پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال ۲۰۲۰

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال ۲۰۲۰

نظر مجله Forbes درباره هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال ۲۰۲۰

اگر در حال ساختن یا بازسازی یک خانه برای خودتان هستید، برای فروش خانه یا به عنوان یک سرمایه‌گذاری، احتمالاً بودجه‌ای برای کاشی کاری حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌اید. همچنین ممکن است کاشی‌هایی هم برای فضاهای داخلی و هم فضای باز انتخاب و برنامه‌ریزی کرده باشید.  کاشی‌ها مواد چند منظوره بادوام، مناسب برای فضاهای داخلی هستند و نیاز به نگهداری کمی دارند که تمام این ویژگی‌ها، کاشی و سرامیک را به یکی از محبوب‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی و دکوراسیون تبدیل کرده است.

صنعت کاشی هر سال شاهد چندین رویداد بزرگ است که آخرین سبک‌ها و نوآوری‌ها را به نمایش می‌گذارد. آخرین نمایشگاه Cersaie، نمایشگاه عظیم سالانه ایتالیا در بولونیا بود. این نمایشگاه هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و به میزبانی سازمان تجارت سرامیک ایتالیا در این کشور برگزار می‌شود. در این‌جا برخی از روندهای برتر در نمایشگاه را با هم مرور می‌کنیم. این کاشی و سرامیک‌ها به زودی به نمایشگاه‌های کاشی و سرامیکی در نزدیکی شما یافت می‌شوند.

 

نادر و گرانبها(Rare and precious)

فناوری کاشی آنقدر پیشرفته شده است که تولیدکنندگان هم اکنون می‌توانند با سنگ‌های نادر آبی رنگ، جلوه‌های چشمگیرشان را تقلید کنند. این یک روش پایدار برای ارائه آن مواد گرانبها بدون استفاده از معادن است. ظاهر و جلوه‌ی این سرامیک‎ها باشکوه است و اغلب برای حمام‌های اختصاصی مستر و دیوارهای کانونی فضای زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

 

نقش برجسته( Bas Relief)

این نمونه از سرامیک‌ها شباهت زیادی به آناگلیپتا، نوعی کاغذ دیواری قدیمی، یا لمینت دارند. اما به طور حتم جزو روندهای بعدی دنیای سرامیک‌هاست. این سبک جذابیت بصری را در یک محیط یکپارچه ایجاد می‌کند.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

 

خالدار(Speckled)

اگر عاشق ظاهر سنگ terrazzo باشید، این سبک قطعاً چشم شما را جلب خواهد کرد. این روند به مقیاس محدود نمی‌شود و شامل اسلب‌های بزرگ تا موزاییک‌ها و کاشی‌های هندسی نیز می‌شود. الهام پسامدرنیسم از طبیعت و فناوری بالا در تولید، از جمله ویژگی‌های این سرامیک‌هاست.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

اختلاط (Blending)

هر کدام از کاشی‌های ساخته شده از چوب و کاشی‌های تزئینی بتونی چندین سال است که روند خاص و مشخصی  دارند، بنابراین جای تعجب نیست که تولیدکنندگان و طراحان به دنبال راه‌های جدیدی برای ارائه آنها باشند. مخلوط کردن ظاهر مواد – مانند چوب و بتن، چوب و پارچه یا سنگ مرمر و terrazzo – راه‌هایی برای ایجاد ظاهری تازه هستند که ممکن است به راحتی کهنه نشوند.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

 

فضای سبز(Greenery)

از آنجا که ما زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانیم، لمس فضای سبز می‌تواند باعث ایجاد بیوفیلی (پیوند انسان‌ها با طبیعت در جهت بهبود آرامش و روان در محل زندگی) شود. مجموعه‌های کاشی امسال دارای تاکستان‌ها، باغ‌ها، گل‌ها و گیاهان دیگر با رنگ‌های زیبا ارائه شده‌اند.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

 

کنتراست با رنگ ها(Top colors) 

ایتالیایی‌ها از رنگ دور نمی‌شوند! سبز زیتونی و سایه‌های قرمز نارنجی از رنگ‌های برجسته در این نمایشگاه بودند که هم به صورت جداگانه و هم به صورت رنگ‌های گرم و سرد در کنار همدیگر استفاده می‌شدند. این رنگ در کاشی‌های هندسی، مدرن و بافت‌دار و برای یکپارچه‌سازی محیط به کار برده می‌شود.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

 

اغواکننده(Psychedelic)

در واقع این سبک نوستالژیک در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی روی سرامیک‌ها رواج پیدا کرد و شامل کاشی‌های هندسه‌ای در الگوهای متنوع و رنگ‌های شاد می‌شود.

 

هفت روند برتر کاشی و سرامیک در سال 2020

 

مکان های بیشتر برای اطلاع از جدیدترین روندهای کاشی و سرامیک

اگر از نمایشگاه Cersaie در ایتالیا دیدن نکردید، فرصت بعدی نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک در ماه فوریه در اسپانیا برای نمایشگاه Cevisama است. مکان‌های نزدیک‌تر (مجله فوربز متعلق به ایالات متحده)، صنایع کاشی اسپانیایی، ایتالیایی و آمریکای‌شمالی به میزبانی Coverings می‌باشد که به صورت سالانه هر سال در ماه آوریل در ایالات متحده برگزار می‌شوند. تولیدکنندگان سایر کشورها نیز در این نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه سال آینده از ۲۰ تا ۲۳ آوریل در نیواورلئان برگزار می‌شود. اگر در کار تجارت ساختمان نیستید، می‌توانید از معمار، پیمانکار یا طراح داخلی خود بخواهید که شما را به عنوان میهمان دعوت کند.

 

 

کاری از تیم محتوای سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments