پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تعطیلی مرزهای صادراتی ایران

تعطیلی مرزهای صادراتی ایران

 

شیوع ویروس کرونا که از ووهان چین شروع شده و باعث ایجاد هراس جهانی از این ویروس گردیده است. رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز از تهدید اقتصاد جهانی بدلیل شیوع ویروس کرونا ابراز داشت که با توجه به کسر رشد اقتصادی چین در همین مدت کوتاه نگرانی‌ها را تشدید کرده است. لذا با توجه به اینکه این ویروس به ایران رسیده و شرایط مبرمی را ایجاد کرده است، لذا بدلیل تدابیر امنیتی بیشتر برای جلوگیری از شیوع این بیماری، مرزهای صادراتی ایران به کشورهای همسایه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

ویروس کرونا بیماری است که هم اکنون دومین اقتصاد بزرگ دنیا را درگیر خود کرده است. ویروسی که اواخر دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و کار به جایی رسید که نه تنها این شهر قرنطینه شد بلکه کشور چین به طور کامل در آستانه سال نوی خود به تعطیلی کشانده شد. قیمت انرژی و به خصوص قیمت نفت به شدت اُفت کرد و کلیه سفرهای چینی ها توسط دولت این کشور لغو شد. از آنجا که چین همواره یک کشور گردشگرفرست و به عنوان شریک اول تجاری ایران بوده است، برای اینکه بدانیم تاثیر این ویروس بر اقتصاد دنیا و کشور ما چگونه بوده است اینجا را کلیک کنید.

ویروس کرونا از خانواده بیماری آنفلونزا می‌باشد و علائم بیماری شاخصی را هنوز ارائه نداده است و فعلا با سرماخوردگی ساده می‌تواند نشانگر این بیماری باشد. با توجه به شرایط موجود از ارتباطات بیش از حد و دست دادن و … جلوگیری کرده و حتما بعد از ورود و خروج دست‌های خود را ضدعفونی کرده و یا مایع دستشویی و آب کاملا شستشو داده تا از سلامت کامل برخوردار باشید. ایمنی و مقاومت کامل بدن در مقابل ویروس کرونا نگرانی از آلودگی را کاهش داده و نیاز به وحشت نمی‌باشد.

 

ویروس کرونا و راه های پیشگیری از آن:

دپارتمان سلامت کانادا: لطفاً به خانواده، اقوام و دوستان اطلاع رسانی کنید
عفونت تنفسی که در حال حاضر در چین وجود دارد، جدی می‌باشد. این ویروس بسیار قوی است و در برابر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم است.
(ویروس عفونت باکتریایی نیست بنابراین با آنتی بیوتیک قابل درمان نیست)

روش پیشگیری اکنون مرطوب نگه داشتن گلو است، اجازه ندهید گلوی شما خشک شود. همچنین خود را تشنه نگه ندارید، چرا که زمانی که غشاء گلوی شما خشک باشد، ویروس ظرف ۱۰ دقیقه به بدن شما حمله می کند. ۵۰ تا ۸۰ سی سی آب ولرم بنوشید، برای کودکان ۳۰ تا ۵۰ سی سی. هر زمان که احساس کردید گلویتان خشک شده است، صبر نکنید، همیشه آب در دسترس داشته باشید. مقدار زیادی آب در یک نوبت ننوشید، زیرا مفید نیست. در عوض گلوی خود را همیشه مرطوب نگه دارید. تا آخر ماه بهمن به مکان های شلوغ نروید، در صورت نیاز از ماسک استفاده کنید، به خصوص در قطار یا وسایل حمل و نقل عمومی.

از خوردن غذاهای سرخ شده و پر ادویه خودداری کنید و ویتامین ث بخورید.

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments