پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مزایا و معایب استفاده از چسب کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی

چشب کاشی برای نصب کاشی حمام

مزایا و معایب استفاده از چسب کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی

فهرست مطالب

در گذشته برای نصب یا تعمیر کاشی در مکان‌های مرطوب، از ملات سیمان یا دوغاب استفاده می‌شد اما درحال حاضر برای نصب کاشی حمام و دستشویی، حمام و آشپزخانه، گزینه‌های بهتری نیز در اختیار خواهید داشت. یکی از این موراد چسب کاشی است که کاربرد گسترده‌ای دارد. اما آیا چسب کاشی می‌تواند جایگزین ملات سیمان و یا دوغاب شود؟ در چه جاهایی می‌توان از ملات سیمان استفاده کرد و در چه جاهایی از چسب کاشی؟ چسبندگی و مقاومت کدام یک بالاتر است؟ اگر این سوال‌ها برای شما نیز به وجود آمده است برای پاسخ به سوال‌هایتان همراه ما باشید.

کاربرد چسب کاشی برای حمام و دستشویی

از نظر بعضی افراد، تعمیر کاشی و سرامیک آسیب‌دیده در حمام و سرویس بهداشتی نیاز به یک فرد متخصص دارد؛ این در حالی است که با استفاده از چسب کاشی و سرامیک، خودتان هم می‌توانید این تعمیرات را انجام دهید. چسب‌های کاشی معمولا به دو صورت پودری و خمیری در بازار موجود هستند؛ اما نوع پودری نسبت به نوع خمیری به دلیل مواد افزودنی که در آن استفاده شده، استحکام بالاتری دارد و آب‌گریز است. چسب‌ها معمولا خاصیت آنتی باکتریال دارند و از رشد انواع قارچ و کپک در حمام، سرویس بهداشتی و مکان‌های مرطوب جلوگیری می‌کنند.

کاربرد چسب کاشی برای حمام و دستشویی

مزایای چسب کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از چسب کاشی برای چسباندن کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی و حمام، مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با این مزایا و معایب آشنا شوید.

سرعت بالا در اجرا

از چسب کاشی علاوه بر تعمیر کاشی و سرامیک، برای چسباندن کاشی روی کاشی قدیمی نیز استفاده می‌شود. در این هنگام نیازی به کندن کاشی قدیمی وجود ندارد در نتیجه در زمان اجرا نیز صرفه‌جویی خواهد شد. علاوه براین نیاز به صرف زمان برای تهیه ملات ندارید و تنها کافی است چسب پودری را با مقدار مناسبی آب ترکیب کنید.

نیاز به نیروی کار کمتر و صرف هزینه پایین تر

همانطور که گفته شد نیازی به کندن کاشی‌های قدیمی و ساخت ملات وجود ندارد و به همین دلیل، نیروی کار کم‌تری احتیاج خواهید داشت؛ از طرفی استفاده از نیروی کار کم‌تر هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

مقاومت در برابر باکتری

استفاده از این چسب‌ در محیط‌های مرطوب مثل حمام و سرویس بهداشتی، علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به قسمت‌های دیگر ساختمان، خاصیت آنتی باکتریال و ضداسیدی نیز دارد.

معایب استفاده از چسب کاشی و سرامیک

استفاده از چسب کاشی برای چسباندن کاشی روی کاشی قدیمی، امکان نفوذ آب به‌خصوص هنگام استفاده برای کاشی کف سرویس بهداشتی یا حمام را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای انجام این کار، ابتدا به تعمیر و محکم کردن کاشی‌های زیرین بپردازید؛ همچنین در انتخاب چسب مناسب و مرغوب یا به کار بردن خمیر بندکشی دقت کنید.

مزایا و معایب چسب کاشی

چسب کاشی یا ملات سیمان؟ کدام برای حمام و دستشویی بهتر است؟

اکنون که با مزایا و معایب چسب کاشی آشنا شدید، شاید تصور کنید که در اغلب مراحل ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. اما عملا هنوز هم باید در ساخت یک ساختمان نوساز، از ملات ماسه و سیمان استفاده شود.

————————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چسب کاشی یا ملات سیمان؟ را مطالعه بفرمایید…

————————————-

استادکاران و معماران برای چسباندن کاشی دیوار، میان دیوار و کاشی فاصله‌ای در نظر می‌گیرند و ملات را پشت کاشی می‌ریزند. استادکاران تجربی، معتقدند چسب کاشی هیچ‌گاه نمی‌تواند جای ملات را بگیرد؛ اما در بازسازی، تعمیر یا تعویض کاشی‌ها، استفاده از چسب کاشی، گزینه مناسبی است و سرعت اجرا را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

خرید آسان چسب کاشی از بازار آنلاین سرام پخش

روش استفاده درست از چسب کاشی و سرامیک درحمام و دستشویی

قبل از شروع به کار، ابتدا پشت کاشی و سرامیک را بخراشید تا چسب و کاشی بتوانند به‌خوبی با هم درگیر شوند. برای این کار می‌توانید از چکش‌‌های تیشه دار استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده از چسب، ابعاد کاشی‌های جدید را به‌خوبی برآورد کنید. البته تا دو ساعت پس از نصب کاشی به‌وسیله چسب امکان جابه‌جایی آن نیز وجود دارد اما اندازه‌گیری درست می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی قابل توجهی به وجود بیاورد.
همچنین برای نصب کاشی روی کاشی قدیمی در حمام و سرویس بهداشتی، ابتدا باید وسایل و مصالح مورد نیاز و چسب کاشی و سرامیک مناسب را تهیه کنید. بهتر است روی کاشی‌های قدیمی را خراش دهید تا چسب و کاشی‌های جدید درگیری بیش‌تری باهم پیدا کنند. حال سطح کاشی زیرین را از هرگونه آلودگی تمیزکرده و آن را خشک کنید.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نصب کاشی روی کاشی قدیمی را مطالعه کنید…

—————————————

در نظر داشته باشید، اگر کاشی‌های جدید را با ابعاد کاشی‌های قدیمی خریداری کرده باشید؛ اندازه‌گیری و برش قطعه نهایی به همان شکل قبل است؛ مگر اینکه بخواهید نوع چینش را تغییر دهید. در غیر این صوررت، مجدد اتاق را اندازه‌گیری کنید و تعداد کاشی مورد نیاز را تخمین بزنید. چسب را حاضر کنید و مقدار مناسبی از آن را پشت کاشی بزنید؛ سپس آن را روی سطح مورد نظر قرار دهید. پس از اتمام کار چسب اضافی باقی‌مانده روی سطح‌ کار را با استفاده از یک اسفنج نم‌دار تمیز کنید.

روش استفاده از چسب کاشی

انواع چسب کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی

اگر تصمیم دارید خودتان چسباندن کاشی‌ها انجام دهید، باید بدانید در خرید چسب با گزینه‌های متفاوتی روبه‌رو هستید. علاوه بر این باید حواستان به تفاوت چسب کاشی و سرامیک و چسب‌های تقلبی موجود دربازار باشد. به طور کلی این محصولات به دو گروه پودری و خمیری تقسیم می‌شود.

چسب‌های خمیری:

این گروه از چسب‌ها با مواد معدنی تولید می‌شوند و به حالت خمیری در بسته‌بندی قرار می‌گیرند. باید توجه داشته باشید نوع خمیری برای استفاده در مکان‌های مرطوب مناسب نیست.

چسب‌های پودری:

نوع دیگری از چسب‌ها برپایه مواد آلی هستند که از ترکیب سیمان پورتلند و مواد پلیمری مخصوص ساخته می‌شوند. این نوع از چسب‌ها به صورت پودری در بازار موجود و قابل خریداری هستند. شما می‌توانید انواع چسب و پودر بندکشی مورد نیاز خود را از فروشگاه سرام‌ پخش خریداری کنید.

 

خرید آسان و اقساطی انواع کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش

خرید عمده کاشی و سرامیک

کلام آخر
امروزه چسب کاشی و سرامیک، کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌سازی پیدا کرده است. شاید هنوز هم در ساختمان‌های نوساز برای انواع کاشی سرامیک استفاده قرار نگیرد اما اگر چند سال بعد همان کاشی نیاز به تعمیر داشته باشد چسب کاشی و سرامیک می‌تواند بهترین انتخاب باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای این محصول ضدآب بودن آن است. از طرفی این محصول آنتی باکتریال است و از رشد قارچ و کپک جلوگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از آن برای تعمیر کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی مفید خواهد بود. برای خرید چسب کاشی و سرامیک و انواع کاشی و سرامیک و روشویی و شیرآلات می توانید از طریق فروشگاه آنلاین سرام پخش اقدام به خرید کنید.

—————————————-

برای انتخاب کاشی حمام و دستشویی پیشنهاد می کنم مقاله مدل کاشی حمام و دستشویی جدید را مطالعه بفرمایید.

—————————————-

سوالات متداول…

چسب‌های کاشی محصولاتی بر پایه سیمان و مواد افزودنی هستند که از چسبندگی بالایی برخوردار بوده و هنگامی که برای چسباندن کاشی استفاده می‌شوند، به دلیل قدرت بالا در اتصال کاشی‌ها و چسبندگی بالا از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند.

چسب‌های کاشی به دو صورت پودری و خمیری در بازار عرضه می‌شوند، نوع خمیری با استفاده از موارد عالی تولید و به صورت خمیری عرضه می‌شود. نوع پودری بر پایه مواد معدنی تولید می‌شود و از نوع خمیری برای استفاده در مکان‌های مرطوب مناسب‌تر است.

چسب کاشی پودری و خمیری نیز، مانند سایر مصالح در فروشگاه‌های مصالح ساختمانی موجود است و شما می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری، محصول مورد نظر را خریداری کنید. همچنین می‌توانید محصول خود را با تضمین و کیفیت بالا و قیمت مناسب از فروشگاه سرام‌پخش انتخاب و خریداری کنید.

برای این کار لازم است مقدار مناسبی از پودر را با آب مخلوط کنید تا به غلظت کره بادام زمینی برسد. در این مرحله چسب آماده است و تا ۲۰ دقیقه پس از آماده‌سازی باید استفاده شود؛ در غیر این صورت خاصیت خود را از دست می‌دهد.

معمولا متخصصان و معماران در ابتدا و برای نصب اولیه کاشی و سرامیک از چسب کاشی استفاده نمی‌کنند و معتقدند چسب نمی‌تواند جای ملات سیمان را بگیرد اما در مراحل بعدی و برای بازسازی یا تعمیر کاشی و سرامیک، گزینه مناسبی خواهد بود.  

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments