پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خاک و محیط اطراف ما

خاک و محیط اطراف ما

خاک و محیط اطراف ما

مواد اولیه مصرفی در صنعت سرامیک های سنتی

معمولاً از خاک و صخره های طبیعی موجود در اطراف ما تهیه می شوند. حدود ۸۲ درصد وزنی از پوسته زمین که در برگیرنده انواع کانی های معدنی است، از سه عنصر آلومینیوم، سیلیسیم و اکسیژن تشکیل شده است.همانط.رکه در شکا ملاحظه می شود،مقادیر سایر عناصر در مقایسه با این سه عنصر مهم بسیار انرک است. ترکیب این سه عنصر مهم با یکدیگر، کانی هایی را به وجود می آورد که به عنوان کانی های آلومینوسیلیکاتی شناخته میشوند و جز اصلی مواد اولیه صنعت کاشی را تشکیل می دهند.

خاک و محیط اطراف ما

به طور کلی صخره های طبیعی به سه گروه تقسیم میشوند:

  1. صخره های رسوبی

که در اثر رسوب لایه های مختلف زمین و تجمع مواد آلی و پیکر موجودات زنده در بین آنها و در نهایت فعل و انفعالات طولانی ومتنوع شیمیایی_فیزیکی تشکیل می شوند.

  1. صخره های آذرین

در اثر سرد شدن ماگمای  آتشفشانو تاثیرات محیطی در طول زمانبه وجود می آیند

  1. صخره های دگرگونی

در اثر هوا زدگی و یا با عبارت دیگر، اثر محیط(آب، باد، حرکت یخچال ها و ر=زازله و …)بر صخره های رسوبی و آذرین تشکیل می شوند.

بنابرین مواد اولیه سرامیکی که از این سه گروه صخره های طبیعی استخراج می شوند، دارای تنوع و خواص مختلفی هستند.

خاک و محیط اطراف ما

مواد اولیه پلاستیک

به مواد اولیه سرامیکی که پس از اضافه نمودن آب، قابلیت شکل دادن پیدا میکنند، مواد اولیه پلاستیک میگویند.کانی های متعلق به گروه رس ها از این دسته اند.

مواد اولیه غیر پلاستیک

این مواد در میانکنش با آب خالص خنثی هستند ودر دوغاب تنها فضایی از طرف را اشغال خواهند کرد.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments