پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی‌های رکتیفای شده

کاشی‌های رکتیفای شده

کاشی‌های رکتیفای شده

Rectified tile
کاشی ھایی که پس از فرایند تولید ، به وسیله دستگاه های برش ، کاملا گونیا ، صاف و ھم اندازه می شوند کاشی ھای رکتیفای یا کالیبره گفته می شوند.
این نوع کاشی ھا را می توان بدون بندکشی نصب کرد که این امر ھم باعث زیبایی کار می شود و ھم به بھداشت محیط کمک می کند.
نکته مھم: درزھای میان کاشی ھا محل مناسبی برای رشد باکتری ھا و آلودگی ھستند ، بنابراین بھتر است علاوه بر انتخاب کاشی رکتیفایی شده ، از کاشی با بزرگترین سایز قابل اجرا استفاده کرد
انتخاب سایز بزرگ علاوه بر کم کردن درزھای باکتری خیز ، محیط را بزرگ و مجلل تر نشان میدھد.

فناوری نانو در صنعت کاشی :
به فناوری که در آن با ذرات با اندازه متر ام١,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ یا نانومتر سرو کار دارد ، فناوری نانو گفته می شود. در صنعت کاشی ، با پوشاندن سطح کاشی با ذرات بسیار ریز نانومتری، سطح کاشی خاصیت خود تمیزشوندگی و آنتی باکتریال به خود می گیرد.
این خاصیت از کثیف شدن ، رشد باکتری، جذب رطوبت و ھر گونه آلودگی بر روی کاشی جلوگیری می کند.
نکته: اگر چه ممکن است قیمت کاشی ھای نانو ، گران تر از کاشی ھای معمولی باشد ، اما ھزینه شستشو و نگھداری آنھا بسیار پایین تر است.

عیوب کاشی ها
تاب کاشی : یکی از عیوب کاشی ھا تاب بیش از حد استاندارد ، به خصوص تاب تعقر است.
کاشی به ھیچ عنوان نباید تاب تقعر داشته باشد. نکته مھم در مورد تاب ، این است که کمی تاب تحدب برای کاشی به خصوص کاشی ھای دیوار مشکلی پیش نمی آورد. ( کاشی ھای دیوار به علت جذب آب بالا ، می توانند اندکی تاب تحدب داشته باشند ) بنابراین اگر کاشی را از سمت سطح لعابدار بر روی زمین صاف قراردھید ، یا نباید ھیچ درزی بین کاشی و سطح باشد و یا بایستی کمی دو طرف کاشی فاصله اندکی با زمین داشته باشد.
اما اگر مرکز کاشی با فاصله از سطح زمین قرار گیرد ، آن کاشی مشکل فنی دارد.

لعاب:
لعاب روی سطح کاشی از لحاظ ظاھری نباید مشکل خاصی داشته باشد. یک راه ساده برای تشخیص کیفیت لعاب، دقت به بازتاب نور لامپ بر روی لعاب است.ھر چه این تصویر شفاف تر باشد ، کیفیت لعاب بالاتر است.
جذب آب بیش از حد مجاز :
یک کاشی نباید بیشتر از حد مجاز جذب آب داشته باشد. یک آزمایش ساده اما غیر دقیق این است که چند قطره آب پشت بدنه کاشی ریخته شود و بین ۵ تا ١٠ دقیقه صبر شود. در کاشی ھای پرسلانی و گرانیتی ھیچ گونه (یا بسیار اندک) جذب آبی نباید مشاھده شود. در کاشی ھای کف سرامیکی جذب آب بایستی به مقدار کم باشد. در کاشی ھای دیوار ھم که ، مشاھده جذب آب بالا ، طبیعی است.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی :
یک کاشی مرغوب در برابر مواد شوینده بایستی مقاوم باشد و تغییر شکل ندھد. برای تست مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شوینده ، می توان چند روز قبل از خرید نھایی ، یک نمونه از طرح انتخاب شده را خریداری نمود و پس از ریختن کمی ماده شوینده ، آن را برای چند روز به ھمین حال گذاشت. پس از چند روز نباید کاشی تغییر شکل داده باشد.

شکنندگی:
کاشی نباید با فشار ھای جزئی و ضربات آرام بشکند.

 


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع: کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments