پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

دوران پسا کرونا و بیگ دیتا

دوران پسا کرونا و بیگ دیتا

دوران پسا کرونا و بیگ دیتا

دوران پسا کرونا و بیگ دیتا و هوش مصنوعی

در دوره پسا کرونا، ما با پدیده های مهمی مواجه خواهیم بود که بارزترین و موثرترین آنها فضای مجازی و علی الخصوص هوش مصنوعی و بیگ دیتا خواهد بود. در دوران پس از کرونا ما شاهد رشد چشمگیر و هوشمندانه حضور صاحبان ثروت و صنعت در بیگ دیتا و هوش مصنوعی خواهیم بود.
تاثیر منفی این همه گیری بر صنایع کاملا سنتی و فیزیکی باعث خواهد شد که سرمایه گزاران و صاحبان آنان اعم از دولتی و خصوصی به سمت هوشمند کردن فرایندهای مدیریتی زیر مجموعه های خود بروند.
انباره سازی داده ها و استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای سرعت بخشی به تصمیمات و عبور از انسانها و کاهش وابستگی عملیاتی به انسانها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دوران پسا کرونا و بیگ دیتا
البته حذف کامل انسان اتفاق نخواهد افتاد اما آنچه خواهیم دید تغییر موقعیت نیروی کار از بخش عملیاتی به بخش کنترل، مانیتورینگ و غیر عملیاتی در آینده نه چندان دور است. کارگر خط تولید دیگر در صرفا در خط حضور فیزیکی ندارد و او وظیفه مدیریت و مانیتورینگ ربات های خط تولید را بر عهده خواهد داشت.
کارگران بخش پخت در پیتزا فروشی ها دیگر صرفا وظیفه سفارش گیری و پخت را نخواهند داشت بلکه این رباتها و نرم افزار های پشتیبانی هستند که عملیات سفارش گیری، پخت و حتی شاید توزیع را انجام خواهند داد و این کارگران وظیفه رصد اطلاعاتی و مدیریت پارامترهای تصمیم گیری رباتها را برعهده خواهند داشت. رباتهایی که هم نرم افزاری اند و هم سخت افزاری.
در دوره پسا کرونا کسب و کارهایی موفقند که از متخصصین داده و هوش مصنوعی به شیوه ای صحیح استفاده کنند. تا چند وقت دیگر شاهد آگهی استخدام مهندس داده، کارشناس تحلیل داده، برنامه نویس یادگیری عمیق در رستورانهای زنجیره ای، کارخانه تولید نایلون، کارگاه تراشکاری، ابزارفروشی ها و … خواهیم بود.

دوران پسا کرونا و بیگ دیتا
سرام پخش این نیاز را خیلی زود پیش بینی کرده و هم اکنون در مسیر آینده گام برمی دارد. سرام پخش تنها یک سایت فروشنده کاشی سرامیک نیست؛ بلکه ابزاریست که بهره گیری از آن، موجب تقویت فروش کاشی در بازارهای داخلی و صادراتی خواهد شد.
هدف سرام پخش، حذف محدودیت های فضای فیزیکی خرید کاشی و سرامیک و دسترسی بیشتر و بهتر کاشی کاران، معماران و انبوه سازان به صورت شبانه روزی، بدون صرف انرژی و زمان برای حضور فیزیکی در محل فروش به می باشد.
سرام پخش به فروشندگان، نمایندگان و مغازه داران صنف کاشی سرامیک در ایجاد جایگاه مستحکم در فضای مجازی کمک خواهد کرد. با فعالیت و بکارگیری هوشمندان ابزار قوی سرام پخش توسط فروشندگان صنف کاشی سرامیک و حتی استادکاران و نصابان، موجب آشنایی بیشتر مصرف کنندگان از سراسر ایران با برند آنها می شود که همین امر موجب تقویت عملکرد فروش خواهد شد و بقای آن ها پس از چالش های اقتصادی سال ۹۹ را تضمین می کند.

 

 

 

برگرفته از  نوشته دکتر امین نظارات متخصص بیگ دیتا و رایانش سریع.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments