پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش و نکات نصب سرامیک روی ایزوگام !

آموزش نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام

آموزش و نکات نصب سرامیک روی ایزوگام !

فهرست مطالب

در سال‌های اخیر کاشی کاری روی ایزوگام بیشتر رایج شده است و افراد به‌عنوان یک لایه محافظتی قوی از آن استفاده می‌کنند. اما نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام کار هر کسی نیست و برای نصب آن باید با فوت‌و‌فن نصب آشنا باشید. در این مقاله نکاتی را که باید برای نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام رعایت کنید بررسی خواهیم کرد.

کاشی کاری روی ایزوگام

پس از عایق بندی سطح، نوبت به ایجاد یک پوشش محافظتی برای این عایق می‌رسد. شاید شما نیز با خط و خش و آسیب دیدگی ایزوگام پشت بام رو به رو شده باشید؛ در این شرایط اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که ای کاش می‌توانستم طول عمر عایق را افزایش دهم. نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام می‌تواند علاوه‌بر ایجاد یک پوشش محافظتی، زیبایی ظاهری و طول عمر ایزوگام را افزایش دهد. به‌همین‌علت در استخر‌ها، سرویس بهداشتی و حمام از این روش استفاده می‌شود.

روش نصب سرامیک روی ایزوگام

دلیل نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام

در مواقع مختلفی ممکن است علاوه‌بر توجه به سایر بخش‌های منزل مثل آشپزخانه برای نصب کاشی بین کابینتی، تصمیم به کاشی کاری روی ایزوگام برای استحکام بیشتر ساختمان بگیرید؛ افزایش استحکام ایزوگام، جلوگیری از آسیب‌هایی مثل برخورد وسایل سنگین، نوک تیز، پوسیدگی عایق، امکان شست و شوی آسان‌تر و غیره همگی از دلایل استفاده از پوشش روی عایق ایزوگام هستند. همچنین استفاده از کاشی و سرامیک روی ایزوگام، جذابیت و زیبایی بصری مانند آنچه کاشی طرح چوب برای کف ایجاد می‌کند، برای پشت بام به وجود می‌آورد.

نکات ایمنی برای نصب کاشی وسرامیک روی ایزوگام

ایزوگام‌ها به شدت آسیب پذیر هستند و هرگونه بی‌احتیاطی باعث پارگی و سوراخ شدن آن‌ها می‌شود و نتیجه‌ای جز نفوذ آب به لایه‌های زیرین نخواهد داشت. به‌همین‌دلیل، هنگام نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام دقت داشته باشید که به لایه‌های ایزوگام آسیبی نرسد.
اگر می‌خواهید مراحل نصب کاشی روی عایق را خودتان انجام دهید و برای نصب کاشی چسب را انتخاب کرده‌اید باید دست نگه دارید؛ چون چسب به‌تنهایی استحکام کافی برایتان به‌وجود نمی‌آورد. پیشنهاد می‌شود قبل از نصب از یک لایه نازک سیمان استفاده کنید. در صورتی که فضای کوچکی برای نصب کاشی در اختیار دارید می‌توانید استفاده از چسب پلیمری را جایگزین سیمان کنید.

همچنین نصاب باید دقت داشته باشد که بار اضافی روی ایزوگام قرار نگیرد؛ چراکه هر گونه وزن اضافی وارد شده به ایزوگام می‌تواند باعث آسیب دیدن آن شود. برای انجام این کار باید از کاشی و سرامیک مناسب استفاده کرد؛ به‌عنوان‌مثال برای نصب کاشی روی عایق پشت بام بهتر است از کاشی پشت بام و برای استخر از کاشی استخری استفاده کنید. میزان سیمان استفاده شده برای نصب کاشی و سرامیک نیز روی وزن تاثیر گذار خواهد بود و بهتر است برای نصب از لایه نازکی از سیمان استفاده شود.

نکات ایمنی نصب کاشی روی ایزوگام

کجا از ایزوگام زیر کاشی استفاده شود؟

معمولا استفاده از ایزوگام زیر کاشی یا نصب کاشی روی ایزوگام زمانی اتفاق می‌افتد که ایزوگام نیاز به یک لایه محافظ داشته باشد و بخواهیم عایق بندی با استحکام بیش‌تری صورت گیرد یا جذابیت بصری بیش‌تری در فضا ایجاد کنیم.
موارد استفاده از این روش شامل مکان‌های زیر هستند:

استخر

یکی از قسمت‌هایی که در صورت استفاده از ایزوگام برای عایق بندی باید از کاشی یا سرامیک نیز استفاده شود، استخر است. این عمل باعث افزایش کارایی ایزوگام خواهد شد و برای انجام آن نیاز است از کاشی استخری استفاده کنید.

پشت بام

در شرایطی که رفت‌و‌آمد زیادی روی پشت بام اتفاق می‌افتد یا می‌خواهید جسم سنگین و نوک تیزی را روی سطح پشت بام قرار دهید، نصب کاشی روی ایزوگام برای شما مناسب است و از آسیب دیدن ایزوگام جلوگیری خواهد کرد.

سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام دو قسمت مهم خانه هستند که باید به نصب ایزوگام در هنگام ساختمان سازی و تعمیرات آن توجه شود. این دو قسمت از خانه همواره با آب در ارتباط‌ هستند و استفاده از ایزوگام از نفوذ رطوبت به قسمت‌های دیگر ساختمان جلوگیری خواهد کرد. پس از این مرحله، مراحل بعدی از جمله نصب کاشی حمام و سرویس بهداشتی، نصب تجهیزات و اکسسوری‌ها و غیره انجام می‌شود.

مکان مناسب نصب کاشی روی ایزوگام

مراحل سیمان کاری روی ایزوگام

اگر بخواهید روی ایزوگام کاشی و سرامیک نصب کنید، یا حتی زمانی که می‌خواهید از سیمان برای پوشش ایزوگام استفاده کنید لازم است با مراحل انجام سیمان‌کاری روی ایزوگام آشنا باشید. درست است که سیمان‌کاری برای افزایش استحکام و دوام استفاده می‌شود اما اجرای نادرست سیمان‌کاری نه تنها باعث استحکام ایزوگام نخواهد شد؛ بلکه می‌تواند عاملی برای آسیب دیدن آن نیز باشد. در ادامه به آموزش این مراحل می‌پردازیم.

مرحله اول
اگر هنوز اقدام به نصب ایزوگام نکرده‌اید پیشنهاد می‌شود ایزوگام تک لایه بدون فویل خریداری و نصب کنید؛ زیرا میزان چسبندگی افزایش یافته و هزینه‌ خرید آن کاهش می‌یابد.
مرحله دوم
در مواردی ممکن است ایزوگام، تحمل سیمان‌کاری یا کاشی کاری را نداشته باشد. اگر متوجه شدید که این سطح برای انجام سیمان کاری نامناسب است، می‌توانید از پرایمر ایزوگام برای افزایش مقاومت آن بهره بگیرید.
مرحله سوم
در مرحله سوم نوبت به سیمان کاری می‌رسد. برای انجام این کار باید از توری مرغی یا توری پلیمری استفاده کنید؛ زیرا باعث افزایش استحکام و پایداری سیمان می‌شود و از جابه‌جا شدن آن جلوگیری می‌کنند.

مراحل نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام

سخن پایانی
همانطور که گفته شد، در مکان‌هایی مثل حمام، سرویس بهداشتی، استخر، پشت بام و غیره پس از نصب ایزوگام نیاز به نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام خواهید داشت. در این موارد باید به یکسری نکات، برای افزایش دوام ایزوگام توجه شود. استفاده از یک لایه سیمان روی عایق، استفاده نکردن از چسب برای نصب، توجه کافی هنگام نصب برای جلوگیری از سوراخ شدن ایزوگام، نمونه‌هایی از این نکات هستند. شما می‌توانید انواع کاشی سرامیک مناسب برای نصب روی ایزوگام را نیز در فروشگاه سرام پخش مشاهده و خریداری کنید و از مشاوره رایگان خرید کارشناسان ارتباط با مشتری بهره‌مند شوید.

سوالات متداول…

نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام می‌تواند علاوه بر ایجاد یک پوشش محافظتی، زیبایی ظاهری و طول عمر ایزوگام را افزایش دهد

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

ایزوگام‌ها به شدت آسیب پذیر هستند و هرگونه بی‌احتیاطی باعث پارگی و سوراخ شدن آن‌ها می‌شود و نتیجه‌ای جز نفوذ آب به لایه‌های زیرین نخواهد داشت. به‌همین دلیل، هنگام نصب کاشی سرامیک روی ایزوگام دقت داشته باشید که به لایه‌های ایزوگام آسیبی نرسد.

هرچقدر محصول سنگین‌تر، لایه‌های آن ضخیم‌تر و جنس آن مرغوب‌تر باشد.

خرید آسان و اقساطی با شرایطی ویژه از بازار آنلاین سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments