پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی سرامیک(بخش۱)

نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی سرامیک(بخش1)

نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی سرامیک(بخش۱)

نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک (بخش اول)

با افزایش رقابت در زمینه کسب و کار، نیازِ جهان امروز ارتباط بیشتر و قوی تر با مشتریان است. با کمی دقت در تعاملات بین مشتریان و شرکت ها، شیوه های ارتباط با مشتری مانند تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابیِ مستقیم موثر واقع می شود.

هر کسب و کاری از طریق ارتباط با مشتری، خود را به مشتری معرفی کرده و فرصتی فراهم می کند تا صدای خود را به گوش مخاطبان برسانند. نتیجه چنین عملی به گسترش کسب و کار و حتی برای رقبا مفید واقع می شود.

با وجود افزایش ظرفیت تولید کاشی و سرامیک و کاهش رونق ساخت و ساز داخلی، نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک مشهود و بسیار حائز اهمیت است. در آینده نه چندان دور، تولیدکنندگانی موفق خواهند بود که با هدف عرضه محصولات به بازارهای جهانی و رقابت با تولیدکنندگان بین المللی، کاشی و سرامیک تولید کنند. در ادامه این مطلب سرام پخش شما را با تعریف علم بازاریابی، شرایط پیش روی صنعت سرامیک و نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک آشنا خواهد کرد.

این سری از مطالب از مقاله “بازاریابی و صنعت کاشی و سرامیک” نوشته فاطه شاطری و دکتر حسین علی امین خواه میبدی گرفته شده است.

 

تعریف دقیق علم بازاریابی

با وجودی که بازاریابی برای اولین بار در یک الگوی ارتباطی، در کمتر از یک قرن پدید آمده، ابزار قدرتمندی در حوزه پژوهش، تدارکات و ارتباطات برای قرار دادن محصولات و خدمات در بازا های توسعه یافته است. تعریف دقیق علم بازاریابی اینچنین بیان شده است:

انجمن بازاریابی آمریکا  (AMA) بازاریابی را ” فرایند برنامه ریزی و اجرای طرح، قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده ها، کالاها و خدمات که مبادلات و اهداف فردی و سازمانی را برآورد می کند”  تعریف می کند.

در تعریف دیگری، بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب ترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در ان جا به صورت مفید تر و موثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیاز و خواسته مردم باشد. بازاریابی یعنی بخشبندی یا تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت برای مناسبترین بازارها.

نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی سرامیک(بخش1)

بازاریابی آمیخته با تکنیک ها

هر کسب و کاری برای دستیابی به مناسبترین بازار از بازاریابی آمیخته با تکنیک استفاده می کند که مجموعه ای از ابزارهای تاکتیکی بازاریابی است که یک کسب و کار برای واکنش در بازار هدف آنها را با هم ترکیب می کند و از آن استفاده می کند.

بازاریابی آمیخته با تکنیک شامل چهار عنصر اساسی ست که”محصولات، قیمت، مکان، تبلیغات” نامیده می شود که هر کسب و کار به منظور ایجاد یک استراتژی بازاریابی مورد نظر آن را اضافه، کم و یا اصلاح میکند.

۱. محصول: هر چیزی که جهت توجه، اکتساب، کاربرد یا مصرف بتوان به بازار عرضه کرد و بتواند نیاز یا خواستی را تأمین نماید، محصول نامیده می شود.
۲. قیمت: قیمت، ارزشی است که مشتریان در ازای دریافت کالا یا خدمات میپردازند.
۳. مکان: در راهبرد بازاریابی تعیین کننده این است که مشتری بتواند محصول را در بهترین مکان و مناسبترین زمان مورد نیاز، دریافت نماید.
۴. تبلیغات: به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به بیان و افشاء محصول می پردازد و با آن مشتریان هدف را به خرید محصول راضی می نماید.

نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی سرامیک(بخش1)

در “ نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک (بخش دوم)” با فرآیند های اساسی بازاریابی که هر محصولی آن را طی می کند، آشنا خواهید شد. با سرام پخش همراه شوید.

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments