پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

جذابترین طرح‌های چیدمان کاشی‌کاری مدرن

چیدمان کاشی در معماری مدرن

جذابترین طرح‌های چیدمان کاشی‌کاری مدرن

فهرست مطالب

اگر از کسی که درباره کاشی و کاشی‌کاری اطلاعاتی ندارد، بخواهید که یک طرح برای چیدمان‎‌کاشی‌کاری انتخاب کند، چیدمان کاشی به شکل معمول و مرسوم آن را پیشنهاد خواهد داد؛ زیرا خیلی از افراد، دیگر طرح‌های چیدمان کاشی را نمی‌شناسند. اما جالب است بدانید که انتخاب یک چیدمان درست، باعث زیبایی نتیجه کار خواهد شد. هر یک از این طرح‌ها در مکان‌های خاصی استفاده شده و کاربرد متفاوتی نیز دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

الگوهای کاشیکاری مدرن

معرفی انواع طرح کاشی‌کاری در معماری مدرن

شاید فکر کنید تهیه کاشی، ملات، چسب کاشی و سایر مواد اولیه، تنها مواردی است که استادکار برای کاشی‌کاری به سبک مدرن نیاز دارد. اما اگر می‌خواهید نتیجه کار مطابق میلیتان باشد باید طرح کاشی‌کاری را نیز، در اختیار کاشی‌کار قرار دهید.

کاشی‌کاری مارپیچی

این شیوه‌کاشی‌کاری یکی روش‌های رایج برای کف سرویس‌های بهداشتی است. اما بکارگیری و اجرای آن روی دیوار می‌تواند نمایی زیبا ایجاد کند. الگوی کاشی‌کاری مارپیچی به‌گونه‌ای است، که یک تایل مربع شکل در مرکز قرار گرفته و چهار تایل مستطیل شکل اطراف آن چیده می‌شوند. اگر می‌خواهید این الگو را به شکل کلاسیک‌تری اجرا کنید، کافی است تایل‌ها را به رنگ‌ مشکی و سفید در نظر بگیرید. حتی می‌توانید برای ایجاد سطوحی خلاقانه‌تر رنگ و سایز کاشی‌ها را تغییر دهید.

الگوی کاشیکاری مارپیچ

کاشی‌کاری لوزی شکل

برای اجرای کاشی‌کاری لوزی شکل، کافی است در چینش معمول تغییرات جزئی به‌جود آورید. طرح‌ لوزی شکل زمانی ایجاد خواهد شد که کاشی‌ها را ۴۵ درجه بچرخانید. اجرای کاشی‌کاری با این الگو سخت نیست، اما می‌تواند زیبایی ظاهری فضا را چند برابر کند. خیلی از افراد این طرح را هنگام اجرای کاشی بین کابینتی و کاشی کف به‌کار می‌برند.

الگوی کاشی کاری طرح لوزی

کاشی‌‌کاری چرخ‌دنده‌ای

در روش کاشی‌کاری چرخ‌دنده‌ای، از دو کاشی مربع شکل با اندازه‌های متفاوت استفاده می‌شود. می‌توانید رنگ این دو تایل را نیز متفاوت انتخاب کنید تا جذابیت بصری سطح نهایی افزایش یابد. در این الگو تایل کوچک‌تر مانند یک چرخ‌دنده در مرکز قرار گرفته و تایل‌های بزرگ‌تر در اطراف آن چیده می‌شوند.

کاشی کاری چرخ دنده ای

کاشی‌کاری منظم

قطعا تاکنون کاشی‌کاری منظم به چشمتان خورده است، زیرا اجرای کاشی‌ به‌شکل منظم یکی از پرکاربرد‌ترین روش‌ها است. برای اجرای آن کافی است تایل‌ها را به صورت ساده و منظم کنار هم قرار دهید. از این طرح در مکان‌های شلوغ، که نیاز به یک پس زمینه ساده و آرام دارند؛ می‌توان بهره‌ برد. از این الگو برای کاشی‌کاری آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است.

کاشیکاری منظم

کاشی‌کاری حصیری

کاشی‌کار برای اجرای سبک حصیری نیاز به مهارت و توانایی بالایی دارد. اجرای این طرح سخت و زمان‌بر است؛ از طرفی باعث می‌شود که نتیجه کاشی‌کاری در نوع خود زیبا و چشم نواز شود. همانطور که از نام این سبک از چیدمان برمی‌آید نهایتا کاشی و سرامیک‌ها در کنار یک‌دیگر، شکل حصیری و هر دو تایل در کنار هم حرف V را ایجاد می‌کنند. از این نوع چیدمان می‌توان برای نشان دادن مسیر استفاده کرد.
برای کاشی‌کاری با الگوی حصیری، باید کاشی و سرامیک را در دو ابعاد مختلف تهیه کنید. یکی به صورت مستطیل و دیگری به‌صورت مربع. تایل‌های مستطیل شکل، به‌صورت عمودی افقی در کنار یک‌دیگر چیده شده و تایل‌های مربع شکل فاصله بین آن‌‌ها را پر می‌کنند.

الگوی کاشی کاری حصیری

کاشی‌کاری با طرح چپ و راستی

یکی از شیوه‌های کاشی‌کاری مدرن استفاده از الگوی چپ و راستی برای اجرای آن است. این الگو را می‌توانید در اجرای سرامیک کف و کاشی دیوار استفاده کنید. در این روش، در کنار تایل‌های مربعی کوچک، تایل‌های مربعی بزرگ‌تری برای گسترش طرح قرار می‌گیرد. برای افزایش زیبایی کار، می‌توانید کاشی ‌ها و سرامیک‌ها را با دو یا چند رنگ انتخاب کنید.

الگوی کاشی کاری چپ و راستی

کاشی‌کاری زنجیری و پیوسته

برای اجرای کاشی‌کاری به سبک زنجیری و پیوسته، از تایل‌هایی که معمولا در زیرگذر‌ها استفاده می‌شود بهره‌ می‌گیرند. این سبک‌ از کاشی‌کاری بسیار ساده است و تمام زوایا و گوشه‌ها را پوشش می‌دهد. در نهایت، کاشی‌ها طرحی همانند آجرکاری سنتی، ولی با ابعاد بزرگ‌تر ایجاد می‌کنند. برای کاشی‌کاری با استفاده از این طرح زیبا کافی است، انتهای هرتایل را با میانه تایل بالایی و پایینی مماس کنید. طرح زنجیری و یوسته، با تایل‌های مربع شکل نیز قابل اجرا است؛ اما طرح را شلوغ‌تر و فشرده‌تر نمایش می‌دهد.

کاشی کاری زنجیری

کاشی‌کاری عمودی

کاشی‌کاری عمودی هنگامی قابل اجرا است؛ که همه کاشی‌ها به صورت مستطیل شکل باشند. برای اجرای آن، باید تایل‌ها را مانند آجری عمود بچینید. این سبک از چیدمان برای چینش کاشی‌حمام یا کاشی و سرامیک نشیمن بسیار مناسب است. با استفاده از این روش فضا بزرگ‌تر از چیزی که هست جلوه می‌کند.

الگوی کاشی کاری عمودی

سخن آخر

در این مقاله به چند نمونه از جذاب‌ترین طرح‌های چیدمان کاشی‌کاری مدرن پرداختیم. استفاده از هرکدام از این طرح‌ها زیبایی مختص به‌خود را داشته و هر الگو برای مکان خاصی مناسب است. شما می‌توانید سبک مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و در اختیار کاشی‌کار قرار دهید، تا نتیجه نهایی به سلیقه‌تان نزدیک‌تر باشد. در اینجا جا دارد کاشی مرجان، که یکی از تولیدکنندگان معروف کاشی و سرامیک مدرن است را به شما معرفی کنم شما میتوانید انواع مدل کاشی های مدرن برند مرجان را به راحتی و با شرایط اقساطی از بازار آنلاین سرام پخش انتخاب و خریداری کنید.

خرید انواع کاشی مدرن برند مرجان از بازار آنلاین سرام پخش

کاشی و سرامیک در معماری مدرن

سوالات متداول…

کاشی‌کاری با الگوی عمودی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا مناسب است.

از این الگو می‌توان در همه کاشی‌کاری همه مکان‌ها و به‌خصوص هنگام اجرای کاشی بین کابینتی و کاشی کف استفاده کرد.

کاشی‌کاری با سبک منظم، اجرای آسانی داشته و برای بیش‌تر به چشم آمدن دکور و لوازم مفید است. چراکه پس زمینه‌ای آرام ایجاد می‌کند.

شیوه اجرا در هردو شیوه یکسان است با این تفاوت که برای اجرای الگوی لوزی، فقط باید از تایل‌های مربع شکل استفاده کرده و آن‌ها را ۴۵ درجه بچرخانید.

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments