پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سرمایه گذاری چینی ها تهدیدی برای صنعت کرمانشاه نیست

سرمایه گذار چینی در کرمانشاه

سرمایه گذاری چینی ها تهدیدی برای صنعت کرمانشاه نیست

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو چین در شرکت ساخت کاشی و سرامیک کرمانشاه

بحث سرمایه گذاری چینی ها درکرمانشاه درخصوص احداث کارخانه مجهز کاشی و سرامیک با نظرات و انعکاس مختلفی روبرو گردید.
عده ای موافق بودند و جمعی نیز با آن مخالفت نمودند.اینک معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به مردم ما اطمینان داده است که نه تنها  سرمایه گذاری چینی ها تهدیدی برای صنعت کرمانشاه نیست وهمچنین تهدیدی برای کارخانه های بخش خصوصی نیست، بلکه فرصت مغتنمی است که زحمات بسیار دراین راستاتحمل کرده ایم تا رقبای استان های دیگر را کنار زده و چینی ها را به سرمایه گذاری دراستان تشویق نماییم، زیرا این امر اشتغال زایی بسیاری به دنبال دارد و اقتصاد استان را متحول می کند.

هدایت حاتمی درجلسه ۷ دی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان جذب سرمایه گذار را یکی از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریتی استان دانست و گفت : اگر به دنبال توسعه صادرات و برون رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری هستیم، باید شرایط را برای حضور سرمایه گذاران خارجی دراستان تسهیل کنیم.

وی با اشاره به پیگیری های فراوانی که برای جذب سرمایه گذاران چینی در زمینه تولید کاشی و سرامیک دراستان انجام شده، عنوان کرد : یزدی ها با وجود داشتن بیش از ۹۰ کارخانه کاشی و سرامیک علاقه مند به جذب این سرمایه گذاران هم بودند، اما نتوانستند آب مورد نیاز این واحد تولیدی را تأمین کنند و اکنون نیز به موضوع معترض شده اند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمانشاه تأکید کرد : برخی استان های دیگر از جمله لرستان نیز به دنبال این سرمایه گذاران بودند، اما با پیگیری های فراوان توانستیم آنها را درکرمانشاه جذب کنیم.
حاتمی از تأیید توان مالی، مدیریتی و اهلیت این سرمایه گذاران چینی توسط سازمان سرمایه گذاری خارجی یاد کردو ادامه داد : مقرر شده از اشتغالزایی ۱۴۰۰ نفری این واحد، ۱۳۰۰ نفر آن از نیروهای بومی استان تأمین شود.

وی تأکید کرد : فعالیت این واحد هیچ مخاطره ای برای اشتغال واحدهای کاشی و سرامیک موجود در استان ندارد.
حاتمی سرمایه گذاری این واحد را نیز حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : درحالی برای این سرمایه گذاری حاشیه درست شده که ما دراستان برای یک سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی کلی دوندگی می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد تولیدات این واحد صادراتی است و قرار نیست صرفاً محدود به بازار عراق باشد بلکه سرمایه گذاران به دنبال ورود به بازارهای اروپا، کشورهای CIS و … هستند.
وی بر لزوم پرهیز از ایجاد حاشیه برای سرمایه گذاران دراستان هم تأکید کرد و گفت : این کار جذب سرمایه گذاران بعدی را دشوار می کند.


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments