پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

هرآنچه باید از بازسازی منزل دانست!

هرآنچه باید از بازسازی منزل دانست!

هرآنچه باید از بازسازی منزل دانست!

بازسازی منزل

شاید برای شما هم پیش آمده است، که پس از چند سال زندگی در خانه تصمیم به بازسازی آن گرفته باشید. به نظر شما برای بازسازی منزل باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟ آیا تا به حال تجربه ای در این زمینه داشته اید؟ اگر شما در دسته افرادی هستید که به تازگی تصمیم به بازسازی خانه گرفته اید، با سرام پخش همراه باشید تا با نکات لازم در این زمینه آشنا شوید.

مدت زمان زیادی است که در خانه ای زندگی می کنید شاید بهتر باشد به فکر بازسازی آن باشید. چرا که پس از طی چند سال قسمت های مختلف دچار آسیب دیدگی می شوند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هرگونه آسیب های بیش تر، ایجاد فضایی مناسب تر و بهبود کیفیت زندگی به فکر بازسازی خانه خود باشید. انجام این کار می تواند از هزینه های اضافی در آینده نیز جلوگیری به عمل آورد.قبلا در مقاله ای چگونگی نو کردن کاشی حمام و آشپزخانه بدون تعویض کردن را گفته ایم ، اگر حال سوال این جاست که برای شروع باید چه مواردی را در نظر داشت؟

در ابتدا باید در یک بررسی کلی قسمت هایی از خانه که نیاز به بازسازی دارند را مورد بررسی قرار داد. برای مثال در بیش تر بازسازی ها مشاهده می شود که لوله و تاسیسات دچار آسیب دیدگی شده اند. بنابراین بررسی وضعیت پوسیدگی لوله های آب یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. به یاد داشته باشید برای بررسی مواردی که نیاز به بازسازی دارند بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. چرا که در این صورت نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

 

هرآنچه باید از بازسازی منزل دانست!

 

پس از تصمیم گیری در مورد قسمت هایی که قصد بازسازی آن را دارید، باید هزینه انجام کار را برآورد کرده و با میزان سرمایه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته اید، مطابقت دهید. به خاطر داشته باشید که همیشه مقداری پول بیش تر کنار بگذارید. چرا که در حین انجام کار ممکن است هزینه های اضافی ایجاد شود.

اگر میزان بودجه شما برای بازسازی کلی کافی نیست، بهتر است قسمت هایی که نیاز بیش تری به بازسازی دارند رتبه بندی کرده و نسبت به بازسازی آن ها اقدام نمایید.

نکته مهم در بازسازی منزل استفاده از مهارت افراد متخصص و پیمانکارانی که در این زمینه تجربه کاری مناسبی دارند می باشد. یکی از دغدغه هایی که افراد در هنگام بازسازی منزل با آن رو به رو هستند، زمان بندی تحویل پروژه می باشد. بنابراین بهتر است در هنگام عقد قراردارد با پیمانکار از زمان تحویل پروژه مطمئن شده و آن را در قرارداد ذکر کنید.

آشپزخانه یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای می باشد و از آن به عنوان قلب خانه یاد می شود. بنابراین بازسازی آن می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی خانه داشته باشد. برای بازسازی این قسمت بهتر است ابتدا لوله کشی آن را مورد بررسی قرار داد و در صورت وجود پوسیدگی نسبت به تعویض آن ها اقدام کرد. یکی از المان های اساسی در هر آشپزخانه کابینت می باشد. بنابراین در صورتی که کابینت های آشپزخانه دچار آسیب شده و یا شکل ظاهری خود را از دست داده اند، بهتر است آن ها را تعویض کنید. تعویض شیرآلات از دیگر گزینه هایی است که در بازسازی خانه می توانید انجام دهید.

 

هرآنچه باید از بازسازی منزل دانست!

 

تعویض کفپوش یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید در بازسازی منزل از آن استفاده نمایید. هم چنین در صورتی که دیوارهای خانه دچار آسیب دیدگی شده باشد باید نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید. برای انجام این کار پس از زیرسازی و تعمیر دیوار می توان آن ها را رنگ یا از دیوار پوش و کاغذ دیواری مناسب برای تزئین آن استفاده کرد.

بسیاری افراد بازسازی و تعمیر حمام و سرویس بهداشتی را در الویت آخر کار خود قرار می دهند. اما بد نیست بدانید که بازسازی این قسمت ها نیز به اندازه سایر قسمت ها حائز اهمیت می باشد. برای بازسازی این قسمت می توان کاشی کف و دیوار را تعویض کرد. تعویض شیرآلات و دوش حمام نیز می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

برای بازسازی سایر قسمت ها بهتر است در ابتدا الویت بندی کرده و با توجه به آن نسبت به بازسازی اقدام نمایید.

چقدر پول برای بازسازی منزل باید کنار گذاشت؟

هزینه بازسازی منزل یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند. برای مثال از جمله عوامل تاثیرگذار در میزان هزینه بازسازی می توان به حجم انجام کار اشاره کرد. به طور طبیعی هرچه حجم انجام این کار بیش تر باشد، هزینه انجام این کار بیش تر می شود. یکی دیگر از نکات تاثیرگذار در این زمینه مصالحی است که قصد استفاده از آن در بازسازی خانه دارید. برای مثال در صورت استفاده از چوب و سنگ طبیعی به طور قطع هزینه انجام کار نیز بیش تر می شود. بنابراین انتخاب نوع متریال نیز می تواند در میزان هزینه انجام بازسازی تاثیرگذار باشد. برای مثال قیمت برخی از هزینه های بازسازی منزل در ادامه آورده شده است. با بررسی این قیمت ها می توانید میانگین هزینه لازم برای انجام این کار را تخمین بزنید.

• به طور میانگین می توان گفت تعویض کابینت آشپزخانه با توجه به متریال به کار رفته در آن از ۵۵۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان  در هر متر می باشد.

• هزینه نصب کفپوش با توجه به جنس و نیاز آن به زیر سازی، از متری ۳۰ هزاز تومان تا ۲۰۰ هزارتومان می باشد.

• هزینه متوسط رنگ آمیزی دیوار از متری ۶ هزار تومان تا ۸ هزار تومان می باشد.

• به طور میانگین هزینه نصب دیوارپوش با توجه به متریال و نیاز آن به زیر سازی از ۳۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزارتومان می باشد.

• هزینه تعویض درب و پنجره با توجه به نوع آن از ۲۰۰ هزار تومان الی ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

 

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments