پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ارتفاع دهنده توالت فرنگی چیست؟ به همراه فیلم آموزش نصب

افزایش دهنده ارتفاع دستشویی فرنگی

ارتفاع دهنده توالت فرنگی چیست؟ به همراه فیلم آموزش نصب

فهرست مطالب

بسیاری از افراد هنگام خم شدن و چمباتمه زدن بر روی توالت‌های فرنگی مشکلاتی را تجربه می‌کنند که می‌تواند بر اثر عوامل متعددی از جمله افزایش سن، زانودرد، کمردرد، ضعیف شدن نشیمنگاه، مفاصل خشک شده، آرتریت یا دوره نقاهت پس از جراحی باشد. صندلی‌های معمولی توالت فرنگی به علت ارتفاع کم برای افرادی با شرایط ذکر شده مناسب نیست و به دلیل زیادی فاصله نشستن و ایستادن، شرایط فوق را بدتر می‌کند.

راه‌حل این مشکل افزایش ارتفاع توالت فرنگی است که این فاصله را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش استرس و فشار بر روی بدن می‌شود. در ادامه این مقاله به راه‌های افزایش ارتفاع صندلی توالت‌های فرنگی، نحوه چگونگی نصب این ارتفاع دهنده‌ها، مزایای آن و همچنین موارد استفاده از این ارتفاع دهنده‌ها بیشتر می‌پردازیم پس با ما همراه باشد.

چگونه ارتفاع توالت فرنگی را بلند کنیم؟

افزایش ارتفاع توالت فرنگی برای افراد قدبلند بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اگر ارتفاع آن کم باشد فرد هنگام نشستن و برخاستن فشار زیادی به ‌زانو و کمر خود می‌آورد. استفاده از صندلی‌های افزایش‌دهنده ارتفاع توالت فرنگی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند این مشکل را برطرف سازد. در ادامه یک مرور سریع بر گزینه‌های افزایش ارتفاع توالت فرنگی خواهیم داشت.
راه‌های افزایش ارتفاع توالت انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

نصب صندلی توالت فرنگی بلند

یک گزینه برای دستیابی به ارتفاع بیشتر صندلی توالت فرنگی این است که به‌سادگی صندلی توالت موجود را بردارید و آن را با یک صندلی توالت بلندتر جایگزین کنید. صندلی‌ توالت‌های بلند، صندلی‌های مخصوصی هستند که با قسمت زیرین آن‌ها فاصله دارند. آنها در مدل‌های قد ۵ سانتی‌متری و ۷ سانتی‌متری، با اشکال متنوع گرد، کشیده، جلوبسته و صندلی جلوباز عرضه می‌شوند. افزودن صندلی توالت بلند یکی از زیباترین و بدون مشکل‌ترین راه‌ها برای افزایش ارتفاع صندلی توالت‌های موجود است.

افزایش ارتفاع دستشویی فرنگی

بالابر یا رایزر توالت فرنگی نصب کنید

راه‌حل بعدی این است که زیر صندلی توالت فعلی خود، یک صندلی توالت اضافه کنید. بالابرهای صندلی توالت معمولاً با استفاده از پیچ‌ومهره به صندلی توالت فرنگی متصل می‌شوند. آنها در ارتفاع‌های مختلف، به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر در بازار موجود هستند. اکثر مدل‌ها به شکل یک حلقه ثابت، گرد یا بیضی‌شکل هستند.
مدل‌های بالابر توالت هم با دسته و هم بدون دستگیره موجودند. مدل‌های دسته‌دار به شما کمک می‌کنند تا کنترل بیشتری داشته باشید و راحت‌تر از توالت بلند شوید. اگر صندلی توالت دسته‌دار را انتخاب می‌کنید و دارای نشیمنگاه پهن هستید، اطمینان حاصل کنید که فاصله بین دستگیره‌ها برای نیازهای شما کافی است.

بالابر یا رایزر توالت فرنگی

استفاده از افزایش‌دهنده ارتفاع صندلی توالت فرنگی

این گزینه مشابه گزینه قبلی است، بااین‌حال، یک تفاوت کلیدی دارد: به‌جای قراردادن یک رایزر در زیر صندلی توالت موجود، این گزینه نیاز به برداشتن صندلی توالت موجود و جایگزینی آن با یک روکش توالت دارد که به‌عنوان یک صندلی توالت عمل می‌کند. مدل‌های صندلی توالت مرتفع در ارتفاع‌های مختلف موجود هستند که به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر ارتفاع دارند.
بالابرهای صندلی توالت که به‌عنوان صندلی توالت دوبل استفاده می‌شوند از نظر نحوه اتصال بر روی توالت فرنگی متفاوت هستند. برخی از مدل‌ها دارای یک لبه چند سانتی در پایین هستند که در داخل کاسه توالت لانه می‌کند تا از سرخوردن آن جلوگیری کند، برخی از مدل‌ها مکانیزم گیره‌ای برای اتصال آن به دیواره‌های کاسه توالت دارند و برخی به پیچ‌های پشت توالت متصل می‌شوند. صندلی‌های نوع دوم معمولاً ایمن‌ترین هستند.
این افزایش‌دهنده‌های ارتفاع توالت فرنگی با دسته یا بدون دسته در دسترس هستند. مدل‌های دسته‌دار با ایجاد اهرم اضافی به کنترل بیشتر شما کمک می‌کنند و بلند شدن از توالت را برای شما آسان‌تر می‌کنند. اگر مدل دسته‌دار را انتخاب می‌کنید، قبل از سفارش اطمینان حاصل کنید که فضای موجود بین دسته‌ها برای شما مناسب است.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله جدیدترین مدل توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————

ارتفاع دهنده دستشویی فرنگی

استفاده از قاب‌های توالت فرنگی

یک قاب توالت را بر روی توالت قرار دهید؛ گزینه دیگر این است که یک قاب توالت را روی بالای توالت خود قرار دهید. بیشتر قاب‌های توالت مجهز به صندلی با پایه‌های قابل تنظیم ارتفاع هستند که به پایین کشیده می‌شوند. پایه‌های ارتفاع قابل تنظیم معمولاً محدوده ارتفاع صندلی را در جایی بین ۴۵ تا ۶۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر می‌کند.
اکثر مدل‌ها دارای یک آستر پلاستیکی سخت هستند که بین قالب و توالت قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام محتویات مستقیماً به توالت می‌روند و طرفین آن پاشیده نمی‌شوند. زیرا صندلی بالاتر از کاسه توالت قرار دارد. برخی از مدل‌ها مجهز به پایه‌های بازویی هستند که به افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد مستقیماً از روی صندلی توالت فرنگی به سمت صندلی چرخ‌دار بلغزند. برخی از مدل‌ها دارای یک صندلی پد دار هستند که می‌تواند برای افرادی که پوست حساس به فشار دارند مفید باشد. مدل‌های تاشو نیز وجود دارند و این امکان را فراهم می‌کنند که در هنگام سفر، قاب توالت را همراه خود ببرید یا در هنگام بازدید از مهمانان به‌راحتی آن را پنهان کنید.

قاب افزایش ارتفاع دستشویی فرنگی

استفاده از بالابر مکانیکی توالت فرنگی

گزینه دیگری برای افزایش ارتفاع صندلی توالت فرنگی، بالابر مکانیکی صندلی توالت است. بالابرهای مکانیکی صندلی توالت برای کمک به شما در هنگام بلند شدن از توالت فرنگی طراحی شده‌اند. برخی از آنها دارای فنر یا مکانیزم بالابر پنوماتیکی هستند که هنگام شروع به ایستادن، پشتیبانی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. برخی دیگر به باتری یا برق متکی هستند و می‌توانند به طور کامل به شما در حرکت از حالت نشسته به حالت ایستاده کمک کنند. این نوع مدل‌ها باتوجه‌به حداکثر ارتفاع صندلی که می‌توانند در اختیار شما بگذارند، متفاوت خواهند بود. برخی از مدل‌های برقی می‌توانند صندلی توالت را تا ۶۵ سانتی‌متر بلند کنند.
همچنین چندین مدل بالابر صندلی توالت مجهز به چرخ وجود دارند که اگر فردی هستید که در راه ‌رفتن به سمت سرویس بهداشتی مشکل دارید می‌تواند به شما کمک کنند. مدل‌های چرخ‌دار این امکان را برای فرد مراقب بیمار یا سالمند فراهم می‌کنند که وی را به داخل سرویس بهداشتی برده و سپس صندلی را روی بالای توالت قرار دهد. مکانیسم ایستادن به شما کمک می‌کند تا برای انجام کارهای بهداشتی بایستید.

ارتفاع دهنده مکانیکی دستشویی فرنگی

طریقه نصب ارتفاع دهنده توالت

نحوه نصب هر یک از ارتفاع دهنده‌ها باتوجه‌به مدل آنها متفاوت است که ما در اینجا به طور خلاصه به نحوه نصب هر یک از آنها می‌پردازیم.

مرحله اول

  • صندلی و درپوش موجود خود را بلند کنید تا جایی برای صندلی افزایش‌دهنده باز شود. صندلی‌های برجسته افزایش‌دهنده ارتفاع توالت که جایگزین صندلی فعلی شما می‌شوند، به‌سادگی روی سرامیک کاسه توالت شما قرار می‌گیرند. بیشتر آنها را می‌توان بدون نیاز به برداشتن صندلی موجود روی توالت خود قرار دهید. زیرا فضای کافی بین پشتی صندلی بلند شده و مخزن شما وجود دارد. در غیر این صورت، می‌توانید به‌سادگی صندلی موجود را بلند کرده و درب آن را ببندید و به مخزن تکیه دهید. هنگامی که صندلی برآمده روی توالت فرنگی شما قرار دارد، نمی‌توانید از صندلی و درب اصلی استفاده کنید. اگر نیاز به استفاده از صندلی و درب اصلی دارید، ابتدا باید صندلی مرتفع را بردارید.
  •  مرحله دوم
    تست کنید که آیا صندلی و درب موجود می‌تواند بماند یا باید برداشته شود. صندلی توالت مرتفع را درحالی‌که صندلی در جای خود قرار دارد و درب آن برگردانده شده است، روی کاسه توالت قرار دهید. اگر فضای کافی برای جای گرفتن صندلی و درب موجود روی مخزن وجود ندارد، باید قبل از نصب صندلی برآمده آن را بردارید. صندلی‌های توالت برجسته که روی کاسه قرار می‌گیرند موقتی طراحی شده‌اند.
  •  مرحله سوم
    در صورت نیاز، صندلی توالت فرنگی خود را بردارید. در مقابل توالت فرنگی خود زانو بزنید و یک‌دست خود را زیر توالت بگیرید تا یکی از مهره‌های پیچ صندلی توالت را در جای خود نگه دارید. درحالی‌که برای باز کردن پیچ از بالا از پیچ‌گوشتی استفاده می‌کنید، مهره را ثابت نگه دارید. هنگامی که به‌اندازه کافی شل شد، مهره را با دست بردارید و پیچ را بیرون بیاورید. این روند را برای پیچ‌ومهره دوم تکرار کنید. صندلی و درپوش موجود را بردارید و کنار بگذارید.
    صندلی موجود را بیرون نیندازید. آن را به‌خوبی تمیز کنید و در جایی ذخیره کنید تا در صورت نیاز بعداً دوباره نصبش کنید.
  •  مرحله چهارم
    صندلی افزایش‌دهنده ارتفاع را داخل کاسه توالت قرار دهید و فلنج‌ها را محکم کنید. بیشتر صندلی‌های توالت مرتفع دارای ۱ یا چند فلنج هستند که صندلی را در داخل کاسه توالت نگه می‌دارند. ممکن است لازم باشد صندلی را کمی به جلو یا عقب کج کنید تا فلنج‌ها را داخل کاسه بکشید. پس از قراردادن، صندلی بلند شده را روی کاسه فشار دهید تا محکم شود. صندلی را به‌آرامی تکان دهید تا مطمئن شوید که به‌درستی نصب و متعادل شده است. پس از نصب، کمی تکان خوردن قسمت برجسته صندلی توالت طبیعی است، اما نباید به طرز چشمگیری تکان بخورد.

————————————

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید بهترین توالت فرنگی سیار را مطالعه کنید.

————————————

  •  مرحله پنجم
    در صورت نیاز از دستگیره تنظیم برای محکم کردن صندلی‌های افزایش‌دهنده ارتفاع توالت فرنگی استفاده کنید. برخی از صندلی‌های توالت مرتفع دارای یک دستگیره تنظیم در جلو هستند که به یک براکت تنظیم داخل کاسه توالت متصل است. دستگیره را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا براکت تنظیم شل شود. دستگیره را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا براکت تنظیم را سفت کنید. دستگیره را بچرخانید تا براکت تنظیم را روی کاسه توالت محکم کنید و آن را در جای خود محکم کنید. دستگیره تنظیم را یک‌بار در هفته چک کنید تا مطمئن شوید که محکم و محکم است. براکت تنظیم در داخل کاسه ممکن است به‌مرورزمان با استفاده از صندلی شل شود.
  •  مرحله ششم
    در صورت نیاز، گیره یا گیره‌ها را در قسمت بیرونی کاسه توالت محکم کنید. برخی مدل‌های افزایش‌دهنده ارتفاع دارای گیره‌ یا گیره‌هایی هستند که صندلی را به قسمت بیرونی کاسه توالت محکم می‌کند. اگر صندلی مرتفع دارای چنین گیره‌ یا گیره‌هایی است، مطمئن شوید که بر اساس دستورالعمل‌های سازنده، به‌خوبی در قسمت بیرونی توالت محکم شده‌اند. در بیشتر موارد، صندلی‌های دارای گیره یا گیره‌ها دارای ۴ عدد از آن‌ها، ۲ عدد در هر طرف کاسه توالت هستند. این گیره‌ها را به‌صورت هفتگی بررسی کنید تا مطمئن شوید که در جای خود باقی می‌مانند و محکم می‌مانند.
  •  مرحله هفتم
    در صورت لزوم بازوهای تکیه‌گاه صندلی توالت را وصل کنید. برخی از صندلی‌های توالت مرتفع شامل بازوهای پشتیبانی در دو طرف صندلی هستند که به شما در نشستن و بلند شدن کمک می‌کند. در برخی موارد، این بازوهای پشتیبانی از قبل نصب شده‌اند و نیازی به مراحل اضافی نیست. در موارد دیگر، این بازوها باید پس از نصب صندلی برآمده وصل شوند. بازوها را بر اساس دستورالعمل سازنده وصل کنید. بازوهای تاشو معمولاً به صندلی برآمده در پشت متصل می‌شوند و هر بازو دارای ۱ محل اتصال است. بازوهای ثابت معمولاً به صندلی برجسته در طرفین متصل می‌شوند که هر بازو دارای ۲ محل اتصال است.

خرید انواع فلاش تانک از بازار آنلاین سرام پخش

فلاش تانک

موارد کاربرد افزایش‌دهنده ارتفاع توالت فرنگی

افزایش‌دهنده ارتفاع توالت‌های فرنگی وسیله‌ای است که به‌جای یک توالت فرنگی یا زیر و روی یک صندلی توالت فرنگی معمولی استفاده می‌شود. صندلی توالت مرتفع برای ایجاد ارتفاع اضافی در نظر گرفته شده است، بنابراین نیازی به چمباتمه زدن به پایین نیست.
بسته به ویژگی‌های هرکدام از افزایش‌دهنده‌های ارتفاع، این صندلی‌های توالت ممکن است خطر لغزش و افتادن را هنگام سوارشدن و پیاده شدن از توالت کاهش دهند.
یک پزشک مراقبت‌های اولیه یا فیزیوتراپ ممکن است افزایش‌دهنده ارتفاع توالت فرنگی را به دلایلی توصیه کند؛ از جمله:
۱-افزایش سن و کاهش قوای جسمی؛ برای سالمند
۲- کاهش قدرت و تحرک در پاها و نشیمنگاه
۳- اگر اخیراً یک تعویض مفصل ران داشته‌اید
۴-اگر سایر جراحی‌ها مانند جراحی زانو یا کمر داشته‌اید
۵-اگر اخیراً تصادف یا جراحت سختی داشته‌اید
۶- اگر حفظ تعادل برایتان مشکل است؛ به‌طورکلی مسائل مربوط به تعادل
۷- برای کمک به حفظ استقلال و انجام کارهایتان به‌تنهایی

ارتفاع دهنده دسته دار توالت فرنگی

ویژگی ارتفاع دهنده توالت فرنگی

از ویژگی‌های بالابرنده و ارتفاع دهنده توالت‌های فرنگی باتوجه‌به نوع و مدل هریک از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱-دستگیره‌های متحرک و قابل تنظیم برای ثابت شدن در روی هر توالت فرنگی با هر سایزی؛

۲-دارای امکان شستشوی آسان؛

از دیگر ویژگی ارتفاع دهنده توالت فرنگی می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما می‌توانید در صورت استفاده از آن آنها را برای تمیزکردن برداشته و در صورت نیاز به مکان‌های دیگر منتقل کنید.

۳-وزن کم برخی مدل‌های آن؛ بخصوص ارتفاع دهنده‌هایی که بررسی صندلی توالت فرنگی نصب می‌شوند  و برای  انتقال از مکانی به مکان دیگر بسیار مفیدند.

۴-دارای پوشش و محفظه درب به همراه لولا جهت بهداشت بالاتر

۵-این محصولات برای اشخاصی که امکان خم کردن زانوی خود را ندارند بسیار کاربردی است.

۶-کم‌هزینه و به‌صرفه بودن ارتفاع دهنه توالت فرنگی؛ اگر انجام تغییرات عمده در سرویس بهداشتی برای شما پرهزینه است، افزایش‌دهنده ارتفاع صندلی‌های توالت فرنگیس گزینه بسیار مناسبی برای شما به‌شمار می‌رود؛ این کالا تنظیمات جایگزینی را ارائه می‌دهد که نیازی به خرید یک توالت کاملاً جدید ندارد.

ارتفاع دهنده دستشویی فرنگی

مزایای ارتفاع دهنده

اگر شما هم به یکی از صندلی‌های افزایش ارتفاع توالت فرنگی نیاز دارید، مزایای استفاده از آنها بیشتر از خطرات آسیب‌های احتمالی جدی ناشی از عدم استفاده از آن است. این مزایا عبارت‌اند از:
۱-افزایش‌دهنده‌های ارتفاع توالت فرنگی محکم هستند.

۲-ایمن هستند
صندلی‌های مرتفع‌کننده توالت فرنگی ایمنی را افزایش می‌دهند، زیرا پایه‌ای بادوام برای نشستن در اختیار شما قرار می‌گیرد، بلند شدن را آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند از لغزش و افتادن جلوگیری کنید.

۳-صندلی‌های افزایش ارتفاع توالت فرنگی به‌راحتی جا می‌شوند
می‌توانید افزایش‌دهنده‌هایی را تهیه کنید که نصب آن ساده است و نیازی به کار زیادی ندارد. به طور معمول، صندلی‌های ارتفاع دهنده توالت دارای براکت‌های ثابت قابل تنظیم هستند که صندلی را برای ثبات نهایی در جای خود محکم می‌کند. این براکت‌ها معمولاً در کناره‌ها و پشت قرار دارند.

۴-شست‌وشوی آسان
نه‌تنها جادادن آنها آسان است، بلکه تمیزکردن آن نیز آسان است! سریع آن را با یک ضدعفونی‌کننده توالت یا دستمال مرطوب ضدباکتری پاک کنید، و آنها آماده استفاده هستید.

۵- کاهش فشار بر روی مفاصل
تأثیر فشار بر روی مفاصل اغلب برای افرادی که با مشکلات مرتبط با تحرک زندگی می‌کنند یک نگرانی است و در برخی موارد استفاده بیش از حد از مفاصل می‌تواند باعث درد و ناراحتی قابل‌توجهی شود.
برای افرادی که التهاب مفاصل را تجربه می‌کنند، مانند افرادی که مبتلا به آرتریت هستند، به‌حداقل‌رساندن میزان نیاز به خم کردن زانوها و نشیمنگاه را کمتر دردناک و ناراحت‌کننده می‌کند.

۶- ایمنی بهتر مراقبین
نه‌تنها کسی که از او مراقبت می‌شود در هنگام استفاده از توالت فرنگی در معرض خطر آسیب قرار می‌گیرد. برای کسانی که توسط یک مراقب کمک می‌شوند، این احتمال اضافه می‌شود که مراقب در حین کمک به بیمار ممکن است بلغزد یا بیفتد.
با ابزار مناسب، مانند صندلی توالت مرتفع، فاصله بین نشستن و ایستادن کاهش می‌یابد و در نهایت انتقال امن‌تر را برای مراقبین آسان‌تر می‌کند.

۷- افزایش اعتمادبه‌نفس

استفاده از سرویس بهداشتی یک موضوع بسیار خصوصی است، بنابراین هر جا که ممکن است، افراد ترجیح می‌دهند که به‌تنهایی و بدون نیاز به کمک به سرویس بهداشتی بروند. افزایش ارتفاع توالت فرنگی می‌تواند به افراد کمک کند تا استقلال خود را حفظ کنند و درعین‌حال مراقب ایمنی خود باشند.
این نه‌تنها اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد، بلکه با کاهش خطر افتادن یا سرخوردن هنگام استفاده از توالت، از سلامتی بیمار نیز حمایت می‌کند.

مزایای ارتفاع دهند توالت فرنگی

جمع بندی
ازآنجایی‌که سرویس بهداشتی می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین اتاق‌های خانه برای افرادی باشد که در معرض خطرِ افتادن هستند، پیاده‌سازی راه‌هایی برای کاهش این خطر، محیط سالم‌تری ایجاد می‌کند. با کاهش فاصله‌ای که فرد باید هنگام استفاده از توالت، خود را پایین بیاورد یا بالا ببرد، استفاده از افزایش‌دهنده ارتفاع صندلی توالت فرنگی باعث می‌شود تجربه استفاده از سرویس بهداشتی برای افراد دارای چالش‌های حرکتی ایمن‌تر و راحت‌تری باشد. ازآنجایی‌که استفاده از توالت یک فعالیت روزمره در زندگی است، انجام آن تا زمانی که ممکن است به‌صورت ایمن و مستقل باشد، می‌تواند به طور قابل‌توجهی به کیفیت زندگی افراد کمک کند.
افزایش‌دهنده‌های ارتفاع توالت‌های فرنگی با ارتفاع‌ها، شکل‌های صندلی، ویژگی‌ها و الزامات نصب مختلفی برای انتخاب وجود دارد که شما می‌توانید تعیین کنید که کدام یک از مدل‌های آن به بهترین وجه با شرایط شما سازگار است و کدام ویژگی‌های اضافی آنها برای شما جذاب است.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments