پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شش سوال مهم و کلیدی در رابطه با خرید سنگ

سنگ ونوس کارخانه پرسپولیس

شش سوال مهم و کلیدی در رابطه با خرید سنگ

فرض کنید که شما در حال خرید سنگ هستید و تنها یک قدم با دکوراسیون رویایی خانه خود فاصله دارید. شما تصمیم می گیرید یک سنگ خاص و با رنگ و الگوی بسیار جذاب را استفاده کنید. بنابراین هزینه آن را می پردازید و به خانه می روید.

سنگ ها نصب شده اند و شما به هر قطعه از این سنگ ها با خوشحالی نگاه می کنید. اما پس از گذشت یک مدت کوتاه، شما متوجه یک ترک یا خراش کوچک روی سنگ می شوید. یا متوجه می شوید سنگ نصب شده برای پیشخوان آشپزخانه تان لکه دار است. حال، شما چکاری می توانید انجام دهید؟

.

.

.

اگر نمیخواهید هیچ کدام از شرایط بالا برای شما پیش بیاید، ابتدا باید با در مورد سنگ های طبیعی و مسائلی مانند ترک ها و خراش ها، انواع رنگ و اندازه آن ها یاد بگیرید. به همین دلیل است که در این مقاله ۶ سؤال مهم و کلیدی در رابطه با سنگ طبیعی آوردیم تا اطلاعات جامعی در رابطه با سنگی که انتخاب می کنید، داشته باشید.

سوال شماره ۱: آیا روی سنگ، شکاف وجود دارد؟

یک شکاف به اندازه یک تار موی قابل مشاهده است و این شکاف ها از نقطه ضعف های ذاتی سنگ طبیعی هستند. شما باید سطح سنگ را به خوبی بررسی کنید و محل شکاف را بیاموزید زیرا شکاف نباید در جایی قرار گیرد که سنگ باید مانند یک سطح قوی عمل کند. به همین ترتیب نیز فرآیند برش باید با توجه به محل شکاف انجام شود.

سوال شماره ۲: سنگ چگونه باید ضخیم باشد؟

این ضخامت باید نتیجه ی مطابق انتظارتان را برآورده کند. اگر شما قصد خرید یک پیشخوان آشپزخانه را دارید، سنگ باید ضخیم تر از سنگی باشد که برای کفپوش استفاده می شود. شما می توانید محل قرارگیری را اندازه گیری کنید.  و اندازه ی سنگ را به فروشنده بگویید. اما اگر هیچ ایده ای درباره ضخامت سنگ ندارید، قطعا باید با یک مشاوره حرفه ای مشورت کنید. شما می توانید این مطلب را از اینترنت جستجو کنید یا از یک متخصص در مورد آن را بپرسید.

سوال شماره ۳: چه نوعی از پرداخت را می خواهید؟

اول از همه، شما باید در مورد پرداخت سنگ بدانید. و به این نتیجه برسید که کدام نوع پرداخت برای کفپوش اتاق و یا حمام شما مناسب است. مات، براق، ناهموار یا صاف؛ کدام یک را بیشتر می پسندید؟ درباره ی این مطلب می توانید از اینترنت سرچ کنید و سپس درباره انتخاب نهایی تصمیم بگیرید.

سوال شماره ۴: این سنگ چقدر متخلخل است؟

همه انواع سنگ های طبیعی، درجات مختلفی از تخلخل را دارند. بعضی از سنگ ها مانند سنگ آهک و سنگ مرمر عمدتا متخلخل تر از بقیه سنگ ها هستند. بنابراین این سنگ ها به دلیل تخلخل بالاتر، احتمال بیشتری دارند که رنگ مایعاتی مانند چایی، قهوه و حتی آب پرتقال را به خود بگیرند.

برای آشپزخانه خود، شما باید سنگ های طبیعی “کمتر متخلخل” را انتخاب کنید، زیرا همه ی کاشی های آشپزخانه  همیشه در معرض مواد غذایی هستند. قبل از تصمیم گیری روی جنس نهایی، شما باید به دقت در مورد شرایط مکان نصبِ سنگ فکر کنید.

سوال شماره ۵: آیا سنگ ها با دکوراسیون خانه شما، مطابقت دارد؟

این نکته یست که باید بسیار مراقب باشید. شما نمی خواهید یک رنگ یا الگوی خیلی متفاوت با سبکی که در کل خانه اعمال کردید، را استفاده کنید. رنگ و الگوی سنگی که می خواهید با دقت بخرید، بررسی کنید. اگر می توانید از یک مشاور دکوراسیون و یا طراح داخلی مشورت بگیرید.

سوال شماره ۶: آیا می خواهید آن را آب بندی کنید یا نه؟

سیلر ها محصولاتی هستند که اغلب در مورد سنگ های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد دارند. اما شما باید در مورد اینکه سیلر ها در نهایت چه تاثیری بر روی سنگ ها دارند، آگاه باشید. بنابراین، بهترین کاری که باید بکنید این است که برای انواع مختلف سیلری که به شما نشان می دهد، بپرسید. شما باید قبل از هر گونه تصمیمی درباره ی اینکه سطح نهایی چگونه خواهد شد، اطلاع داشته باشید.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments