پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش صفر تا ۱۰۰ “نصب شیر حمام” + آموزش نصب دوش حمام !

آموزش نصب شیر حمام

آموزش صفر تا ۱۰۰ “نصب شیر حمام” + آموزش نصب دوش حمام !

فهرست مطالب

با توجه به این که برای نصب و راه‌اندازی انواع شیرآلات مانند شیرآلات توکار، به‌ویژه شیرآلات حمام به فرد متخصص نیاز دارید، ما در این مطلب قصد داریم تمامی نکات لازم برای نصب شیر حمام را به شما آموزش دهیم تا خودتان بتوانید این کار را انجام دهید. پس ابزارهای لازم را آماده کنید و مرحله به مرحله مطابق آنچه که در ادامه گفته می‌شود، کار خود را پیش ببرید.پس تا انتهای این مقاله از مجله سرام پخش همراه ما باشید.

آموزش نصب شیر حمام

روش نصب آسان شیر حمام

۱) در شروع کار بهتر است فلکه اصلی آب را ببندید و برای خارج شدن رسوبات احتمالی، جریان آب را قطع کنید. سپس برای این که اجسام اضافی از لوله و شیر خارج شوند، باید درپوش لوله کشی‌های آب گرم و سرد را باز بگذارید و برای لحظه‌ای آب را به جریان بیندازید.

۲) دو عدد لنگی موجود را از جعبه خارج کرده و با بستن نوار تفلون در سمت کوچک آن، با استفاده از آچار فرانسه آن‌ها را در لوله‌های آب سرد و گرم به یک اندازه محکم کنید؛ به‌گونه‌ای که با فاصله‌ای مناسب برای بسته شدن شیر‌ها قرار بگیرند. برای کنترل فاصله مناسب این دو قطعه، می‌توانید شیر را در مقابل آن قرار دهید و فاصله آن را بررسی کنید.

۳) در جعبه، ۲ عدد کاور وجود دارد که باید آن‌ها را بیرون بیاورید. این کاور‌ها را با دست روی لنگی‌ها ببندید. اگر کاور موجود از نوع تلسکوپی باشد، به‌صورت جمع شده روی لنگی‌ها بسته می‌شود. بعد از نصب شیر با چرخاندن این قسمت تلسکوپی، طول آن افزایش پیدا می‌کند و روی مهره‌ها را می‌پوشاند.

۴) بعد از این که واشر‌های تخت را درون مهره‌ها قرار دادید، مهره‌های پشت شیر توالت و حمام را ابتدا با دست و بعد با آچار فرانسه تا حد متوسطی محکم کنید. همچنین نیازی نیست که این مهره‌ها خیلی سفت بسته شوند.

۵) برای بررسی نشتی آب و این که آیا نصبی که انجام داده‌اید صحیح است یا خیر؛ شیر اصلی آب را باز کنید. در این قسمت دقت داشته باشید که مهره‌ها نباید زیاد محکم شوند؛ زیرا ممکن است واشر‌های تخت پاره شوند و نشتی دهند. پس در صورت وجود نشتی بهتر است مهره‌ها را تا جایی محکم کنید که نشتی ندهند و نه آنقدر محکم ببندید که شیرآلات حمام آسیب ببینند.

همین مراحل را می‌توانید برای دیگر شیرآلات مانند شیر توالت انجام دهید و در این مرحله کافی است شلنگ توالت را با دست در جای خود قرار دهید. اکنون شیر حمام یا توالت شما نصب شده است. البته در نصب شیر ظرفشویی یا روشویی نیازی نیست شلنگ‌های پیسوار را با استفاده از نوار تفلون ببندید.

روش نصب شیر حمام

نصب شیرآلات حمام

شما می‌توانید تمام مراحل فوق را برای دیگر شیر آلات حمام نیز به کار ببرید. در بعضی خانه‌ها، حمام و سرویس بهداشتی در یک مکان قرار گرفته است که برای نصب شیرآلات توالت و حمام می‌توانید از همان روش ابتدایی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که روش نصب شیر روشویی کمی متفاوت‌تر از این موارد است.

——————————–

بر ای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله نصب شیر روشویی را مطالعه بفرمایید.

——————————–

 

خرید آسان و اقساطی شیرآلات توالت از بازار آنلاین سرام پخش

لوازم مورد نیاز برای نصب شیرآلات حمام

• پارچه که برای خشک کردن شیرآلات حمام و سردوش استفاده می‌شود
• آچار آلن در باز و بسته کردن پیچ‌های آلن کاربرد دارد
• نوار تفلون برای آب‌بندی کردن شیرآلات استفاده می‌شود
• آچار لوله کشی یا فرانسه بزرگ که برای سفت کردن قطعه‌ها به کار می‌رود
• دریل برای ایجاد سوراخ روی دیوار تا دوش حمام و دیگر قطعات آن نصب شود
• پیچ گوشتی ۲ سو و ۴ سو که برای باز و بسته کردن تمامی پیچ‌های معمولی کمک می‌کند.

لوازم نصب شیر حمام

طریقه نصب شیر و دوش حمام

برای نصب شیر دوش حمام ابتدا لوازم نام برده شده را آماده کنید و به ترتیب مراحل زیر را اجرا کنید.
۱) شیردوش حمام را باز کنید و اجازه دهید آب به‌طور کامل تخلیه شود.

۲) در این مرحله، شیردوش جدید را جایگزین قبلی کنید. در هنگام نصب، لازم است آب‌بندی آن به‌خوبی انجام شود تا نشتی آب صورت نگیرد. برای این کار از نوار تفلون استفاده کنید.

۳) با کمک آچار فرانسه شیر را به‌خوبی در جای خود سفت کنید تا از بروز هر گونه نشتی جلوگیری شود.

۴) برای نصب سردوش حمام باید واشر را در بخش مهره سردوش بزرگ جای دهید. واشر‌ها در اکثر مواقع در جعبه‌ها موجود هستند، اما باز هم قبل از نصب وجود واشر‌ها را در جعبه مورد بررسی قرار دهید. بنابراین در صورت نبود واشر‌ها باید آن‌ها را تهیه کنید.

۵) سردوش بزرگ را با دست روی قسمت علم دوش قرار دهید و به‌آرامی جا بزنید.

خرید آسان و اقساطی شیرآلات حمام از بازار آنلاین سرام پخش

شیرآلات حمام

۶) با استفاده از آچار آلن، پیچ‌های آلن را محکم کنید.

۷) برای این که گوشی تلفنی دوش حمام را نصب کنید، باید شستی فنری را با دست نگه دارید و از قسمت پایینی روی بدنه علم بلند جا بندازید.

۸) شیر اصلی دوش حمام را با فشردن دست، به علم دوش متصل کنید. شیر اصلی باید طوری قرار بگیرد که دسته آن در مقابل باشد.

۹) در بخش‌های برنجی، قسمت انتهای اتصال سردوش بزرگ و شیردوش حمام، پیچ‌های آلنی قرار گرفته‌اند. این پیچ‌ها را باز و بخش‌های برنجی را به‌طور کامل از جای خود خارج کنید.

۱۰) با استفاده از دریل، نواحی‌ را که قرار است قطعه‌های برنجی قرار بگیرند سوراخ کنید و رول پلاک‌ها را در آن جا قرار دهید.

۱۱) بخش‌های برنجی را با استفاده از پیچ‌ در دیوار ثابت کنید. سپس بخش دوش و شیر را با کمک پیچ‌های آلن، در جای خود محکم کنید.

۱۲) از طریق واشر‌های موجود، شلنگ کوتاه را به‌گونه‌ای وصل کنید که از یک طرف با ورودی بخش جلویی حمام و از طرف دیگر در پایین سوپاپ شیر متصل شود.

۱۳) شلنگ بلند را نیز به گونه‌ای وصل کنید که از سمتی با گوشی دستی و از سمتی دیگر با ورودی عقبی شیر حمام در ارتباط باشد.

نحوه نصب دوش حمام

سخن پایانی
در این مقاله نصب شیرآلات حمام و سردوش را به طور کامل توضیح دادیم. ابتدا تمامی لوازمی را که برای نصب نیاز دارید آماده کنید و سپس مراحل گفته شده را به‌ترتیب انجام دهید. موقع نصب نیز فراموش نکنید که تمامی بررسی‌های لازم برای کنترل نشتی آب را انجام دهید. شما می‌توانید برای خرید تمامی شیرآلات حمام خود و سایر انواع شیرآلات مانند شیرآلات هوشمند با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون‌به‌صرفه، به صفحه محصولات سرام پخش مراجعه کنید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

آشنایی با انواع شیرآلات روشویی

سوالات متداول…

برای این که رسوبات موجود در لوله‌ها خارج شوند، آب را به‌میزان کمی باز بگذارید ولی درجه آن را تا انتها نبرید.

در صورت محکم بستن مهره‌ها، ممکن است نشتی رخ دهد. اگر با نشتی آب مواجه شدید، سعی کنید مجدد مهره‌ها را ببندید و این کار را تا جایی ادامه دهید که نشتی آن برطرف شود.

آچار فرانسه در اغلب موارد برای نصب، ابزار خوبی است. درصورتی‌که زانویی خیلی داخل بود می‌توانید از آچار بوکس یا ابزار مخصوص استفاده کنید.

ممکن است به لوله‌ها آسیب بزنند؛ بنابراین لنگی‌ها را به یک اندازه سفت کنید و تا جایی این کار را انجام دهید که آسیبی وارد نشود.

در صورتی که قصد دارید از شیرآلات هوشمند استفاده کنید یا به صورت توکار آن‌ها را اجرا کنید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۵

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments