پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های پرسلانی برجسته

کاشی های پرسلانی برجسته

کاشی های پرسلانی برجسته

کاشی های پرسلانی برجسته : موارد استفاده از آنها و پیشنهادات

 

کاشی‌های پرسلانی برجسته بدون شک از زیباترین کاشی‌های موجود در بازار هستند. این کاشی‌ها با بدنه و فرم مربعی منحصر به فردی که دارند می­توانند ساده‌ترین طرح‌ها را در سطوح بالای طراحی قرار دهند و از لحاظ زیبایی‌شناختی در صدر قرار دهند.

در ابتدا لازم است کاشی‌های برجسته را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم طرح‌ها و الگوهای مختلفی را پیشنهاد کنیم.

کاشی‌های سیمانی سنتی برجسته بدون بدنه چینی در اواسط دهه ۱۸۰۰ توسط صنعتگران ماهر مورد استفاده قرار گرفتند. آنها به صورت ترکیبی از سیمان، شن و ماسه و رنگدانه و پودرهای معدنی ساخته شدند. پس از ترکیب‌شدن این موارد  این مخلوط در قالب فلزی که الگوی خاصی دارد ریخته می­شود تا تنظیم شود و شکل مورد نظر را به خود بگیرد.

قبل از وجود سیمان در ترکیب، ابتدا کاشی‌های اولیه که از خشت ساخته شده بودند به صورت الگویی در کنار هم قرار گرفتند و سپس در کوره پخته می­شدند.

 

کاشی های پرسلانی برجسته

 

همانطور که می‌دانید فرآیند توضیح داده شده در فوق یک کار بسیار پر فشار و سخت بود و کاربر می‌بایست زمان زیادی را صرف ساخت کاشی می‌کرد، لذا با توجه به این موارد، قیمت کاشی بسیار بالا بود و تنها ثروتمندان جامعه می‌توانستند این کاشی‌ها را خریداری کنند. با گذشت زمان و تغییرات در سبک ساخت هنوز هم این کاشی‌ها نسبت به سایر انواع کاشی گران قیمت هستند و به همین دلیل با محبوبیت فراوانی در بازار روبه‌رو شدند. به مرور زمان این کاشی‌ها که نسبت به نمونه اولیه‌شان از دوام بالایی برخوردار بودند و همچنین الگوهایی مدرن‌تر با شیوه‌ای معاصر بر روی آنها چاپ گردید.

کاشی‌های برجسته سنتی بسیار متخلل هستند و لازم است تا به صورت نامتقارن پلمپ و آب‌بندی شوند. به همین دلیل کار نصب و آب‌بندی کاشی‌ها باید کاملا ماهرانه انجام شود و نگهداری از آن به طور مداوم انجام گیرد. برای اکثر مردم استفاده از این نوع کاشی‌ها به دلیل روش نصب و آب‌بندی حساس و همچنین روش‌های نگهداری مقرون به صرفه نیست.

 

کاشی های پرسلانی برجسته

 

چرا کاشی های پرسلان با طرح برجسته محبوب هستند ؟

• قابلیت تنظیم

کاشی‌ها برای ایجاد الگوهایی مطابق سلیقه شخصی کاملا مناسب و قابل تنظیم هستند. امکان تعویض و جایگزینی این کاشی به راحتی وجود دارد و می‌توان با جایگزینی طرح‌های سنتی و مدرن به وجود آورد. این قابلیت به شما این امکان را می­دهد تا فضایی بسیار مناسب و مطابق سلیقه شخصی خود و یا مشتری را ایجاد و ارائه دهید.

• قابل نصب در فضای باز و سرپوشیده

این نوع کاشی‌ها مکان نصب خاصی ندارند و به راحتی می­توان از آنها در مکان‌های مختلف در خانه (اعم از فضاهای سرپوشیده و یا روباز) استفاده کنید. این کاشی را می‌توانید در هر مکانی که آرزو دارید و یا در خواب می‌بینید نصب کنید.

این نوع کاشی به همان اندازه که می­تواند فضای چشم‌نواز و جالب را در محیط پاسیو (تراس یا گلخانه) ایجاد کند، می‌تواند زیبابخش آشپزخانه شما نیز باشد.

• تنوع رنگ

زمانی که از این نوع کاشی‌ها استفاده می­کنید می‌توان گفت بی نهایت گزینه رنگ را پیش رو دارید و می‌توانید به راحتی با انتخاب رنگ‌های متنوع الگوها و طرح‌های متنوعی را بسازید. خواه رنگ‌هایی با تناژ خنک مانند آبی، سبز یا بنفش و یا رنگ‌های گرم‌تر مانند قرمز، صورتی و یا نارنجی. می‌توانید برای هر اتاقی که طراحی می‌کنید از رنگ‌های مکمل نیز استفاده کنید.

 

کاشی های پرسلانی برجسته

 

کدام مکان ها برای استفاده از این کاشی ها مناسب است؟

از این کاشی‌ها به دلیل ظاهر پر زرق برق می‌توان در مکان‌های تجاری نیز علاوه بر محیط خانه استفاده کرد.

• دیوار آشپزخانه

یکی از مناطق خانه که به کانون اصلی استفاده از کاشی‌های برجسته تبدیل شده است، آشپزخانه می‌باشد. ظاهر جذاب این کاشی‌ها باعث می­شود تا آشپزخانه شما مانند یک ستاره بدرخشد. همچنین این قابلیت را دارد که بین کاشی‌های دیگر و یا عناصر موجود در محیط پیوستگی ایجاد می‌کند.

• کف حمام

مکان دیگری که فرصت استفاده از کاشی‌های برجسته در آن وجود دارد، حمام است که می‌توان از این کاشی در کف حمام استفاده کرد و از آنجایی که بدنه‌ای متخلخل و بافتی دارد برای این منطقه بسیار مناسب است و کشش بصری بیشتری را نسبت به سایر کاشی‌ها برای هر فردی ایجاد می‌کند.

• تراس (بالکن) و پاسیو

این نمونه کاشی‌ها برای نصب در محیط بیرون از خانه مانند تراس نیز مناسب هستند چرا که دوام خوبی دارند و می‌توان سالیان سال از آنها استفاده کرد.

• شومینه ها

شومینه‌هایی که با این دسته از کاشی‌ها کاشی‌کاری شده‌اند، بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد هستند. همچنین علاوه بر زیبایی می‌تواند از پخش شدن آتش در فضا جلوگیری کند و به عبارتی آتش را در فضای محدودی اسیر کند تا شعله‌های آن به اطراف برخورد نکند.

استفاده از این کاشی برای شومینه‌ها و همچنین مناطق دیگر خانه، محیطی جذاب و چشم نواز به ما هدیه می­دهد.

 

” تهیه و تنظیم توسط تیم ترجمه سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments