پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با راهکارهای تمیز کردن کاشی استیل آشنا شوید!

تمیز کردن کاشی استیل

با راهکارهای تمیز کردن کاشی استیل آشنا شوید!

اگر تا به حال سری به خانه‌های مدرن زده باشید، بدون شک با نسل جدیدی از کاشی‌های بین کابینتی مواجه شده‌اید که از جنس استیل هستند و رنگ و روح زیبایی را به محیط خانه بخشیده‌اند. این کاشی‌های نو ظهور، با ظاهر قشنگی که دارند، در برابر بیشتر لکه‌ها و کثیفی‌ها مقاومت لازم را از خود نشان می‌دهند.

اما نکته‌ای که این جا باید در نظر بگیرید این است که نحوه تمیز کردن این نوع کاشی‌های با کاشی‌های لعابی تفاوت زیادی دارد. این تفاوت به‌حدی است که اگر این لکه‌ها و کثیفی‌ها را در بلند مدت تمیز نکنید، خرید کاشی‌های استیل در بلند مدت براق بودن و دوام خودشان را از دست خواهند داد. در این مقاله چند راه ساده برای تمیز کردن کاشی استیل به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تمیز کردن کاشی استیل

روش اول: خواب فلز یا مسیر چینش کاشی را به‌دقت پیدا کنید

اگر کمی دقت کرده باشید، به‌خوبی متوجه می‌شوید بافت این مدل کاشی‌ها تقریبا به یک سمت مشخصی چیده شده است. یعنی به سمت راست یا چپ و بالا و پایین به‌مرور کشیده شده است. پس از آن که مسیر حرکت کاشی را پیدا کردید، جهت دستمال کشیدن را نیز با چینش آن به‌دقت مشخص کنید. انجام این کار باعث می‌شود که خراشی روی این کاشی به وجود نیامده است.

با انجام این کار لکه‌ها تا حد زیادی از بین می‌روند اما لکه‌های قوی‌تر باقی می‌مانند. نکته مهم در این بخش آن است که هرگز نباید از لوازمی مثل سیم، فرچه، اسکاچ و سیم ظرفشویی استفاده کنید.

روش دوم؛ خیساندن دستمال میکروفایبر در آب گرم

اگر عادت داشته باشید روزانه سطوح کاشی را آب گرم و دستمالی نرم تمیز کنید، همیشه براق خواهند ماند. درصورتی که قصد داشتید از انواع شوینده‌ها نیز استفاده کنید، مخلوط آب گرم با دو قطره مایع صابون برای انجام این کار کفایت می‌کند.

کاشی استیل مناسب سرویس بهداشتی

برای تمیز کردن کاشی استیل هرگز از اسکاج زبر استفاده نکنید؛ چرا که فلز را به‌مرور زمان می‌خراشد. درنهایت لکه‌ها که تمیز شدند، آن‌ها را با دستمال خشکی تمیز کنید.

روش سوم؛ ترکیب آب و سرکه

در این روش باید آب و سرکه را به نسبتی مساوی در بطری اسپری بریزید و به‌اندازه کافی آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب را با دستمالی نرم روی تمامی سطوح بکشید و بگذارید به‌مدت ۵ دقیقه روی کاشی بمانند. پس از آن دستمال را در آبی گرم بخیسانید و سرکه‌ها را به‌طور کامل تمیز کنید.

روش چهارم؛ معجزه روغن زیتون

در این روش شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی دستمالی نرم گذاشته و پس از کشیدن آن‌ها روی سطح کاشی می‌‌گذارید تا چند دقیقه روی این سطوح باقی بمانند. با این کار شما حتی جلوی نشستن انواع آلودگی روی کاشی‌ها را نیز می‌گیرید.

جمع بندی

در این مقاله شما را با مهم‌ترین روش‌های تمیز کردن کاشی استیل آشنا کردیم و باز هم به شما توصیه می‌کنیم که در مراقبت از این نوع کاشی‌ها با روش‌هایی که گفته شد، تلاش کافی را داشته باشید. برای مشاهده انواع کاشی استیل بین کابینتی به فروشگاه آنلاین سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را با شرایط ویژه و خرید اقساطی انجام دهید.

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

نظرات ۰