پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش “نصب کاشی ضد اسید صنعتی” ۰ تا ۱۰۰+ نکات ریز هنگام نصب

نصب کاشی ضد اسید

آموزش “نصب کاشی ضد اسید صنعتی” ۰ تا ۱۰۰+ نکات ریز هنگام نصب

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین معضلات تمام مراکز صنعتی، پوشش مناسب برای کف است چرا که در این مراکز معمولاً مواد اسیدی به وفور یافت می‌شود و این مواد اسیدی که بیشتر به روی زمین می‌ریزند، منجر به تخریب پوشش کف می‌شوند البته که برای دیوارها نیز این خطر وجود دارد.
به همین جهت نمی‌توان از انواع کاشی سرامیک عادی برای پوشش کف مراکز این چنینی استفاده کرد و از طرفی با توجه به اینکه سرامیک یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین پوشش‌های کف است، نمی‌توان خیلی روی استفاده از پوشش‌های دیگر حساب کرد.
با توجه به همه این موضوعات، شرکت‌های تولید‌کننده به فکر ساخت محصولی با نام سرامیک ضد اسید افتادند که در ادامه این نوشته از مجله سرام پخش قصد بررسی کامل روش نصب سرامیک ضد اسید را داریم پس تا انتها با ما همراه باشید.

خرید کاشی و سرامیک ضد اسید صنعتی برند مرجان 

از بازار آنلاین سرام پخش

مراحل نصب کاشی ضد اسید

نصب کاشی و سرامیک فرایندی چند مرحله‌ای است که بعضی از این مراحل در بین تمام انواع کاشی و سرامیک یک‌سان بوده و بعضی دیگر از این مراحل بسته به نوع متریال مورد استفاده متفاوت است.
به همین جهت در روش نصب کاشی ضد اسید نیز نکاتی وجود دارد که برخی از این نکات به صورت انحصاری و برخی دیگر به صورت عمومی مطرح می‌شوند. به صورت کلی مراحل نصب کاشی ضد اسید به شرح زیر است.

زیر سازی

زیرسازی یکی از مهم‌ترین مراحل نصب هر نوع از کاشی و سرامیک کف است که اجرای درست آن در نصب کاشی ضد اسید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرسازی در کاشی‌های ضد اسید از نظر فیزیکی شبیه به زیرسازی در سایر انواع کاشی‌ها است اما در مرحله عایق‌بندی از بخش زیرسازی باید موادی انتخاب شوند که نسبت به مواد شیمیایی مقاومت مناسبی داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت با نفوذ مواد شیمیایی به زیر کاشی‌ها، به زیرساخت کار آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

اجرای یک لایه آستر

در این مرحله باید برای افزایش چسبندگی لایه‌های بعدی، یک لایه به عنوان آستر ایجاد شود که معمولاً ملات مورد استفاده برای این کار پرایمر اپوکسی است.

انتخاب ملات مناسب و ملات ریزی

پس از اینکه تمام ایرادات فیزیکی سطح مد نظر گرفته شد، لازم است تا برای فراهم کردن بستر نصب اقدام کرد. برای انواع کاشی سرامیک انواع مختلفی از ملات وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به ملات‌های سنتی یا دوغاب، چسب کاشی، ملات خشک و سایر موارد اشاره کرد.

در این مرحله نیز تمام فرآیند‌های کار مشابه با مراحل نصب انواع دیگر کاشی و سرامیک است اما با وجود یک تفاوت بزرگ. در روش نصب کاشی ضد اسید نمی‌توان از هر نوع ملاتی استفاده کرد و در اینجا ابدا‌ پای مقاومت یا دوام بیشتر در کار نیست!

بلکه موضوع اصلی این است که ملات‌های عادی توانایی مقاومت در برابر مواد شیمیایی را نداشته و به محض تماس با این مواد، تخریب می‌شوند. به همین جهت باید از انواع چسب کاشی یا ملات ضد اسید استفاده شود.

همچنین پیش از قرار دادن کاشی‌ها، با استفاده از اپوکسی ضد اسید و الیاف تقویت‌کننده، سطح را نسبت به عوامل خورنده و مواد شیمیایی تقویت می‌کنند.

خرید آسان چسب کاشی در

بازار آنلاین سرام پخش

ایجاد درز انبساط

تفاوت دمایی در مدت زمان کوتاه می‌تواند باعث تخریب بافت سرامیک بشود و هر چند که ملات مورد استفاده ضد اسید باشد، باز هم باید تمام تلاش به کار گرفته شود تا هیچ گونه ماده شیمیایی به زیر کاشی‌ها نفوذ نکند. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل در روش نصب کاشی ضد اسید است.

درز انبساط باید تا ضخامت کامل بستر ادامه پیدا کرده و همچنین پر کردن آن باید از طریق مواد با خاصیت شکل‌پذیری و همچنین مقاومت مناسب مانند فوم پلی اورتان صورت گیرد و در انتها باید دیواره‌های درز انبساط با ملات یا چسب ضد اسید به صورت کامل پوشش داده شود تا از نفوذ مواد شیمیایی به زیر آن‌ها جلوگیری شود.

بندکشی

امکان نصب کاشی دیوار یا سرامیک کف بدون بند کشی وجود ندارد و در روش نصب کاشی ضد اسید این مرحله نیز مانند سایر مراحل قدری متفاوت است. همانقدر که کاشی‌ها با مواد شیمیایی در ارتباط هستند، بندکشی‌ها نیز ارتباط مستقیم با این مواد داشته و امکان تخریب آن‌ها بالا است. برای جلوگیری از این تخریب، نکاتی باید رعایت شوند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مراحل نصب کاشی ضد اسید صنعتی

بهترین روش بندکشی کاشی ضد اسید

بهترین روش برای بندکشی کاشی‌های ضد اسید به این صورت است که باید بین ۲ تا ۵ میلی‌متر بندکشی با استفاده از ملات یا خمیر مخصوص بندکشی ضد اسید انجام شود تا بتوان هر چه بیشتر از نفوذ مواد شیمیایی به زیر کاشی دیوار یا کف جلوگیری کرد.

در غیر این صورت، حتی اگر از ملات‌های ضد اسید برای پر کردن زیر کاشی‌ها استفاده شده باشد در طول زمان امکان آسیب به کاشی‌ها و لق شدن آن‌ها وجود دارد.

نکات نصب کاشی ضد اسید لازم برای بندکشی کاشی ضد اسید

با توجه به اهمیت مرحله بندکشی در نصب کاشی ضد اسید، یک‌سری نکات مهم وجود دارند که در ادامه به تشریح آنها پرداخته ایم.
• فاصله بین کاشی‌ها باید کاملا هم اندازه باشد

• پیش از خشک شدن، اضافات چسب یا ملات به خوبی پاک شود

• بندکشی باید زمانی انجام شود که منجر به لق شدن کاشی‌ها نشود

• فاصله بین کاشی‌ها باید بر اساس سایز کاشی‌ها بین ۳ تا ۵ میلی‌متر باشد

• فرایند بندکشی باید به صورتی انجام شود که هیچ راه نفوذی وجود نداشته باشد

• بجز ملات یا خمیر بندکشی ضد اسید، از هیچ نوع ملات یا چسب دیگر استفاده نشود

جمع‌بندی
اگر به مکان‌هایی که مواد شیمیایی در آن‌ها وجود دارد بروید، قطعاً متوجه پوشش متفاوت دیوار‌ها و کف خواهید شد که دلیل آن نیز واضح و به خاطر استفاده از انواع خاص کاشی با نام کاشی ضد اسید است که ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا مهم‌ترین نکات در مورد روش نصب کاشی ضد اسید را برایتان بازگو کنیم. البته توجه داشته باشید که نصب کاشی ضد اسید به هر جهت متفاوت از انواع کاشی عادی است و بهتر است که در این زمینه از افراد متخصص کمک بگیرید.

در صورتی‌که قصد خرید انواع کاشی‌های ضد اسید را دارید، از بهترین این کاشی‌ها می‌توان به کاشی مرجان ضد اسید اشاره کرد که می‌توانید به سادگی از طریق فروشگاه سرام پخش اقدام کنید تا بتوانید از مزایای شرایط ویژه فروش بهره‌مند شوید.

خرید آسان و اقساطی محصولات کاشی مرجان از بازار آنلاین سرام پخش

سوالات متداول…

بله؛ برخی نکات مهم در نصب کاشی ضد اسید باید رعایت شود

امکان نصب وجود دارد اما کاشی‌ها به زودی خراب خواهند شد

بله؛ برای مقاومت هرچه بیشتری باید از چسب یا ملات ضد اسید استفاده کنید

در بندکشی کاشی ضد اسید باید از خمیر یا ملات بندکشی ضد اسید استفاده شود

 برند مرجان یکی از بهترین برند‌های سازنده کاشی ضد اسید است

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments