پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برای مشاغل فردا آماده شوید!

برای مشاغل فردا آماده شوید!

برای مشاغل فردا آماده شوید!

گزارشی در مورد آینده شغل ها، نیاز فوری به همه مهارت های جدید را پیش بینی می کند

صنعت و بازارکار باید برای مشاغل جدید آماده شوند. 

برای مشاغل فردا آماده شوید! | همین دو دهه پیش بود که پیش بینی ها در مورد عمیق ترین تغییرات در تجارت مربوط به نویسندگان داستان های علمی تخیلی و تهیه کنندگان فیلم های هالیوودی بود! اکنون تقریبا هر ساله و با بروز تغییرات بزرگ، گزارش های اقتصادی کوتاه مدت به تفضیل منتشر می شوند. این گزارش ها شامل بهترین توصیف از وضعیت عملکرد حال حاضر تجارت و صنعت می باشد و در خط به خط این گزارش ها می توان آینده، نیازها و چالش های روبروی صنعت را درک کرد.

گزارش سالانه آینده اقتصادی مشاغل نیز دقیقاً همین کار را انجام می دهد و تصویری واضح از آنچه رهبران صنایع، خدمات انتظار دارند تا سال ۲۰۲۲ از نیروی کار ببیند را نشان می دهد. مهم تر از همه، این گزارش چشم اندازی  مخاطره آمیز را برای افرادی که صنعت، بازار و شغل خود را بی خطر می بینند، فراهم می کند.

برای مشاغل فردا آماده شوید!

در ابتدا، این گزارش حاکی از آن است که نیمی از کل مشاغل می گویند که انتظار دارند به دلیل پیشرفت در فناوری، تعداد نیروی کار خود را تا سال ۲۰۲۲ کاهش دهند، در حالی که ۷۵ میلیون شغل نیز با اتوماسیون صنعتی، روباتیک و هوش مصنوعی جایگزین شده اند. چند عامل اصلی وجود دارد که این گزارش را “انقلاب صنعتی چهارم” می نامند که شامل موارد زیر است:

• افزایش دسترسی جهانی به اینترنت پرسرعت همراه
• افزایش اثربخشی و پذیرش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
• ادامه استفاده از نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در فرایند تصمیم گیری
• پذیرش هوش مصنوعی ، واقعیت افزوده و مجازی
• افزایش اثربخشی و اتخاذ فناوری ابری

البته، انقلاب صنعتی چهارم به تنهایی وظیفه تغییر مداوم صنعت را برعهده نخواهد داشت. عوامل مختلفی از روندهای مهم اقتصادی و اجتماعی که همچنان بر تجارت تأثیر می گذارند بسیار مهم هستند که بزرگترین و شاید پُراهمیت ترین این رویدادها در سال ۲۰۲۰، شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان است.

شیوع این بیماری دوباره به رهبران صنعت و تجارت یاددآوری کرد که تعدیل نیروی کاری، استفاده بیشتر از ماشین آلات هوشمند به تولید هرچه بیشتر و موثرتر واحدهای تولیدی و خدماتی در شرایط بحرانی کمک خواهد کرد.

برای مشاغل فردا آماده شوید!

به صورت کلی تغییراتی که در ۲ سال آینده مشاهده می کنیم، عمدتاً ناشی از افزایش دسترسی و گسترش آموزش در طبقات متوسط ​​و بروزرسانی اقتصادهای در حال توسعه ایست که بروی حوزه فناوری و نوآوری تمرکز می کنند. همچنین، گسترش درک و اتخاذ فناوری های حامی محیط زیست، که آینده بسیاری از صنایع را شکل می دهد.

آمار مهم دیگری که رهبران تجارت و صنعت باید در نظر بگیرند عبارتند از:

انتظار می رود ۸۵ درصد از شرکت ها نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های کاربران و سازمان را در فرایند تصمیم گیری بیشتر دخالت دهند.

تأثیر: تجزیه و تحلیل داده ها و چگونگی استفاده از این نتایج، مجموعه ای از مهارت های بسیار مهم برای افرادیست که منتظر سمتِ مدیریت یک تجارت هستند، خواهد بود.

۳۷ تا ۲۳ درصد از شرکت ها، بسته به صنعتی که در آن فعال هستند، برای سرمایه گذاری در روباتیک و اتوماسیون برنامه ریزی دارند.

در سال ۲۰۱۸، وظایف انجام شده توسط انسان در مقابل کارهایی که توسط ماشین آلات انجام شده به ترتیب ۷۱ درصد و ۲۹ درصد بوده است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲، این ترکیب به ترتیب ۵۸ درصد و ۴۲ درصد باشد.

تأثیر: جابجایی وظایف، تغییر مکان مجدد و بازآموزی کارها و حرفه ها باعث اختلال در عملکرد نیروی کار خواهد شد.

برای مشاغل فردا آماده شوید!

این گزارش صرفا به حضور نیروی کار کارگران بدبین نیست! در حالی که ۵۰ درصد از شرکت ها انتظار دارند که نیروی کار خود را به نفع نوعی اتوماسیون صنعتی یا خدماتی کاهش دهند، ۳۸ درصد انتظار دارند که نیروی کار خود را گسترش دهند تا نقش های جدیدی در افزایش بهره وری را شامل شود. علاوه بر این، تقریباً ۲۵ درصد از این شرکت ها انتظار دارند که این اتوماسیون کاملا متناسب با مجموعه جدیدی از کارمندان با مهارت های منحصر به فرد و مهم را ایجاد کند که در حال حاضر وجود ندارد.

همچنین در حالی که تخمین زده می شود ۷۵ میلیون شغل ممکن است توسط فن آوری جابجا شوند این احتمال به وجود می آید تا ۱۳۳ میلیون موقعیت جدید ظهور پیدا کند.

سرانجام ، با پیشرفت این تغییر اجتناب ناپذیر، کارمندان و کارفرمایان باید مهارت های لازم را برای مرتبط بودن و ایجاد شیوه های پایدار کسب و کار در نظر بگیرند. براساس این گزارش ، انواع مشاغل آینده که می توان انتظار افزایش تقاضا برای آنها را داشت شامل موارد زیر است:

• تحلیلگران داده ها و دانشمندان
• توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه ها
• متخصصان تجارت الکترونیک و رسانه های اجتماعی
• مدیران نوآوری
• متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
• متخصصان بزرگ جمع آوری داده
• کارشناسان اتوماسیون فرایند
• تحلیلگران امنیت اطلاعات
• تجربه کاربر و طراحان تعامل انسان و ماشین
• مهندسان رباتیک
• متخصصان Blockchain

با همه این گفته ها ، شایان ذکر است که فراتر از هر “مهارت خاص آینده” ، شاید مهمترین مهارتی که همه کارمندان و مدیران می توانند آنرا اتخاذ و تیز کنند ، انعطاف پذیری است.

انعطاف پذیری یک اصطلاح بسیار گسترده است و نه تنها توانایی تغییر بلکه مدیریت تغییرات را نیز شامل می شود. این متغیر نه مهارت بلکه یک طرز فکر اساسی است که به شما این امکان را می دهد تا حل کننده آینده مشکل باشید تا در نهایت مشاغل، فناوری ها و صنایع جدید به موفقیت برسند.

در صنعت کاشی و سرامیک ایران باید شاهد چه تغییراتی باشیم؟

سوال اصلی که مطرح می شود، تغییرات صنعت کاشی و سرامیک ایران در سال های آینده است. مسلم است که دامنه تغییرات پیش بینی شده برای نسل چهارم انقلاب صنعتی، آنقدر گسترده خواهد شد که به صنعت کاشی سرامیک ایران نیز برسد و طبق یک رسم قدیمی در دنیای تجارت، همیشه خامه کیک نصیب اولین ها خواهد شد!

دامنه اثرگذاری انقلاب صنعتی نسل چهارم آنقدر وسیع است که به بخش های خدماتی و زنجیره تامین صنعت کاشی سرامیک ایران هم خواهد رسید. در مقاله بعدی سرام پخش از فناوری های نوین در کارخانجات کاشی و سرامیک و ارزش افزوده سرامیکهای مدرن، خواهد گفت.

این مطلب را از دست ندهید!

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments