پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی گرانیتی چیست؟

سرامیک-فول-بادی-چیست

کاشی گرانیتی چیست؟

کاشی گرانیتی چیست؟| سازندگان و دکوراتورها در طول قرن ها بر زیبایی، قدرت و کیفیت گرانیت تکیه کرده اند. محبوبیت این سنگ ها در خانه های مسکونی و کسب و کار در دهه گذشته افزایش یافته است. سنگ های گرانیت، به ویژه در آشپزخانه، در طی سال های گذشته استاندارد طراحی خانه های مسکونی بوده است.

گرانیت به عنوان سنگ آذرین تعریف شده است که محتوای کوارتز ۲۰ درصد یا بالاتر دارد. این سنگ محبوب دارای ظاهر متمایز و بافت در حالت طبیعی خود است، اما هنگامی که آن برش و پولیش بدهند، می توان از آن به عنوان یک سطح صاف مانند هر سطح دیگر استفاده کرد.

موارد استفاده از کاشی گرانیتی

کفپوش گرانیت در طبقه بندی کاشی های طبیعی قرار می گیرد و به دلیل دوام و قابلیت انعطاف پذیری آن، تقاضا برای این کاشی طبیعی افزایش یافته است.

سنگ طبیعی گرانیت که یکی از سخت ترین مواد روی زمین است و مقاومت گرانیت بعد از الماس در رده دوم قرار دارد. تراکم و دوام گرانیت باعث شده این سنگ بسیار مقاوم در برابر آسیب و برخورد های سایشی شود زیرا شامل کوارتز، میکا و فلدسپات می باشد.

مزیت-های-خرید-آنلاین-کاشی-و-سرامیک-از-سرام-پخش

این مواد در سراسر سنگ پخش شده است، آنها ظاهر درخشان و ظاهری کریستالی را تحت نور طبیعی و مصنوعی قرار می دهند.این سنگ غیر متخلخل است، بنابراین گرانیت یک محافظ طبیعی در برابر قارچ و کپک است.

همچنین تمیز کردن آسان است زیرا این سنگ به هیچ وجه با مواد شیمیایی مورد استفاده جهت تمیز کردن سطح آن، جذب نمی کند و واکنش نشان نمی دهد و یا در معرض خطر خوردگی قرار نمی گیرد.

این حقیقت که یک سنگ گرانیتی نیازی به رعایت مواد نگهدارنده ندارد، یک مزیت اضافه است. علاوه بر این، لبه های گرانیتی را می توان با دقت و با اشکال تزئینی بسیاری برش داد که به هر فضایی ظرافت خاص خود را می بخشد.

این ویژگی های ذاتی به گرانیت اجازه می دهد تا در هر دو بخش مسکونی و تجاری قابل استفاده شود و در همه ی موارد استفاده به عنوان کاشی دیواری و کف پوش ها به راحتی در فضای خارجی و داخلی استفاده شود.

تقاضا برای کفپوش گرانیت در بخش مسکونی در طول این سال ها به طور پیوسته رو به رشد بوده و همچنان ادامه دارد. کاشی های گرانیتی مناسب برای استفاده در آشپزخانه ها و حمام ها هستند، اما می توانند در سراسر خانه نصب شوند، به طوری که احساس راحتی، تمیزی و ظاهر پیچیده ای دارند.

ترکیبی از مواد معدنی طبیعی در گرانیت، ظاهر بسیار متنوعی زیبایی را تولید می کند. کاشی های گرانیت جذاب، با دوام و همه کاره هستند و در بسیاری از رنگ ها و سبک ها وجود دارد. آن ها به لکه ها و رطوبت مقاوم هستند، بنابراین می توانند در تعدادی از اتاق ها استفاده شوند.

کاشی های گرانیتی جلا داده شده انتخاب های ظریف و عملی برای شومینه ها، زیرزمین ها، راهروها، فواید و سرامیک های کف آشپزخانه و حمام و یا کفپوش ها هستند.

راهنمای-انتخاب-بهترین-کاشی و سرامیک برای حال و پذیرایی خانه

رنگ های گرانیت می توانند از سیاه تا قهوه ای خاکی متغیر باشند و می توانند با رنگ های گرم تری که هم اکنون در خانه های مسکونی محبوب شده اند، به زیبایی ترکیب شوند.

محبوب ترین انواع کفپوش گرانیتی تناژ های قهوه ای گرانیت، گرانیت بالتیک براون، Caledonia Granite ، گرانیت Bain Brook، گرانیت کهکشان در رنگ های سیاه و سفید هستند.

مزایای کاشی گرانیتی

جذابیت

کاشی های گرانیت جذابیت خاصی دارند که به دلیل طرح ها و نقش های جذاب و پیچیده هستند و بسته به رنگ ها، بافت ها و طرح هایی که شما انتخاب می کنید، متفاوت است.

چند منظوره

کاشی های گرانیتی که در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود و می توانند در هر خانه ای بکار برده شوند. از اتاق نشیمن تا راهرو، آشپزخانه و حتی توالت. با توجه به سبک و سلیقه شما یک انتخاب عالی از کاشی های گرانیتی وجود دارد.

طول عمر

از آنجا که کاشی گرانیت از سنگ گرانیت خام ساخته شده و برش داده می شود، آنها یکی از دوام ترین کفپوش های در دسترس هستند و این کاشی ها برای طول عمر زیاد، کاربرد های متفاوت و حتی مقاومت در برابر شرایط سخت طراحی شده اند. کاشی گرانیت مقاوم در برابر گرما و آسیب است و تقریباً می تواند برای همیشه باقی بماند.

استفاده در فضای باز

کاشی های گرانیتی به کفپوش های داخلی محدود نمی شوند، زیرا می توانند برای کفپوش های بیرونی و اهداف تزئینی استفاده شوند زیرا به شدت قوی هستند و می توانند اختلافات دمائی و فشار فیزیکی را تحمل کنند. کاربرد برای محیط بیرونی شامل کاشی کاری، سقف و پوشش دیوار هاست.

تعمیر و نگهداری

کاشی های گرانیتی به علت دوام و مقاومت بالا در برابر لکه ها، نشتی ها و آسیب ها، حفظ به وجود می آیند. هنگامی که کاشی ها به طور دوره ای سیلر و دوغآب می شوند، ضاهر کاشی حفظ خواهد شد.

معایب کاشی گرانیتی

نصب و راه اندازی

نصب کاشی گرانیت در مقایسه با سایر انواع کفپوش پیچیده تر، سخت تر و گران تر است. قبل از اینکه کاشی های گرانیتی نصب شود، کف باید کاملا سطح باشد و تقویت شود تا بتواند وزن سنگین گرانیت را تحمل کند.

ماهیت کاشی باعث کاهش خسارات به کف می شود، اما اگر کف  ناهموار باشد، کاشی می تواند از بین برده شود. در این مورد،نصب DIY توصیه نمی شود.

کاشی گرانیتی چیست؟

سرد

ضخامت و چگالی کاشی های گرانیت اجازه نمی دهد که گرمایش محیط به راحتی از آن عبور کند. به همین دلیل است که کف گرانیت همیشه خنک است. این می تواند تنوع کاربرد این کاشی را در خانه را محدود کند، زیرا کف گرانیت ممکن است محدود به مکان هایی باشد که نیازی به گرمایش ندارند.

یک سیستم گرمایش در کف زمین می توان نصب کرد تا سرد شدن کاشی های گرانیتی را کاهش دهد و گرما را بیشتر در خانه نگه دارد، اما این یک گزینه گران قیمت است.

لغزنده

صاف بودن کاشی گرانیت پولیشی که همواره باعث جذابیت آن می شود، باعث ایجاد لغزش هم در سطح تماس می شود، به خصوص هنگامی که توسط آب و سایر مایعات خیس می شود. این مسئله می تواند منجر به حوادث شود و استفاده از آن جا که افراد خردسال و سالخورده هستند، اجتناب کنید.

تعمیر و نگهداری

کاشی گرانیتی به خصوص کاشی های گرانیتی نرم تر، باید به طور منظم سیلر و محافظت شوند. به طور مرتب شستشو و نگهداری کردن از آن نیز وقت گیر است، به ویژه در مواردی که فضاهای بزرگ درگیر هستند.

 

• اگر محتوای این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مقاله با ما و سایر کاربران سرام‌ پخش در میان بگذارید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments