روند ده ساله  تولید و مصرف، تا سال ۲۰۱۸ در حوزه صنایع ، بازارها ، سرانه مصرف و جریان صادرات در مناطق بزرگ جغرافیایی در ۷۶ کشور جهان در حوزه  تولید و مصرف، صادرات و واردات کاشی سرامیک در جهان است.

کندی – یا حداقل عدم بهبودی – در بسیاری ازجوامع  اقتصادی ، بروز تنش های ژئوپلیتیکی و تجاری ، تضعیف گسترده تقاضا و متعاقباً افزایش رقابت بین المللی ، تأثیر شدیدی بر عملکرد صنعت جهان کاشی و سرامیک جهان و برترین های این عرصه  داشته است.

میزان تولید و  مصرف جهانی کاشی  سرامیک  به ترتیب ۶/۳ درصد کاهش یافته و از ۱/۱۳ به  ۸/۱۲ میلیارد متر مربع رسید ( اولین کاهش در ۲۰ سال اخیر ) ، در حالی که جریان واردات و صادرات در سال ۲۰۱۷ درحد  ۲،۷۴۹ میلیارد متر مربع ثابت مانده ، که خود ۵/۲۱ درصد از کل مصرف را در برمیگیرد. در این تصویر کلی ، به وضوح ، نوعی تنوع بین عملکردهای کشورهای خاص و مناطق کلان وجود دارد.

تولید در آسیا به ۸،۹۸۰ میلیون متر مربع (۲/۵٪ افت در سال ۲۰۱۷) کاهش یافته است ، عمدتا به دلیل افت شدید حجم تولید در چین ، که تنها به میزان اندکی  رشد در هند ، ویتنام ، اندونزی و ایران جبران می شود. تولید ایران ۷/۲% افزایش نسبت به سال قبل به عدد ۳۸۳ میلیون متر مربع رسید و در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت.

تولید هم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (۱،۳۶۶ میلیون متر مربع ، + ۳/۰٪) و در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (۶۱۸ میلیون متر مربع ، + ۵/۰٪) بدون تغییر باقی مانده است ، در حالی که تولید در قاره آمریکا با کمی کاهش از ۱.۴۳۶ به ۱.۴۱۲ میلیون متر مربع رسید.  آفریقا به مدت ۴ الی ۵ سال شاهد رشدی چشمگیر بوده است ، به طور کلی تولید در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۱۸ میلیون متر مربع (۲/۳٪+) تخمین زده شده است. مصر  با تولید ۳۰۰ میلیون متر مربع ، تولیدکننده پیشرو در قاره باقی مانده است ، نیجریه نیز به خروجی ۱۱۴ میلیون مترمربع رسیده است سایر رکوردهای دورقمی رشد در حوزه تولید، در الجزایر (۲۰٪+) و در برخی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا (۳۳٪ +در غنا ، ۱۲٪+ در تانزانیا و  ۲۰٪ +در سودان ، اوگاندا ، اتیوپی و کنیا) محقق گردید.کشورهای مذکور از سال ۲۰۱۵ تولید کاشی  را آغاز کردند که عمدتا توسط سرمایه گذار های چینی هدایت می شود و بازدهی بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون متر مربع دارند. نتایج بدون تغییر صادرات جهان ناشی از کسری صادرات از چین (۵۴ میلیون متر مربع افت) ، ایتالیا و مکزیک و رشد صادرات از سه کشور صادر کننده دیگر یعنی اسپانیا هند و برزیل بود. صادرات ایران نیز با ۲% افزایش به رقم ۴/۳۹ میلیون متر مربع رسیده است.

یکی از بارزترین جنبه های سال ۲۰۱۸ ، تفاوت آمار دو کشور بزرگ تولید کننده ، چین و هند بود: از یک طرف سالی تلخ که توسط صنعت سرامیک چین تجربه شده است (۱۱٪- تولید ، ۵.۶٪- صادرات ، ۲۸٪ -درآمد فروش)؛ از سوی دیگر ، ادامه توسعه شدید صنعت کاشی در هند ، که شاهد رشد بیشتر تولید (+۶٪ تا ۱.۱۴۵ میلیارد متر مربع) و حتی بیشتر در صادرات (+ ۲۰٪ تا ۲۷۴ میلیون متر مربع) بود. علاوه بر این ، با مشاهده عملکرد بازارهای بین المللی ، این روند در چند ماه اول سال جاری ادامه داشت ، به طوری که صادرات چین  ۹ درصد  کاهش از لحاظ حجم، و صادرات هند همچنان بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments