پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شناخت بهتر سنگ های تراورتن

محصول کارخانه پرسپولیس تراورتن عباس آباد

شناخت بهتر سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن

شناخت بهتر سنگ های تراورتن | سنگ تراورتن یکی از پرمصرف ترین سنگ های تزئینی وساختمانی در ایران و حتی در بیشتر نقاط جهان می باشد. در مقاله های پیشین در مورد سنگ تراورتن و نحوه ی به وجود آمدن آن توضیح داده شده است. تراورتن یکی از انواع سنگ های آهکی متبلور است که در اثر تبخیر آب بی کربنات کلسیم درچشمه های آب گرم تشکیل میشود.

تراورتن نیز مانند هر ماده استخراج شده، دارای ویژگی های ذاتی است که آشنایی با این ویژگی ها کمک می کد که بدانیم این نوع سنگ در چه مواردی استفاده شود. در این مقاله چهار ویژگی و برتری سنگ تراورتن را مورد بررسی قرار می دهیم.

ویژگی های سنگ تراورتن

تراورتن دارای رنگ‌های متنوع و بافت نواری شکل است که در اثر حضور ترکیبات آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی‌ها ایجاد شده‌ است. این سنگ به رنگ های متفاوتی چون لیمویی، شکلاتی، سفید و گردویی یافت می شود که برخی از آنها به دلیل کیفیت بالای رنگ، منحصر به فرد بودن و سایر مشخصات فیزیکی و بصری، طرفداران بسیاری در داخل و و نیز در خارج از کشور دارد. بعلاوه این تنوع بافت و رنگ ، ترکیب مناسبی را برای طراحی دکوراسیون و فضای داخلی در اختیار میگذارد.
پس در هنگام انتخاب این سنگ نما دست شما برای انتخاب رنگ باز است و می توانید برحسب سلیقه ی خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

بهتر است بدانید هنگامی که از تراورتن در فضای داخلی منزلتان استفاده می کنید، ظاهر طبیعی و ملایم آن حالتی آرامبخش را به شما القا می کند.

اگرچه سنگ تراورتن به سختی گرانیت یا مرمریت نیست، با این حال بی نهایت با دوام است. سنگ تراورتن در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم است، و برای مناطق مرطوب نیز مورد استفاده قرار می گیرد و لازم نیست شما در مورد خرد شدن یا ترک خوردن آن نگرانی داشته باشید.

تراورتن دارای سوراخ‌ها و حفراتی است که بایستی در هنگام فراوری با موادی همچون رزین سیمان سفید ویا پارافین سطح آن پر شود که بهترین وبادوام ترین بتونه سنگ تراورتن همان چسب رزین است. وجود حفره در تراورتن باعث می‌شود در هنگام نصب سنگ، ملات سیمانی داخل این حفرات نفوذ کرده ویک اسکوپ طبیعی بوجود اورده و از سقوط سنگ جلوگیری کند..

سنگ های تراورتن بر اساس راستای برش آن به دو صورت موج دار و بدون موج تولید می شوند. اگر سنگ تراورتن در جهت عمود بر موج ها برش داده شود، سنگ بدون موج و در غیر این صورت سنگ موج دار می باشد.


منبع: کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments