پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

وجود لانه پرنده، یک دکوراسیون شگفت انگیز را در حیاط یا بالکن ایجاد می کند. می توان تقریبا هر چیزی را که در طبیعت و یا خانه یافت می شود به لانه پرندگان تبدیل کرد. در این یادداشت نحوه ساخت لانه تزئینی با استفاده از کاشی به شما آموزش داده می شود. شما می توانید با استفاده از کاشی های زائد و یا مستعمل خود لانه های زیبایی را خلق کنید. (توضیحات بیشتر در لینک چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید! )

چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید

استفاده دوباره از کاشی ها و کمک به فرآیند بازسازی کاشی ها یک از اهداف گروه cerampakhsh  می باشد. این  گروه به دنبال پیدا کردن راه هایی برای استفاده صحیح و یا مجدد از مواد بازیافتی کاشی و سرامیک  است. شما می توانید مطالب آموزشی بیشتری را در هشتگ DIY پیدا کنید.

این لانه پرنده را می توانید در فضای خارجی خانه خود (نظیر حیاط و بالکن) استفاده کنید و یا از آن به عنوان یک فانوس و یا لوستر تزئینی در دکوراسیون داخلی بهره ببرید. در نهایت شما برای خلق محصولات متفاوت دیگر، تنها با قوه تخیل خود نیاز دارید!

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

مرحله ۱:آنچه شما نیاز دارید:

  قاب یک لوستر یا فانوس قدیمی (می تواند از جنس پلی استر هم استفاده کرد)

  1.  اسپری سیلر
  2.  رنگ اکریلیک و برس
  3.  مته
  4.  کاشی های سرامیکی
  5. مرحله

۲: برش کاشی

استفاده از کاشی های شیشه ای در این کار یک ظاهر زیبا و رنگی را ایجاد میکند اما شما می توانید با هر کاشی که در دسترس بود، این کار را انجام دهید.

برای برش کاشی راه های زیادی وجود دارد، می توانید تعدادی از برش های معمول را در لینک برش کاشی و سرامیک ببینید. اما اگر شما تنها برای این کار میخواهید کاشی را برش دهید؛ ساده ترین ابزار، یک کاتر شیشه ای و گونیای نجاری است. تنها در حین برش کاشی از عینک محافظ چشم و دستکش مخصوص استفاده کنید. همین طور یادتان نرود که این کار را بر روی میز کار یا تخته چوب انجام دهید!

کاشی را مطابق سایز قاب فانوس ابتدا اندازه گیری و علامت گذاری کنید.

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

مرحله ۳: تزئین کاشی

گزینه های بسیار متفاوت و جذابی برای نقاشی رو کاشی وجود دارد. اگر از کاشی سرامیک با طرح سنگ و رگه دار در این کار استفاده می کنید و یا طرح خود کاشی را دوست دارید، می توانید این مرحله را حذف کنید.

اما اگر مایل به تزئین کاشی بودید، باید توجه داشته باشید که در هر مورد ابتدا کل سطح کاشی را با الکل تمیز کنید و سپس آن را با رنگ سفید بپوشانید. بعد از خشک شدن رنگ سفید، دوباره این کار را تکرار کنید تا در نهایت هیچگونه طرحی از کاشی باقی نماند. سپس می توانید از برچسب های ترنسفر استفاده کنید و یا کاملاً سطح را دکوپاژ کنید و یا قلمو به دست بگیرید و ذوق هنری خود را به نمایش بگذارید!

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

بقیه موارد به خلاقیت شما بستگی دارد.

در انتها بعد از خشک شدن تزئینات روی کاشی جهت جلوگیری از گرفتن گرد وغبار و تغییر رنگ، روی کاشی ها، اسپری نگه دارنده نقاشی بزنید و طی چند مرحله این کار را تکرار کنید. لبه های کار را فراموش نکنید.

اگر به اسپری نگه دارنده نقاشی دسترسی ندارید، می توانید از رزین اپوکسی دوجزئی استفاده کنید. استفاده از این رزین باعث شیشه ای شدن نقاشی می شود .همچنین طول عمر کار را بسیار افزایش می دهد. اگر از رزین اپوکسی دو جزئی استفاده کردید، حدود یک روز به کاشی استراحت دهید تا رزین کاملاً خشک شود.

مرحله ۵: سرهم بندی

برای تکمیل کار، تمام کاشی ها را به قاب وصل کنید و آن را با چسب محکم کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاشی ها کاملا بر قاب ها قفل شده اند.

لانه پرنده آماده است. می توانید از آن به عنوان یک وسیله دکوری و تزئینی استفاده کنید و یا یک درخت عالی پیدا کنید و لانه را به شاخه های آن آویزان کنید!

نحوه ساخت لانه برای پرندگان

منبع: سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments