پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

هر آنچه باید درباره کاشی استیل بدانید!

کاشی-استیل-فلزی

هر آنچه باید درباره کاشی استیل بدانید!

هر آنچه باید درباره کاشی استیل بدانید، هنگامی که اسم کاشی فلزی را می‌شنویم اولین ذهنیتی که از کلمه کاشی فلزی در ذهن ما تداعی می‌شود، یک سطح براق و شیشه‌ای است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی این براقیت همراه با زیبایی خاصی همراه شده است و برای طراحی فضاها و دکوراسیون‌ها از آن استفاده می‌شود و نمای خاص و زیبایی به آن می‌بخشد.

انتخاب کاشی برای دیوار و کف‌پوش از عوامل تأثیرگذار در دکوراسیون است که می‌توان با استفاده از کاشی‌های فلزی جلوه خاص‌تری به‌خصوص در دکوراسیون آشپزخانه و حمام بخشید که امروزه رنگ‌های مختلف طلایی، مسی، خاکستری و برنزی کاشی فلزی، به محیط گرما و زیبایی خاصی بخشیده است.

کاشی استیل

کاشی استیل و فلزی چیست؟

در سال‌های اخیر، کاشی‌های فلزی یا متالیک که در قالب پوسته‌های استیلی ضدزنگ کاربرد داشته‌اند که امروزه تن‌های گرم‌تری مثل طلایی و برنزی و غیره که ارائه شده‌اند، حالت سردی و بی‌روح بودن این کاشی‌ها کاسته شده و با داشتن اندکی زرق‌وبرق به داشتن محیط و دکوراسیون زیبا، مدرن و گرم‌تر کمک کرده است.

انواع کاشی‌های استیل ضدزنگ در بافت و سایزهای متعددی وجود دارند که علاوه بر استفاده در دیوار، بیشترین کاربرد را در آشپزخانه و فضای بین کابینت‌ها، حمام‌ها و به‌عنوان پوشش سقف را داشته است و همانند فلزها مقاومت بالایی در برابر دمای بالا، رطوبت دارند، همچنین در برابر ضربه و خش نیز مقاوم هستند.

کاشی استیل

روش شستشوی کاشی استیل و فلزی

  1. مسیر چینش فلز را بیابید

    به طور معمول بافت کاشی‌های استیل و فلزی به سمتی خاص چیده شده که تنها با مبذول کردن کمی دقت به آن پی خواهید برد. این چیدمان می‌تواند متمایل به سمت چپ یا راست و همچنین بالا یا پایین اعمال شود. پس از پیداکردن این مسیر، در جهت چینش کاشی‌های خود شروع به نظافت آن کنید.

  2. یک دستمال میکروفایبر را در آب گرم خیس کنید

    بهترین نوع دستمال برای تمیز‌کردن و شستشوی کاشی استیل و فلزی، دستمال میکروفایبر است. اگر فرایند نظافت به طور مستمر و هرچند روز یک‌مرتبه بنا به میزان آلودگی مربوط به محیط موردنظر بر روی کاشی فلزی صورت گیرد، دیگر هیچگاه نیاز به انجام تمیزکاری‌هایی طولانی‌مدت و دردسرساز نخواهید داشت. برای خیس کردن دستمال میکروفایبر به‌هیچ‌وجه از آب داغ استفاده نکنید. همچنین در صورت نیاز به ماده پاک‌کننده از مایع صابون ملایم به‌صورت مخلوط با آب گرم بهره ببرید. توجه شود استفاده از اجسام سرسخت همچون اسکاچ برای شستشوی کاشی فلزی مطلقاً ممنوع است.

کاشی استیل فلزی

  1. دستمال را در جهت چیدمان کاشی فلزی بر روی آن بکشید.

    اغلب آلودگی‌ها و چرک‌ها از سطح کاشی، از طریق حرکت دستمال در جهت روند چیدمان کاشی برطرف می‌شود.

  2. در نهایت سطح کاشی استیل و فلزی را با دستمالی تمیز، خشک کنید.

    پس از انجام فرایند شستشوی کاشی استیل و فلزی، به‌منظور جلوگیری از ایجاد خوردگی و زنگ‌زدگی ناشی از رسوخ آب به داخل سطح این کاشی، خشک‌کردن آن توسط حوله و یا دستمالی جاذب آب کاملاً ضروری است.

روش‌های دیگر برای شستشوی کاشی‌های استیل فلزی

در صورت ازبین ‌نرفتن لکه‌ها و آلودگی‌ها از سطح کاشی‌های استیل و فلزی، از روش‌های مؤثر دیگر بهره می‌گیریم. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • با استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین و تهیه خمیری مرکب از آن، قسمتی از این مخلوط را بر روی لکه موردنظر ریخته و چند لحظه زمان دهید تا خمیر خشک شود، سپس به‌وسیله دستمالی نرم و خشک آلودگی‌ها را از سطح کاشی بزدایید
  • روشی دیگر استفاده از مقداری آب و سرکه است. برای این منظور آب و سرکه را با نسبت مساوی در یک بطری اسپری ریخته و باهم مخلوط کنید
  • سپس این مخلوط را روی تمامی لکه‌ها و آلودگی‌ها اسپری کرده و اجازه دهید تا مدت‌زمان ۵ دقیقه بر روی سطح کاشی باقی بماند
  • دستمال میکروفایبر خود را در آب ولرم خیس کرده و کاشی را تمیز کنید و از زدودن کامل محلول حاوی سرکه از سطح کاشی استیل و فلزی اطمینان حاصل کنید
  • در نهایت به‌مانند روش پیشین با استفاده از یک دستمال نرم و کاملاً تمیز، سطح مرطوب کاشی استیل و فلزی را خشک کنید

کاشی استیل

مراحل نصب کاشی‌های استیل و فلزی

  • مرحله ابتدایی انجام محاسبات دقیق است؛ این اندازه‌گیری باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین نیاز به برش کاشی استیل وجود داشته باشد
  • روکش کاشی را با تمام دقت از سطح آن جدا کنید
  • با جداکردن روکش چسب پشت کاشی استیل، به‌وسیله سشوار به تمام قسمت‌های آن حرارت دهید
  • سپس کاشی را با نهایت دقت در جای خود قرار دهید
  • اگر بخشی از کاشی به برش بین بند نیاز داشت این کار را از طریق کاتر انجام دهید
  • این فرایند شامل ایجاد فضای مربوط به کلید و پریز نیز می‌شود (نکته بسیار مهم این است که به دلیل رسانا بودن جنس بدنه کاشی استیل در هنگام اجرای فرایندهای برقی نهایت دقت را به کار ببندید)

کاشی استیل بین کابینتی

مشاهده، مقایسه و خرید آنلاین

موارد کاربرد کاشی استیل و فلزی و مزایای آن

بسیاری از کاشی‌های فلزی دارای لایه محافظتی می‌باشند که آن‌ها را در برابر خش و ضربه مقاوم‌تر می‌کنند اما باید به این نکته توجه داشت که باید این کاشی‌ها بادقت و احتیاط نصب گردند و از دوغاب بدون ماسه برای پرکردن فضای بین کاشی‌ها استفاده کرد، دوغاب ماسه دار ممکن است به پوسته فلزی کاشی آسیب بزند و سطح آن را خراش دهد.

همان‌طور که اشاره شد استفاده از کاشی‌های فلزی در حمام و آشپزخانه می‌توان نمود زیبایی داشته باشد که می‌توان از مزیت‌های استفاده از این کاشی‌ها در فضای آشپزخانه به راحت تمیز شدن و مراقبت آسان آن اشاره کرد که برای تمیزکردن آن‌ها تنها یک‌پارچه نرم آغشته به آب گرم و صابون کفایت می‌کند و سطح آن را کامل تمیز می‌کند. همچنین این کاشی‌ها ضد حساسیت و ضدباکتری هستند و در نتیجه برای فضاهای این‌چنینی بسیار مناسب می‌باشند.

کاشی استیل مناسب سرویس بهداشتی

کاشی‌های فلزی و کامپوزیتی به علت درخشش و ماهیت بازتابی نوری که دارند برای فضاهای کوچک و تاریک بسیار مناسب و کاربردی هستند و می‌توانند فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر نمایش دهند و حالت زیبایی نیز به این فضا می‌بخشد.

از دیگر مزایای این کاشی‌ها می‌توان به دوام و مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و نم اشاره کرد که قاعدتاً برای محیط‌های پر رطوبت مثل حمام و آشپزخانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد و باتوجه‌به الگو، طرح و طیف رنگی خاص و گسترده‌ای که دارند، ترکیب کردن آن‌ها با هزاران رنگ و مدل‌های دکوری آسان است.

کاشی‌های فلزی و معایب آن

مشخص‌ترین ویژگی کاشی‌های فلزی این است که بسیار سخت و سرد هستند و اگر به‌عنوان کف‌پوش استفاده گردد به علت سردی سطح آن، رضایت‌بخش نمی‌باشد.

همچنین دلیل دیگری که نباید از این کاشی‌ها در کف استفاده کرد این است که هنگام تماس با آب، این کاشی‌ها حالت لغزنده پیدا می‌کنند و موجب لیز و سرخوردن افراد روی آن می‌گردند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، حالت الکتریسیته بودن آن‌ها است، از آن جا که فلزها هادی الکتریسیته هستند، هنگام نصب باید دقت شود که در اطراف پریزهای برق و جای دیگر با سیم لختی اتصال نداشته باشد.

کاشی استیل

کاشی‌های فلزی می‌توانند به هر دکوری زرق‌وبرق و تجمل بدهند و به داشتن دکوراسیون و فضای لوکس و مدرن کمک می‌کند، اگرچه کاشی‌های فلزی و کامپوزیتی بیشتر حالت مدرنیته دارد اما در طراحی‌های سنتی نیز می‌توان با به‌کارگیری طرح‌های خاصی آن را بکار برد و فضایی متفاوت و زیبایی را ایجاد کرد.

کلام پایانی

در این مقاله به شرح مطالب متنوع در مورد کاشی‌های استیل و فلزی پرداختیم. ما در فروشگاه اینترنتی مصالح ساختمانی سرام پخش با ارائه انواع مدل از این نوع محصول شما در انتخاب و خرید کاشی استیل و فلزی با بالاترین کیفیت و در بستری امن یاری خواهیم کرد.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments