پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

“بهترین کفپوش برای رستوران” چه ویژگی هایی دارد ؟ آیا میدانید!!

کفپوش مناسب رستوران

“بهترین کفپوش برای رستوران” چه ویژگی هایی دارد ؟ آیا میدانید!!

فهرست مطالب

دکوراسیون تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد، به همین دلیل صاحبان کسب‌وکار‌ها و مخصوصا رستوران‌های موفق در انتخاب دکوراسیون، دقیق و نکته بین هستند. پس مهم است که کفپوش مناسبی انتخاب و خریداری کنند. از طرفی از تاثیر کفپوش‌ها بر بهداشت رستوران و غذاخوری‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اگر قصد راه‌اندازی یک رستوران دارید و می‌خواهید کفپوش آن را انتخاب کنید یا می‌خواهید کفپوش رستوران خود را تعویض کرده و به رستوران خود رنگ و لعاب بدهید، با ما همراه باشید. در ادامه انواع کفپوش و همه چیز‌هایی که در خرید آن باید درنظر بگیرید را بررسی می‌کنیم.

چرا در رستوران نباید از هر کفپوشی استفاده کنیم؟

دلیل حساسیت در انتخاب کفپوش، به اهمیت و کاربرد آن در رستوران باز می‌گردد. کافی است از مشتریان خود بپرسید یک رستوران خوب باید چگونه باشد؟ یا یک رستوران خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ پاسخ‌هایی که می‌شنوید بر حول سه موضوع کیفیت غذا، دکوراسیون و بهداشت خواهد بود. انتخاب یک کفپوش مناسب تاثیر بسزایی در داشتن یک دکوراسیون زیبا و منحصربه فرد دارد. از طرفی مهم است که به‌خوبی تمیز شود یا لکه‌ها به سرعت روی آن پدیدار نشوند. در ادامه به استاندارد‌های کفپوش برای رستوران و کافی‌شاپ می‌پردازیم.

ویژگی های کفپوش مناسب رستوران

مولفه‌های مهم برای انتخاب کفپوش مناسب رستوران

برای انتخاب یک کفپوش باب میل و بادوام لازم است معیار‌های مختلفی را در نظر بگیرید. این معیار‌ها برای انتخاب کفپوش در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، به دلیل شرایط خاص، متفاوت است. در ادامه به بررسی این معیار‌ می‌پردازیم.

طول عمر بالا

روزانه تعداد زیادی مشتری به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند، پیشخدمت مدام درحال رفت و آمد، سرکشی و پاسخگویی به مشتریان است. صندلی‌ها مدام به جلو و عقب کشیده می‌شوند پس طبیعی است که کفپوش آن باید طول عمر بالایی داشته باشد! با این اوضاع انتخاب یک کفپوش بی‌کیفیت می‌تواند برایتان دردسر ساز شود پس بهتر است با انتخاب محصولی بادوام، هزینه‌های احتمالی تعمیر را نیز به حداقل برسانید.

مقاومت بالا

پوششی که شما به‌عنوان کفپوش رستوران انتخاب می‌کنید باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. چه از کاشی و سرامیک ضد اسید صنعتی استفاده کرده باشید، چه از موکت و… کفپوش‌ها باید در برابر فشار ترولی‌ها، میز و صندلی آسیب نبینند.

به حداقل رساندن لغزش

از موارد دیگری که باید برای آسایش و امنیت مشتریان و پیشخدمت در نظر گرفته شود، به‌حداقل رساندن لغزش و جلوگیری از سر خوردن آن‌ها است. لغزنده بودن کف رستوران علاوه بر ایجاد خطر برای پیشخدمت که هموراه در حال رفت‌وآمد است، برای مشتریان هم ممکن است خطرناک باشد؛ پس بهتر است کفپوشی ضدلغزش انتخاب کنید.

زیبایی

مشتریان مکانی را برای غذاخوردن انتخاب می‌کنند، که القا کننده احساس خوب باشد. پاکیزگی و شیک بودن رستوران تاثیر زیادی بر انتخاب شدن آن از سمت مشتری دارد. کفپوش می‌تواند القا کننده حس خوب به مشتریان و تاثیرگذار بر زیبایی محیط باشد.

بی‌صدا بودن

همه در بین ازدحام و شلوغی کار و ترافیک و… ترجیح می‌دهیم وعده‌های غذایی را در محیط‌های آرام و بی‌سرو صدا میل کنیم. با توجه به این مسئله، انتخاب کفپوش‌هایی که هنگام راه رفتن صدای زیادی انعکاس می‌دهند، می‌تواند ناخوشایند باشد.

تمیز شدن آسان

متریال انتخاب شده به عنوان کفپوش رستوران باید به آسانی از هرنوع آلودگی پاک شود. سطوح مختلف در غذاخوری‌ها همواره در معرض لکه‌های چربی، نوشیدنی، مایعات و غذا هستند که تمیز شدن آن‌ها مهم است؛ چراکه وجود هرنوع لکه و کثیفی می‌تواند از یک مشتری یک مشتری ناراضی بسازد. شما می‌توانید درباره ویژگی‌های کفپوش از فروشنده سوال کنید و از او بخواهید کفپوش‌هایی که به راحتی تمیز می‌شوند را در اختیارتان قرار دهد.

ضد آب بودن

قسمت آشپرخانه رستوران، قسمتی است که با آب سرو کار دارد. از شست‌وشوی مواد اولیه غذا گرفته تا ظروف کثیف و دیگ‌ها، ممکن است بخواهید تمام سطوح را شست‌و‌شو دهید، مهم است که کفپوشی ضدآب انتخاب کرده باشید.

نکات مهم برای انتخاب کفپوش رستوران

معرفی انواع کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی‌های آن

اکنون که مولفه‌های مناسب بودن کفپوش برای رستوران را شناختید، بد نیست با کفپوش‌هایی که ملاک‌های لازم را دارند آشنا شوید. در ادامه به بررسی انواع کفپوش مناسب برای رستوران‌ها می‌پردازیم.

در کنار شناخت متریال‌های متفاوت که به‌عنوان کفپوش رستوران، کافی ‌شاپ و … استفاده می‌شوند، باید به مزایا و معایب آن نیز دقت کنید.

کفپوش سرامیکی

یکی از کفپوش‌های متداول که نه‌تنها در رستوران‌ها بلکه در قسمت کف سایر ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود، کاشی و سرامیک است. مواد اولیه سرامیک، سفال و خاک رس است که از آن متریالی مطابق مولفه‌های کفپوش رستورانی ساخته می‌شود و این کاشی و سرامیک مناسب بیمارستان دوام بالایی دارد. سرامیک‌ها با داشتن طرح‌های متفاوت امکان ایجاد دکوراسیون‌های مختلف را به شما می‌دهند. آن‌ها به‌سادگی تمیز می‌شوند، اما در برابر ضربات محکم آسیب‌پذیر بوده و فورا خط‌ وخش می‌شوند.

مزایا و معایب کفپوش سرامیکی

• به دلیل تنوع محصولات کاشی و سرامیک در طرح و رنگ و اندازه با دست بازتری می‌توانید خرید کنید.

• قیمت این متریال نسبتا ارزان است و اغلب مشتریان توان خرید آن را دارند.

• نگهداری و تمیز کردن آسان، آن را برای کف رستوران مناسب می‌سازد.

• از معایب آن نیز آسیب پذیری بالا در برابر ضربات را می‌توانیم نام ببریم.

کفپوش سرامیکی مناسب رستوران

کاشی ضد لغزندگی برند مرجان

یکی از برند‌های تولیدکننده کاشی و سرامیک با کیفیت در ایران، برند مرجان است. این برند خوش آوازه، محصولات مختلفی تولید و در بازار‌های داخلی و خارجی به‌فروش می‌رساند. کاشی ضدلغزندگی برند مرجان، یکی از این محصولات است که در طرح‌های متفاوتی تولید شده و برای کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های این چنینی مناسب است. شما می‌توانید طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت این محصول را مشاهده و خریداری نمایید.

خرید آسان و اقساطی محصولات کاشی ضد لغزندگی برند مرجان از بازار آنلاین سرام پخش

کاشی ضد لغزندگی چیست؟

کفپوش موکتی

کفپوش موکتی، یکی دیگر از انواع کفپوش برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها است. این محصول در طرح‌ها، رنگ‌ها و با درجه‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود که باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین آن‌ها برای کفپوش رستوران و محیط غذاخوری مناسب خواهد بود. موکت‌های رستورانی به زیبایی فضا می‌افزایند و موجب لوکس و خاص شدن محیط می‌شوند.

مزایا و معایب کفپوش موکتی

• موکت‌ها دارای زیبایی منحصر به‌فرد و تنوع در طرح‌ و رنگ هستند. آن‌ها می‌توانند فضایی شیک ایجاد کنند.

• تنوع محصولات به آن‌ها امکان ست شدن با سایر اجزای رستوران را می‌دهد.

• از لغزش و سرخوردن جلوگیری می‌کنند.

• هنگام راه رفتن سرو صدا ایجاد نمی‌کند و عایق صوتی است.

• برخی از آن‌ها خاصیت ضدحریق دارند.

• در برابر فشار و ضربه مقاومند.

• امکان شست‌وشو دارند و در برابر مواد شوینده مقاوم هستند.

• درصورت سقوط ظروف شکستنی، تا حد امکان از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

• دوام بالایی دارند و درصورت رفت و آمد بالا آسیب نمی‌بینند.

• امکان نصب آن روی سطوح مختلف وجود دارد.

• گران نیستند.

• طول عمر بالایی دارند و به ندرت آسیب می‌بینند.

• امکان شست‌وشو و مقاومت آن نسبت به متریالی مانند سرامیک و کاشی آشپزخانه کم‌تر است که از معایب آن به شمار می‌رود.

کفپوش موکتی مناسب رستوران

کفپوش سنگی

با اینکه با استفاده از کاشی و سرامیک‌ کف، می‌توان حس طبیعت را القا کرد اما خیلی از افراد ترجیح می‌دهند از کفپوش سنگی استفاده کنند. استفاده از کفپوش‌های سنگی در محیط رستوران فضایی شیک و مجلل به‌وجود می‌آورد و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. خاصیت ضد لغزش، استحکام و طول عمر بالا از دلایل دیگری است که از کفپوش‌های سنگی استفاده می‌شود. البته قیمت بالای کفپوش‌های سنگی خرید آن را دشوار کرده است.

سنگ مرمر

یکی از انواع کفپوش‌های سنگی که در رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد، کفپوش سنگ مرمر است. حتما تاکنون استفاده از سنگ مرمر در قسمت‌های مختلف سازه‌ها را دیده‌اید. این سنگ به دلیل طبع سرد و تم روشن، به خنکی فضا کمک کرده، موجب افرایش اکسیژن خون و درنهایت ایجاد حس آرامش در محیط می‌شود. سنگ مرمر در رنگ‌، درجه بندی‌ و قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. قیمت بالا در برابر سایر متریال‌ها، از ویژگی‌های بارز این محصول است که قدرت خرید را از بعضی از مشتریان می‌گیرد.
انواع سنگ مرمر از نظر رنگبندی شامل:
• سنگ مرمر صورتی
• سنگ مرمرم قرمز
• سنگ مرمر سفید
• سنگ مرمر سبز
• سنگ مرمر آبی
• سنگ مرمر پرتقالی
• سنگ مرمر عسلی

مزایا و معایب کفپوش سنگ مرمر

• قطعات سنگ مرمر به صورت صیقلی و صاف به‌فروش می‌رسند. در نتیجه پس از استفاده از آن‌ها تمیزکردن سطوح آن آسان‌ خواهد بود.

• سطوح سنگ مرمر صاف و درخشنده هستند و بافت آن‌ها بلوری است به همین علت درخشش و جلای خاصی دارند.

• از طرفی امکان آسیب دیدن، ترک خوردن وخراش و ترک روی آن‌ها وجود دارد.

• لکه‌ها روی این متریال به سرعت دیده می‌شوند به همین دلیل نیاز است که به سرعت و در فواصل زمانی کم تمیز شوند. آن‌ها همچنین ممکن است بعضی از لکه‌ها را به خود جذب کرده و تمیز کردن لکه را دشوار سازند.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است در نتیجه رفت و آمد زیاد و فشار ناشی از وزن میز‌ها، صندلی‌ها و… آسیب کمتر‌ی به آن‌ها می‌رساند. از طرفی کفپوش ساخته شده از سنگ گرانیت، رنگ‌های متفاوت و منحصر به‌فردی دارد که باعث ایجاد فضایی لوکس و خاص خواهد شد.

مزایا و معایب کفپوش سنگ گرانیتی

• سنگ‌های گرانتیتی با سطوح صاف و صیقلی استفاده می‌شوند و نتیجه استفاده از آن سطحی صاف و یکدست است.

• آن‌ها در برابر کشیده شدن میز و صندلی و ضربات آن‌ها مقاوم هستند و آسیب‌پذیری کم‌تری دارند.

• کفپوش‌های سنگ گرانیتی، ضدآب هستند و در هر زمان که بخواهید می‌توانید سطوح مورد نظر را شست‌وشو دهید.

• دوام و طول عمر بالا از دیگر مزایای کفپوش گرانیتی است.
•‌ از معایب این متریال، پرتو‌های مضری هستند که از آن ساطع شده و سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
• قیمت کفپوش گرانیتی نسبت به سایر متریال‌های رایج گران‌تر است.

کفپوش سنگی مناسب رستوران

کفپوش پارکتی

شما می‌توانید برای کف رستوران و غذاخوری خود از کفپوش‌های پارکتی استفاده کنید. این نوع از کفپوش‌ها به دلیل ویژگی نو ماندن می‌توانند سالیان زیادی بدون اینکه نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند فضا را زیبا نگه‌دارند. رنگ و براقیت‌ آن‌ها همانند روز اول نصب است.

مزایا و معایب کفپوش پارکتی

• کفپوش‌های پارکتی لکه را جذب نمی‌کنند و زدودن هر لکه‌ای از سطح آن بسیار آسان خواهد بود.

• آن‌ها در برابر فرسایش، مقاومت بالایی دارند.

• کفپوش‌های پارکتی در برابر خط‌وخش و ضربه مقاوم‌اند.

• از آن‌ها می‌توانید برای پوشش کف رستوران‌ها و یا کافی‌شاپ‌های که در معرض نور آفتاب قرار دارند یا پنجره‌های بزرگی دارند استفاده کنید زیرا در برابر رنگ پریدگی مقاوم‌اند.

• پارکت‌ها تنوع طرح و رنگ زیادی دارند و به راحتی می‌توانید محصول موردنظر خود را از میان آن‌ها پیدا کنید.

کفپوش پارکت مناسب رستوران

کفپوش PVC

نوع دیگری از کفپوش‌ها که برای پوشش محیط‌هایی مثل رستوران‌ها، کافه، کافی‌شاپ و… استفاده می‌شود، کفپوش PVC است. این کفپوش، برپایه مواد نفتی تولید می‌شود و مهم‌ترین مزیت آن مقاومت در برابر آب و رطوبت است. مواد اولیه روکش pvc ماده پلاستیکی به نام پلی‌وینیل‌کلراید است به همین دلیل از آن با نام کفپوش وینیلی هم یاد می‌شود.

مزایا و معایب کفپوش pvc

مزایای آن شامل:

• قیمت ارزان

• تعویض و نصب آسان

• عایق صوتی است.

• تنوع در طرح و رنگ

• ضد لغزندگی

• تمیزکردن آسان

معایب آن شامل:

• ممکن است موجب آلرژی شود

• فرسوده شدن و از بین رفتن جلا در طولانی مدت

• قابلیت بازیافت ندارد و برای طبیعت مضرر است

• طول عمر کوتاه

کفپوش pvc مناسب رستوران

سخن آخر
دکوراسیون رستوران‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است به همین علت یکی از چالش‌هایی که مجریان هنگام ساخت رستوران و غذاخوری با آن روبه روخواهند شد، انتخاب کفپوش مناسب است. کفپوش مناسب برای رستوران باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که آن‌ها را در این مقاله بررسی کردیم. کفپوش سرامیکی، کفپوش موکتی، پارکتی، سنگی و PVC تعدادی از کفپوش‌های مناسب برای غذاخوری‌ها و رستوران‌ها هستند. پیشنهاد ما به‌شما استفاده از کفپوش ضد لغرندگی برند مرجان است که از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است. برند مرجان یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان کاشی دیوار، سرامیک کف، کاشی نما، کاشی ضد اسید و… است. برای انتخاب کاشی مناسب کافی است به صفحه فروش کاشی مرجان در سرام ‎‌پخش مراجعه کرده و محصول خود را به صورت اقساط یا نقد خریداری نمایید.

—————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله کاشی ضد اسید چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

—————————————–

سوالات متداول…

کفپوش PVC، پارکتی، موکتی، سرامیکی و سنگی تعدادی از کفپوش‌های رایج برای رستوران‌ها هستند.

امکان تهیه کفپوش سرامیکی از فروشگاه‌های مصالح ساختمانی وجود دارد شما می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین محصول خود را انتخاب و خریداری نمایید. اگر نگران قیمت نهایی محصولات هستید کافی است کفپوش مورد نظر را از فروشگاه سرام پخش انتخاب کرده و هزینه آن را به‌صورت اقساطی پرداخت کنید. سرام پخش یکی از معتبرترین فروشندگان کاشی و سرامیک در ایران است که  با فروش محصولات به قیمت مناسب و کیفیت بالا توانسته رضایت حداکثری مشتریان را جلب نماید. برای ثبت سفارش به صفحه فروش محصولات کاشی و سرامیک سرام پخش مراجعه کنید.

سنگ مرمر متشکل از بلور‌های براق و ریز است که در کنار سطح صاف، جلای خاصی به رستوران می‌دهد. از طرفی تمیزکردن آن آسان است و تاثیر زیادی در بهداشت محیط خواهد داشت. کفپوش سنگ مرمر خنک است و باعث آرامش محیط می‌شود. از معایب آن می‌توان به آسیب‌پذیر بودن در برابر آسیب‌ها و ضربات و دیده شدن لکه‌ها اشاره کرد.

 تنوع در طرح و رنگ، مقاومت بالا، خاصیت ضد لک، قیمت ارزان و … از مزایای استفاده از کفپوش سرامیکی است.

طول عمر بالا، خاصیت ضدلغزندگی، مقاومت بالا، زیبایی، بی‌صدا بودن، ضد آب بودن، تمیز شدن آسان و … را  به‌عنوان مولفه‌های کفپوش مناسب رستوران می‌توان نام برد.

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments