پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ساده ترین روش تعویض و نصب درب توالت فرنگی!

روش عوض کردن درب توالت فرنگی

ساده ترین روش تعویض و نصب درب توالت فرنگی!

یکی از قسمت‌های توالت فرنگی که به علت باز و بسته‌شدن مداوم و نشستن افراد بر روی آن و تحمل وزن آنها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، درب توالت فرنگی است. ازآنجایی‌که افراد ترجیح می‌دهند به‌جای خبر کردن تکنسین خود کارهای تعویض و نصب آن را انجام دهند در این مقاله می‌خواهیم دلایل خراب‌شدن درب توالت فرنگی را برای شما شرح دهیم تا علاوه بر پیشگیری از این اتفاق در صورت خراب‌شدن نحوه تعویض و نصب آن را هم بیاموزید پس در ادامه همراه ما باشید.

دلایل خراب‌شدن درب توالت فرنگی

درب توالت فرنگی ممکن است به‌مرورزمان به علت بسته و باز شدن مداوم، ضربه خوردن و تحمل وزن افراد دچار شکستگی و خرابی شود و نیاز به تعویض پیدا کند. علاوه بر درب قسمت‌های دیگر مانند فلاش تانک نیز ممکن است دچار خرابی شود؛ در این صورت شما نیاز به تعویض و نصب قطعات جدید دارید.
توالت‌های فرنگی در انواع و اقسام مختلف مانند یک‌تکه و چندتکه تولید می‌شوند. درب‌های توالت‌ فرنگی نیز باتوجه‌به مدل آنها از قطعات مختلف تشکیل شده است و در ابعاد مختلف تولید می‌شود.

علت شکستن درب توالت فرنگی

درب توالت فرنگی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

درب‌های توالت فرنگی باتوجه‌به ارگونومی بدن افراد در شکل‌های مختلف بیضی و مربع و… تولید می‌شود.
نشیمن توالت فرنگی برعکس توالت زمینی قسمتی است که با بدن انسان تماس مستقیم دارد و از مهم‌ترین اجزا توالت فرنگی محسوب می‌شود. این قسمت از دو بخش درب و کفی (نشیمن) تشکیل شده است. اجزا دیگر توالت فرنگی شامل لولاها و پیچ‌ها می‌شود. درب‌های توالت فرنگی در دو نوع آرام‌بند و معمولی تولید می‌شود که برخی درب‌ها علاوه بر آرام‌بند بودن به‌صورت آسان بازشو نیز هستند.

بخش های درب دستشویی فرنگی

چگونه درب توالت فرنگی را عوض کنیم؟ 

برای تعویض درب توالت فرنگی ابتدا با دستمال و مواد شوینده محل درب را تمیز کنید و سپس درب جدید را جایگزین و با جایگزین‌کردن مهره‌های جدید با قدیمی درب را محکم کنید.

طریقه نصب درب توالت فرنگی یک‌تکه

بسته به نوع توالت فرنگی، نحوه نصب درب آنها با یکدیگر اندکی تفاوت دارد. اما در همه مدل‌ها پایه درب بر روی صفحه اصلی آن نصب می‌شود.

در نظر داشته باشید که اغلب درب‌های توالت فرنگی امروزه به‌صورت متصل فروخته می‌شوند و تعویض درب توالت فرنگی یک‌تکه نیازی ندارد که شما بخواهید این درب‌ها و اتصالات را به هم‌پیوند دهید، ولی باز هم درب‌هایی هستند که نیاز به اتصال دارند.
در درب‌های یک‌تکه توالت فرنگی، دولایه، لولا و پایه درب با هم اتصال دارند و نیازی نیست این درب را ابتدا جمع کنید و سپس نصب کنید. شما باید از زیر محل نشیمنگاه توالت فرنگی مهره‌های نگهدارنده درب توالت را بازکنید. باز و بسته کردن این مهره با دست امکان‌پذیر است. در صورت استفاده از آچار مراقب باشید آنها را نشکنید. دو مهره را از دو طرف باز کنید و به‌راحتی درب را که با دوپیچ سرخود است از جای خود بردارید.

آموزش نصب درب دستشویی فرنگی

طریقه نصب درب توالت فرنگی چندتکه

برای تعویض درب توالت فرنگی چندتکه ابتدا پایه نگه دارنده را بر روی صفحه توالت نصب کنید. سپس لایه زیرین درب را وصل کنید که بسته به مدل با مهره یا لولا وصل می‌شود و یا ممکن است به‌صورت کشویی و یا خشابی در جای خود قرار گیرد.
برای نصب این نوع از درب‌ها باید مرحله‌به‌مرحله برای نصب آن‌وقت بگذارید. برای نصب هر نوع از این مدل از درب‌های توالت فرنگی، همراه هر یک دستورالعمل‌هایی وجود دارد. اما همه آن‌ها با یک‌پایه نگه دارنده در جای خود قرار می‌گیرند؛ این پایه به‌جای درب قبلی نصب می‌شود. درب توالت فرنگی چندتکه و لایه زیرین آن یا به‌صورت کشویی، یا به‌صورت خشابی و یا به‌وسیله مهره و یا یک میله لولا شکل به این پایه نصب و به‌وسیله یک‌مهره و یا درپوش در جای خود محکم می‌شوند.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله وال هنگ چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

————————————

آموزش نصب درب دستشویی فرنگی

نشانه‌هایی برای تعویض درب توالت فرنگی 

چه هنگام وقت تعویض درب توالت فرنگی شما رسیده است؟
دقت به نشانه‌های زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.
اگر درب توالت شما سخت باز و بسته می‌شود:
در این هنگام شما باید بدانید که به‌احتمال زیاد لولاهای درب توالت فرنگی شما دچار زنگ‌زدگی شده است؛ شما می‌توانید با تهیه لولاهای ضدزنگ و جایگزین‌کردن آن از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.
اگر درب توالت فرنگی تغییر رنگ داده است:
درب‌های توالت‌های فرنگی پس از استفاده طولانی‌مدت ممکن است تغییر رنگ بدهد و به‌اصطلاح کدر شود. در این صورت برای بهداشت و زیبایی سرویستان بهتر است اقدام به تعویض درب توالت خود بکنید.
شکستگی:
درب توالت فرنگی ممکن است به علت ضربه و تحمل وزن دچار شکستگی شود. این امر یکی از رایج‌ترین علت‌های تعویض درب توالت فرنگی محسوب می‌شود.

نشانه تعویض درب توالت فرنگی

لوازم مورد نیاز برای تعویض درب توالت فرنگی

تعویض و یا نصب درب توالت‌های فرنگی کاملاً بستگی به مدل آن‌ها دارد. به طور مثال برای نصب درب توالت فرنگی یک‌تکه شما نیازی به انجام کار خاصی ندارید زیرا درب آنها در هنگام خرید به‌صورت متصل هستند. در مدل دوتکه شما برای وصل کردن درب به پیچ‌ومهره و لولا نیازمندید اما به‌راحتی و بدون استفاده از آچار می‌توانید با دست آنها را وصل کنید. اگر تصمیم بر استفاده از آچار دارید به‌خاطر داشته باشید بدون فشار و به‌آرامی پیچ‌ومهره‌ها را وصل کنید.

تعمیر آرام ‌بند درب توالت فرنگی

درب بعضی از توالت‌های فرنگی دارای ویژگی آرام بند است. یعنی روی آن‌ها یک جک مکانیکی نصب شده که به آرام بسته شدن درب توالت فرنگی کمک می‌کند. از مزایای این جک، می‌توان به آسیب‌پذیری کم‌تر توالت فرنگی و درب آن، جلوگیری از برخورد درب با نشیمنگاه و جلوگیری از بسته شدن درب با صدای بلند اشاره کرد. درصورتی که آرام‌بند توالت فرنگی منزلتان دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به تعمیر دارد؛ جهت جلوگیری از آسیب درب توالت فرنگی، بهتر است هرچه زودتر آن را تعمیر کنید. البته توجه داشته باشید که تعمیر آرام‌بند کار هر کسی نیست و باید توسط فرد متخصص انجام شود.

جمع‌بندی
در این مقاله راه‌کارهایی برای جلوگیری از خرابی درب توالت‌فرنگی شما و همچنین توضیحاتی راجع‌به نشانه‌های خرابی آن ذکر شد تا شما بتوانید در موقع مناسب اقدام به تعویض درب توالت فرنگی خود کنید. همچنین اگر از توالت‌های یک‌تکه و چند تکه استفاده می‌کنید نحوه اتصال درب‌ها برای استفاده از توالت‌فرنگی را نیز به اختصار توضیح دادیم. از شما خوانندگان وب سایت سرام پخش می‌خواهیم که تجربیات خود را از خرابی درب توالت‌فرنگی و نحوه تعویض آن در کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید تا علاوه بر ارائه راه‌حل با مشکلات شما آشنا شویم.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

انواع توالت فرنگی

سوالات متداول…

  1. درب توالت شما سخت باز و بسته می‌شود

  2. درب توالت فرنگی تغییر رنگ داده است

تعویض و یا نصب درب توالت‌های فرنگی کاملاً بستگی به مدل آن‌ها دارد. به طور مثال برای نصب درب توالت فرنگی یک‌تکه شما نیازی به انجام کار خاصی ندارید زیرا درب آنها در هنگام خرید به‌صورت متصل هستند. در مدل دوتکه شما برای وصل کردن درب به پیچ‌ومهره و لولا نیازمندید اما به‌راحتی و بدون استفاده از آچار می‌توانید با دست آنها را وصل کنید.

نشیمن توالت فرنگی و لولاها و پیچ‌ها

درب توالت فرنگی ممکن است به‌مرورزمان به علت بسته و باز شدن مداوم، ضربه خوردن و تحمل وزن افراد دچار شکستگی و خرابی شود و نیاز به تعویض پیدا کند.

ابتدا پایه نگه دارنده را بر روی صفحه توالت نصب کنید. سپس لایه زیرین درب را وصل کنید که بسته به مدل با مهره یا لولا وصل می‌شود و یا ممکن است به‌صورت کشویی و یا خشابی در جای خود قرار گیرد.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments