پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش۱)

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش1)

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش۱)

تقویت برندینگ در صنعت کاشی و سرامیک کشور ایران (بخش اول)

چرا از برندینگ استفاده می کنیم؟

با گسترش رقابت در میان جنبه های تکنیکال محصولات، موفقیت یک برند تولیدی به پارامترهای دیگری نظیر احساسات قابل مشاهده، تصویر ذهنی برند و قضاوت برند در ذهن مشتریان و برنداگاهی بستگی پیدا کرده است. و دیگر هیچ محصول یا خدمتی به تنهایی دارای ارزش محسوب نمی شود و ارزش واقعی در ذهن مشتریان شکل می گیرد و این برند یا نام ونشان تجاری ان محصولات و خدمات است که ارزش نهایی و مزیت انها را به ذهن مشتریان فرا میخواند.

امروزه بسیاری از سازمانهای تولیدی متوجه شده اند که برند یکی از مهمترین دارایی های انهاست و در حقیقت به تفاوت و تمایز یک محصول با نام و نشان تجاری قدرتمند با همان محصول با کیفیت مشابه اما برندی گمنام پی برده اند.

هویت برندینگ در صنعت کاشی و سرامیک کشور چه اهمیتی دارد؟

حجم بالای سرمایه گذاری صنعت ساختمان به خصوص کاشی و سرامیک در ایران و حاشیه ی سود بالای این صنعت در گذشته، شاهد فعالیت تعداد زیادی از مجموعه های کاشی و سرامیک در سراسر ایران و به خصوص استان یزد هستیم.

با در نظر داشتن اینکه میزان تولید و عرضه انواع محصولات کاشی و سرامیک در سال های اخیر حتی بیشتر از تقاضای سالیانه داخلی بوده و تعداد تولید کنندگان آن نیز روز به روز در حال بیشتر شدن است بازار این صنعت به یک بازار کاملا رقابتی تبدیل شده تا اهمیت این صنعت در مطالعات بازاریابی و برندینگ بیش از پیش مورد توجه فعالان اقتصادی قرار بگیرد.

 

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش1)

 

اصل پایداری و رعایت اصول طراحی سبز، تولید صادرات محور با پیوستگی حلقه های ارزش افزوده به صورت متوازن و به سمت انتهای زنجیره با حفظ مزیت های رقابتی کشور، مقیاس بهینه در تولید، به کارگیری فناوری های روز و تأکید بر توسعه اکتشافات معدنی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز در راستای سند چشم انداز صنعت، معدن وتجارت، چشم انداز صنعت کاشی و سرامیک در افق سال ۱۴۰۴، کسب جایگاه چهارم در جهان با ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ میلیون متر مربع و ۲میلیارد دلار صادرات می باشد.

بر اساس این هدف گذاری از اهداف کلی صنعت سرامیک کشور می توان به افزایش سهم صادرات کشور در بازارهای جهانی و مشارکت با شرکت های دارای برندهای معتبر جهانی با هدف توسعه در بازار داخلی و بین المللی اشاره کرد.

هویت برندینگ، زیربنایی ترین و حیاتی ترین عنصرِ موفقیت برند

هویت برند، قسمتی از اصلی ترین فعالیت های در برنامه های برند سازی داخلی است که کسب و کارها تلاش باید بکنند. نقش و اهمیت شناخت عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارکنان باید کاملا و به طور مستقیم به مدل کسب و کار، سودآوری و استراتژی ارزش افرینی سازمان وابسته باشد.

نقطه ی آغاز یک مدل کسب و کار و مزیت منحصر به فرد یک سازمان در عصر حاضر باید بازار مشتریان داخلی (کارکنان سازمان)و مشتریان خارجی(مصرف کنندگان) و تثبیت جایگاه آن ها در زنجیره ارزش و استراتژی کسب مزیت رقابتی باشد.

 

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش1)

 

آیا تبلیغات رسانه ای، برندینگ را تقویت می کند؟ سرام پخش به این سوال در تقویت برندینگ در صنعت کاشی و سرامیک کشور ایران (بخش دوم) پاسخ می دهد.

 

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments