پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

دستورالعمل بهداشتی پیشگیری کرونا برای محیطهای مختلف

دستورالعمل بهداشتی پیشگیری کرونا برای محیطهای مختلف

دستورالعمل بهداشتی پیشگیری کرونا برای محیطهای مختلف

سازمان جهانی بهداشت در سرتاسر دنیا به دنبال شناسایی، ردیابی و محدود کردن ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا به نام«کوید-۱۹» (COVID-19) است. ویروس COVID-19 هنوز در حال مبتلا کردن افراد زیادی در چین و شیوع در کشورهای دیگر دنیا است. این نوع ویروس کرونا در ایران هم در حال پراکنده شدن است. علائم بیماری کرونا در اکثر مبتلایان به این ویروس خفیف است و درمان می‌شود، اما ممکن است بیماری در برخی دیگر شدیدتر باشد و حتی منجر به مرگ شود.

دستورالعمل بهداشتی پیشگیری کرونا برای محیطهای مختلف

 در مقابل ویروس کرونا ، هشیار باشید اما وحشت نکنید.

سرعت پخش ویروس تا چه اندازه‌ است؟

در حال حاضر هنوز سرعت احتمال انتشار ویروس مشخص نیست.شواهد اولیه نشان می‌دهد این ویروس هم همانند سایر انواع ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده و هنگام عطسه یا سرفه فرد آلوده انتقال پیدا می‌کند.

طبق تخمین‌های اولیه‌ی محققین سازمان جهانی بهداشت، هر فرد مریض به طور متوسط بین ۱٫۴ تا ۲٫۵ نفر دیگر را آلوده می‌کند. طبق تخمین تیم‌های تحقیقات دیگری هر فرد بیمار به طور میانگین ۲ تا ۳ نفر دیگر را آلوده می‌کند.

چطور می‌توانیم از خودمان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

بر اساس چیزی که تا این لحظه می‌دانیم، با رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از آنفولانزا می‌توانید از خودتان در برابر ویروس کرونا هم محافظت کنید. این نکات شامل شستن دست‌ها، پوشاندن دهان هنگام عطسه و سرفه و دور ماندن از افراد بیمار است.

در حال حاضر هیچ واکسنی برای محافظت از شما در برابر ویروس کرونا انسانی موجود نیست. ممکن است با انجام موارد زیر بتوانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

• دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید.
• از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.
• از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.
• هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.
• اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.
• اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید.

دستورالعمل بهداشتی پیشگیری کرونا برای محیطهای مختلف

دستورالعمل بهداشتی کوتاه برای پیشگیری از کرونا  برای محیط های مختلف

به همت اعضای انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران دستورالعمل بهداشتی کوتاه برای پیشگیری از کرونا  برای محیط های مختلف تهیه شده است که در ادامه این مطلب قرار داده شده است. برای دانلود فایل پی دی اف دستورالعمل مناسب هر محیط به لینک های زیر مراجعه کنید :


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments