پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

۱۵مورد ازمزایا و معایب کاشی سرامیک که تا به حال نمی دانستید!

مزایا و معایب کاشی و سرامیک

۱۵مورد ازمزایا و معایب کاشی سرامیک که تا به حال نمی دانستید!

فهرست مطالب

سرامیک را می‌توان به نوعی تنها کفپوشی دانست که در همه اتاق‌ها و فضا‌های یک ساختمان قابلیت استفاده و نصب دارد. سرامیک‌ها معمولاً در آشپزخانه‌ها و سرویس‌ها استفاده شده و به همان خوبی نیز در لابی ساختمان‌ها، ورودی‌ها و فضا‌های پرتردد هم نصب می‌شوند. در منازل و به خصوص در مناطق با آب و هوای گرم، سرامیک را به دلیل خواص و تأثیر مطلوب در اتاق خواب و فضای نشیمن استفاده می‌کنند. البته شاید نیاز باشد تا فضا‌های خاصی از خانه با کفپوش نرم‌تر و گرم‌تر پوشانده شود و یک کفپوش حرفه‌ای‌تر و نرم‌تر روی سرامیک نصب کرد و برای آن از موکت، قالیچه و … استفاده کرد.
به همین جهت در ادامه این نوشته از سرام پخش قصد داریم تا به صورت کامل در رابطه با مزایا و معایب کاشی سرامیک با شما عزیزان صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مزایا و معایب کاشی سرامیک

مزایا و معایب کاشی و سرامیک

پیش از آنکه بخواهیم در رابطه با مزایا و معایب کاشی سرامیک صحبت کنیم، بهتر است قدری تفاوت بین این دو را بشناسید.
کاشی‌ها از مواد سخت مانند سنگ، شیشه و…. در دمای نزدیک به ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد ساخته می‌شوند و در نهایت لعابی مشخص بر روی آن قرار می‌گیرد.
حال در صورتی که این لعاب از مواد غیر آلی و غیر معدنی باشد و بیشتر پخته شود، به آن سرامیک یا سرامیک کف گفته می‌شود. در هر صورت کاشی سرامیک می‌توانند جای یکدیگر را پر کنند و بسته به سلیقه افراد در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند اما رایج‌تر است که سرامیک را برای کف و کاشی را برای دیوار انتخاب می‌کنند.
از مهم ترین موارد تفاوت کاشی سرامیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ضخامت سرامیک بیشتر از کاشی است
• تنوع در طرح و نقش کاشی بیشتر از سرامیک است
• طرح سرامیک‌ها پر رنگ‌تر و براق تر از کاشی‌ها است
• سرامیک ها نسبت به عوامل محیطی و مواد شیمیایی مقاوم‌تر هستند.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله پرفروش ترین سرامیک کف را مشاهده بفرمایید.

—————————————

مزیت های کاشی سرامیک کف

مزایا و معایب استفاده از کاشی

در ادامه مهم‌ترین مزایا و معایب کاشی به‌عنوان کفپوش در منزل را با هم بررسی خواهیم کرد؛

۱. کاشی‌ها دارای خاصیت جذب آب هستند و به همین جهت در کف ساختمان و مخصوصاً سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها استفاده نمی‌شوند. (البته امروزه کاشی حمام و دستشویی نیز به صورتی تولید می‌شود که برای این محیط مناسب باشد و در صورتی که تمایل به استفاده از کاشی در سرویس‌های بهداشتی دارید می‌توانید از مدل‌های مخصوص استفاده کنید)
۲. مقاومت کاشی دیوار قدری کمتر از سرامیک است. همچنین در برابر عوامل محیطی نیز حساس‌تر است و باید بیشتر در محیط‌های بسته و به دور از عوامل محیطی مخرب مورد استفاده قرار گیرد.

مزیت استفاده از کاشی

۳. پاک کردن کاشی قدری سخت‌تر از سرامیک است و این مورد نیز دلیل دیگری است که نباید به عنوان کفپوش از کاشی استفاده کرد و برای دیوارپوش گزینه مناسب‌تری است.
۴. زیبایی و تنوع طرح در کاشی‌ها بسیار بیشتر از سرامیک‌ها است. البته این گزینه از لیست مزایا و معایب کاشی سرامیک به صورت کلی مطرح شده و ممکن است بعضا شرکت‌هایی تنوع بیشتری برای سرامیک‌هایشان در نظر بگیرند.
۵. کاشی‌ها سطح سفت و جامدی دارند و از این رو کثیفی، غبار، آلودگی و دیگر آلرژی‌ها را جذب نمی‌کنند و آن‌ها را نگه نمی‌دارند. وقتی این ذرات ریز روی کف سرامیکی ریخته می‌شوند و روی سطح باقی می‌مانند، به آسانی با استفاده از اسفنج، پارچه و برس تمیز می‌شوند. این اقدام کمک می‌کند که هوای محیط به خصوص برای بیماران تنگی نفس و آن‌ها که حساسیت دارند خالی از مواد مضر باشد.
۶. کاشی‌ها نیز با سرامیک‌ها در یک رنج وزنی قرار دارند و از این نظر نمی‌توان تفاوت خیلی زیادی میان آن‌ها در نظر گرفت و این گزینه از لیست مزایا و معایب کاشی سرامیک نیز برای هر دو مشابه است.

مزایای استفاده از کاشی

مزایا و معایب استفاده از سرامیک

استفاده از سرامیک مزایا و معایبی را به همراه دارند که موارد زیر را در برمی‌گیرند:
۱. تایل‌های کفپوش سرامیکی لعابدار، یک لایه محافظ رویه دارند که سرامیک‌ها را در برابر آب و بسیاری از لک‌ها غیر قابل نفوذ می‌کند
۲. تایل‌های کفپوش سرامیکی لعابدار سرامیک را به صورت طبیعی در برابر خراب کاری محیط‌های با رطوبت بالا مقاوم می‌سازد
۳. کفپوش سرامیکی به شدت سفت است و سرامیک‌ها به سختی ترک می‌خورند. با نصب خوب و با کیفیت، سرامیک‌ها برای سال‌ها باقی می‌مانند. اگر در شرایط و ضربه سخت، یک کاشی سرامیکی ترک بخورد یا بشکند، تعویض آن به آسانی امکان پذیر است.
۴. کفپوش سرامیکی در برابر کثیفی، لک، مایعات و دیگر مواد مضر روی سطح به نسبت دارای نگهداری ساده‌ای است و به شما این اجازه را می‌دهد خیلی ساده روی آن را با جارو، پارچه و … پاک و تمیز کنید. سطوح سرامیکی را باید به صورت منظم و دوره‌ای نگهداری و تمیز کنید. اگر روی سطح، لکه و رنگی شود، می‌توانید از تمیزکننده‌های شیمیایی برای پاک کردن لک‌ها استفاده کنید و نگرانی بابت آسیب دیدن سطح سرامیک در برابر این مواد نداشته باشید.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نمای سرامیکی ساختمان را مشاهده بفرمایید.

—————————————

مزایا و معایب سرامیک

۵. تایل‌های سرامیکی می‌تواند به صورت ترکیبی در الگو‌ها و طرح‌های مختلف براساس طراحی به صورت ترکیبی تولید شوند. همچنین امکان چاپ با ظاهر انواع چوب‌های سخت (Hardwood) و سنگ‌های طبیعی در تولید کاشی سرامیک وجود دارد. در نهایت، تایل‌های سرامیک امکان برش به شکل‌های مختلف نظیر برای کار در گوشه‌ها و کنج‌ها را دارند.
۶. کاشی سرامیک یکی از مقرون به صرفه‌ترین مصالح کفپوش ساختمانی است و قیمت آن با توجه به بودجه از متری حدود ۱۵ هزار تومان به ازای هر مترمربع و نحوه نصب آن شروع می‌شود.
۷. سرامیک به شدت سخت و محکم است و از این رو تمیز کردن و نگهداری آسانی دارد. متاسفانه، همین پارامتر، راحتی استفاده و ‌ایستادن روی آن را کمی سخت می‌کند. برخلاف کفپوش‌های مصنوعی منعطف، سرامیک سخت با استفاده از صفحات و لایه‌های زیرسازی نرم‌تر نمی‌شود. این بدان معنی است که سرامیک برای محیط‌هایی که مردم مجبور هستند برای ساعت‌های طولانی روی آن بایستند، اصلا مناسب نیست.
۸. اگرچه برخی سرامیک‌ها گرما را به خوبی نگه می‌دارند، همه سرامیک‌ها در هوای سرد، خودشان سرد می‌شوند که در ساعات صبح یک احساس منفی و شوک به انگشتان و کف پا و یا به پا‌های لخت در بدو ورود به حمام وارد می‌کند. راه مقابله با سردی سرامیک، استفاده از سیستم گرمایش از کف کار شده در لایه‌های زیرین سرامیک است.
۹. برخی از تایل‌های سرامیکی کاملاً سنگین هستند و برای حمل و نقل و نصب آن‌ها دقت کافی به عمل می‌آید. همه سرامیک‌ها نیاز به یک کف قوی و هموار دارند که روی آن نصب شوند؛ در غیر این صورت امکان شکستن و ترک خوردگی در آن‌ها وجود دارد. به عبارت دیگر سرامیک همیشه یک گزینه مطلوب مخصوصاً برای کف‌هایی که زیرسازی مناسب ندارند به شمار نمی‌رود.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرامیک بهتر است یا پارکت را مطالعه بفرمایید.

——————————————

مزایای استفاده از سرامیک

——————————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله طرح کاشی کاری مدرن را مطالعه بفرمایید.

——————————————-

جمع بندی
کاشی سرامیک‌ها امروزه بخش ضروری و جدایی ناپذیر تمام ساختمان‌ها در دنیا هستند و به واسطه همین موضوع این صنعت همواره در حال تکامل و رشد است و مطمئن باشید هر گزینه‌ای که به عنوان مزایا و معایب کاشی سرامیک مطرح شد ممکن است به زودی تغییر کند.
در این نوشته از سرام پخش تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در رابطه با مهم‌ترین فاکتور‌های بررسی کاشی سرامیک با شما عزیزان سخن گفته و موارد مهم را در میان بگذاریم.
با توجه به این موارد می‌توانید بهترین گزینه مناسب نیاز خودتان را تهیه کرده با اجرای فرآیند اصولی نصب، و همچنین با استفاده از تجهیزات نصب کاشی سرامیک استاندارد، از مشاهده جلوه زیبا و مقاوم کار خود لذت ببرید.

سوالات متداول

 

  • ضخامت سرامیک بیشتر از کاشی است
  • تنوع در طرح و نقش کاشی بیشتر از سرامیک است
  • طرح سرامیک‌ها پر رنگ‌تر و براق تر از کاشی‌ها است
  • سرامیک ها نسبت به عوامل محیطی و مواد شیمیایی مقاوم‌تر هستند

سرامیک در همه اتاق‌ها و فضا‌های یک ساختمان قابلیت استفاده و نصب دارد. سرامیک‌ها معمولاً در آشپزخانه‌ها و سرویس‌ها، در لابی ساختمان‌ها، ورودی‌ها و فضا‌های پرتردد در منازل و به خصوص در مناطق با آب و هوای گرم هم نصب می‌شوند.

بله؛ شما با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش می‌توانید کاشی سرامیک موردنظرتان را از سرام پخش خریداری کنید.

وزن، سردی، سختی، هزینه، مقاومت در برابر آب، نگهداری آسان، دوام و…

شما با استفاده از ابزار محاسبه متراژ سایت سرام پخش می‌توانید ابتدا میزان کاشی موردنیازتان را محاسبه و سپس از سرام پخش خرید کنید.

مقالات پیشنهادی…

کاشی سرامیک

 

 خرید انواع کاشی و سرامیک در بازار آنلاین سرام پخش

 

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments