پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای خرید بهترین توالت فرنگی سیار+ نکات مهم هنگام خرید !

نکات قبل از خرید توالت فرنگی سیار

راهنمای خرید بهترین توالت فرنگی سیار+ نکات مهم هنگام خرید !

فهرست مطالب

نخستین قدم برای مجهز کردن سرویس بهداشتی در هر منزلی، تهیه توالت فرنگی خوب و مناسب است. این توالت‌ها موجب عدم آسیب به پا‌ها و کاهش فشار به رحم در زنان باردار می‌شود. البته پیش از تهیه دستشویی فرنگی باید یک سری موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه به یکی از انواع پرطرفدار توالت فرنگی، یعنی مدل سیار آن می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله از مجله سرام پخش با ما همراه باشید.

راهنمای خرید توالت فرنگی سیار

مهم‌ترین نکات هنگام خرید توالت فرنگی سیار

در هنگام خرید توالت فرنگی سیار، بهتر است به این نکات توجه کنید:

۱) مقدار مقاومت توالت فرنگی سیار

نخستین و اصلی‌ترین موردی که باید زمان تهیه توالت فرنگی سیار به آن توجه کرد، مقدار مقاومت آن براساس وزن اشخاص است. این توالت‌ها در اقسام و جنس‌های گوناگونی مثل پلاستیکی، فلزی و… در بازارموجود هستند ولی نباید فراموش کرد که هر یک از انواع توالت فرنگی سیار مزایا و معایبی دارند. به طور مثال نوع پلاستیکی آن نسبت به دیگر انواع آن به ویژه فلزی مقاومت کم‌تری دارد.
به طور کلی پیش از تهیه توالت فرنگی سیار، وزن شخص استفاده‌کننده از آن را در نظر بگیرید. اصولا نوع پلاستیکی دستشویی فرنگی تا وزن ۱۲۰کیلو را تاب می‌آورد. بعضی وقت‌ها فرد در وضعیتی است که از قرار گرفتن بر روی توالت به‌آهستگی معذور است و محکم روی آن می‌نشیند. درنهایت سنگینی وارد شده به توالت فرنگی سیار زیاد‌تر از وزن فرد است که در صورت مقاوم نبودن؛ توالت فرنگی سیار فورا می‌شکند‌.

مقاومت توالت فرنگی سیار

۲) خرید دستشویی فرنگی سیار فلزی ضد زنگ

چنانچه پس از ملاحظه مقاومت پایین جنس پلاستیکی دستشویی فرنگی سیار، تمایل به خرید نوع فلزی آن داشتید؛ توجه به جنس آن اهمیت زیادی دارد. در این باره دقت کنید که جنس دستشویی فرنگی سیار فلزی، در برابر زنگ زدگی مقاوم و استیل باشد. زنگ زدن توالت فرنگی سیار به ویژه پایه‌های آن موجب پایین آمدن مقاومت آن می‌شود و با گذشت زمان، زنگ زدگی آن افزایش می‌یابد‌.
ناگفته نماند که در دستشویی فرنگی نوع فلزی، از قالب‌های پلاستیکی برای پوشش دهی پایه‌ها استفاده می‌شود. از آن جایی که توالت، مستقیم با آب در ارتباط است، باید اقدامات زیادی برای جلوگیری از زنگ زدگی آن انجام داد.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت والهنگ با توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

——————————————

توالت فرنگی سیار فلزی مناسب برای خرید

۳) پاشیده نشدن آب‌های کثیف به کناره‌ها

توالت فرنگی سیار مثل نوع معمولی آن، روی بلندی مشخصی جای می‌گیرد. بنابراین در زمان استفاده از آن ممکن است ادرار یا سایر کثیفی‌ها روی پا بریزند. بدین منظور در طراحی بعضی ازتوالت فرنگی‌های سیار، بخشی را به‌عنوان محافظ مقابل توالت قرار می‌دهند.
گاهی اوقات این محافظ مثل توالت فرنگی سیار نوع پلاستیکی سرتاسری بوده؛ به گونه‌ای که کثیفی روی پا یا اطراف نمی‌ریزد. همچنین گاهی ممکن است یک حفاظ پلاستیکی را به جای محافظ سرتاسری در مقابل توالت فرنگی سیار قرار دهند. 

توالت فرنگی سیار دور پوشیده

۴) دقت به نشیمنگاه توالت فرنگی سیار

مدل نشیمنگاه انواع گوناگون توالت فرنگی سیار با همدیگر تفاوت دارند. این نشیمنگاه‌ها به شکل گرد، بیضی و در نوع تاشوی آن به شکل مستطیلی است. علاوه بر متفاوت بودن نشیمنگاه توالت فرنگی سیار، اندازه دهانه و نشیمنگاه نیز یکی نیست. در زمان خرید توالت فرنگی سیار، نشیمنگاه دستشویی را براساس هیکل شخص استفاده‌کننده انتخاب کنید. با این کار با معضل بزرگی یا کوچکی نشیمنگاه رو به رو نمی‌شوید.
روش دیگر اینکه می‌توان برای اشخاص با هیکل درشت، توالت فرنگی سیار بزرگ را خریداری کرد. این توالت‌ها هم نشیمنگاه و هم بدنه بزرگی دارد. مورد دیگری که باید در رابطه با نشیمنگاه توالت فرنگی سیار در نظر داشت، توجه به جنس نشیمنگاه توالت است. مسلما نشیمنگاه‌های تولید شده از فوم و چرم، لطیف‌تر و بهتر از نشیمن‌گا‌ه‌های سخت و خشک پلاستیکی هستند.

۵) عدم وجود فرورفتگی در قیف

همانگونه که گفته شد برخی از انواع توالت فرنگی سیار قیف دارند. این قیف‌ها مستقیم با کثیفی‌ها در ارتباط هستند و امکان آلودگی آن‌ها بالا است. وجود فرورفتگی روی قیف، مکان خوبی برای آلودگی‌ها است که به‌آسانی هم پاک نمی‌شوند. قیف توالت فرنگی سیار باید به گونه‌ای ساخته شود که به‌آسانی شسته شده و آلودگی‌ها از بین بروند.

۶) توجه به ظرفیت محفظه توالت فرنگی

چنانچه تمایل به تهیه دستشویی فرنگی محفظه دار دارید، حتما به مقدار گنجایش محفظه آن توجه کنید. میزان گنجایش از مهم‌ترین معیار‌هایی است که در بخش توضیحات توالت فرنگی سیار آورده شده است. بدون شک خرید توالت فرنگی سیار با محفظه بزرگ، بهتر از نوع محفظه کوچک آن است و سریع پر نمی‌شود.

ظرفیت محفظه توالت فرنگی سیار

۷) عدم دشواری در استفاده از آن

یکی از علت‌های پرطرفدار بودن توالت فرنگی سیار، استفاده راحت و آسان از آن است. با این وجود بعضی از انواع آن به گونه‌ای است که پیش از استفاده باید قطعه‌هایی مانند درب و پایه‌های آن را به هم متصل کرد. به طور مثال توالت فرنگی‌های سیاری که قابلیت تنظیم را دارند، باید پیش از به کارگیری، آن‌ها را براساس بلندی مد نظر و قد شخص تنظیم کرد. توالت فرنگی‌های دارای دسته، استفاده از آن را برای شخص راحت می‌کند. بنابراین نمونه‌ای را خریداری کنید که اتصال آن به‌آسانی و سریع انجام شود.

۸) توجه به ایمنی شخص مریض

چنانچه می‌خواهید از توالت فرنگی برای افراد مریض استفاده کنید، وضعیت مریض را با شیوه ساخت توالت تطبیق دهید. به طور مثال برای اینگونه اشخاص توالت فرنگی سیار عادی مناسب نیست؛ زیرا ممکن است مریض نتواند خود را روی آن نگه دارد. در چنین شرایطی ایمنی شخص حفظ نشده و امکان افتادن آن وجود دارد. برای این افراد بهتر است که توالت فرنگی سیار دارای دسته و میله محافظ خریداری کرد.

توالت فرنگی سیار ایمن برای بیمار

۹) دقت به سایز توالت فرنگی سیار

توالت فرنگی سیار قابلیت جا به جا شدن دارد و نوع تاشو آن جمع می‌شود. بنابراین باید اندازه توالت فرنگی سیار با اندازه توالت و حمام مطابقت داشته باشد؛ به‌ویژه اگر نوع بدون محفظه آن را خریداری می‌کنید؛ زیرا باید آن را درون توالت یا حمام بگذارید. برای این کار می‌توان اندازه توالت فرنگی سیار را بررسی و نوعی را خریداری کنید که هم متناسب با وزن فرد و هم اندازه دستشویی باشد تا در باز و بسته کردن درب سرویس بهداشتی اختلالی ایجاد نکند.
در صورت خرید توالت فرنگی بدون محفظه باید توجه داشته باشید که محل خروج آن با سایز چاه توالت ایرانی درون دستشویی هماهنگ باشد. محل خروج یا همان آکس تخلیه کوچک باعث می‌شود که خریدار انتخاب بهتری داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های خرید توالت فرنگی می‌توان به برخورداری از ضمانت پس از فروش، شستن راحت، کوچک و دارای قابلیت انتقال، تنظیم بلندی و پایه‌ها و غیره اشاره کرد.

————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————–

توالت فرنگی وال هنگ کرد مدل آرتا
توالت فرنگی گلسار مدل اورلاند
توالت فرنگی گلسار فارس مدل پلاتوس

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی در وب سایت سرام پخش

مزایای توالت فرنگی سیار

برخی از افراد به دلایل مختلفی مثل وضعیت بدنی ویژه یا آگاهی از معایب توالت ایرانی، تمایل به استفاده از توالت فرنگی دارند. گاهی اوقات افراد به دلیل استیجاری بودن منزل یا قیمت بالای توالت فرنگی، قادر به راه‌اندازی توالت فرنگی ثابت نیستند. بهترین راه برطرف کردن این معضل تهیه توالت فرنگی سیار است.
افراد می‌توانند به‌آسانی و با قیمت پایین این نوع توالت را از بازار خریداری و فورا در سرویس بهداشتی خود قرار دهند. ویژگی‌های توالت فرنگی سیار فقط به مورد‌های گفته شده خلاصه نمی‌شود. گاهی توالت فرنگی سیارنسبت به توالت فرنگی دائمی مزایای بیش‌تری دارد.
برخی از این مزایا عبارتند از:
• هزینه پایین و راه‌اندازی راحت
• اشغال نکردن محیط دستشویی به طور دائم
• امکان جا به جایی راحت آن به محیط مورد نظر
• قابل جمع بودن نوع تاشوی آن
• خرید راحت از مراکز فروش اینترنتی، داروخانه‌ها و غیره
• مناسب برای سالمندان و بیماران
• عدم نیاز به تخریب و شیرآلات دستشویی اضافی
توالت فرنگی سیار با داشتن قابلیت ضد زنگ، خیال افراد را از شستن آن راحت می‌کند. همینطور در برابر نم و رطوبت بالا نیز مقاوم هستند. بنابراین می‌توان بدون دغدغه و خرابی آن‌ها را شست. این نوع توالت فرنگی با داشتن دو دسته به اطراف پایه‌های خود به سالمندان و بیماران در استفاده از آن کمک می‌کند. اشخاصی که از درد مفاصل رنج می‌برند، این توالت‌ها به آن‌ها در نشستن و بلند شدن کمک می‌کند. همچنین در زمان مسافرت به‌راحتی قابلیت جابجایی دارند.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله جدیدترین مدل توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————

مزایای توالت فرنگی سیار

کاربرد‌های توالت فرنگی تاشو

معمولا اشخاص مسن و بیمار که توان استفاده از توالت ایرانی را ندارند از توالت فرنگی به جای آن کمک می‌گیرند. این افراد می‌توانند با انتخاب مدل تاشوی توالت فرنگی، علاوه بر پرداخت هزینه کم از مزایای ویژه آن نیز بهره گیرند. توالت تاشو دارای تجهیزات گوناگون زیادی نیز است. در سرویس بهداشتی‌های با ابعاد کوچک می‌توان آن را به‌راحتی راه‌اندازی کرد. چرا که نصب آن آسان و سریع بوده و همچنین برای اشخاص با وزن بالا نیز مناسب است.
با توجه به این که توالت تاشو یک انتخاب جالب است، توالت همراه یک ابداع خوب و مناسب است. به‌تازگی یک اختراع‌کننده ایرانی توالتی را طراحی کرده که به‌آسانی می‌توان آن را به هر محیطی انتقال داد. این مدل توالت بیش‌تر برای اشخاصی مفید است که بیماری مثانه دارند و قادر به نگهداشتن ادرار خود در طولانی مدت نیستند. این افراد اصولا برای دفع، مشکل دارند. برای برطرف کردن این معضل، ایرانی‌ها توالت همراه را ابداع کردند. این توالت یک طراحی مناسب و کاربردی دارد که امروزه در بازار به‌وفور یافت می‌شود.

کاربرد توالت فرنگی سیار

سخن پایانی
توالت فرنگی سیار از جمله وسایلی است که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است. با توجه به نکات گفته شده در رابطه با خرید توالت فرنگی سیار، افراد می‌توانند به آسانی تصمیم بگیرند و بهترین توالت فرنگی را در کنار سایر لوازم مانند فلاش تانک برای دستشویی خود خریداری کنند. البته مهم‌ترین مورد درباره خرید توالت فرنگی سیار، داشتن اطلاعات زیاد در موردشان است که سعی کردیم در این مقاله به‌تفصیل به آن‌ها بپردازیم و امیدواریم برایتان کاربردی بوده باشد. برای کسب اطلاع در مورد قیمت دستشویی فرنگی و انواع روشویی می توانید به وب سایت سرام پخش مراجعه بفرمایید.

سوالات متداول…

مدل دیواری؛ زیرا باز و بسته شدن آن راحت است و فضای کمی را اشغال می‌کند.

درب آرام بند؛ زیرا نیازی به نگه داشتن آن در زمان استفاده نیست.

باید به بخشی از دیوار که فلاش تانک روی آن قرار می‌گیرد توجه کرد تا متوجه شوید که آن بخش از دیوار برای قرارگیری آبریز توالت مناسب است یا خیر.

هر یک از آن‌ها مزایا و معایبی دارند، اما نوع سیار به خاطر قابلیت جا به جا شدن پرفروش‌تر است.

قیمت این توالت با توجه به مدل آن متفاوت است اما به طور کلی نسبت به سایر توالت فرنگی‌ها قیمت پایینی دارد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments