پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کرونا و تهدید زنجیره تامین تجارت الکترونیک

کرونا و تهدید زنجیره تامین تجارت الکترونیک

کرونا زنجیره تامین تجارت الکترونیک را تهدید می کند !

با شیوع هرچه بیشتر کرونا، تجارت الکترونیک در چین و بسیاری از کشورهای جهان ممکن است به خطر بیافتد.

بیشتر از یک ماه است که جهان درگیر ویروس کرونا، نگرانی های بهداشتی، کاهش مصرف کننده در سطح جهانی، شده است.
همانطور که از رشد منفی بازار بورس مشخص شده، ضعف و نگرانی های اصلی ممکن است گسترش پیدا کند. اپیدمی کرونا غول های بزرگ پرداخت آنلاین همچون Visa و Mastercard را با مشکلات عمده ی مالی مواجه کرده است.
کمپانی Visa را در نظر بگیرید، که در فراخوان خود گفت در ۲۸ ژانویه ادعا کرد که حجم مرزی سرمایه خود ۸ درصد افزایش یافته است. همچنین Mastercard در ۲۱ ژانویه اذعان داشت که به صورت متوسط حجم مرزی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
البته هر این اطلاعات قبل از شیوع ویروس کرونا و ظهور آن در کشور های دیگر به جز چین است. با این حال، این اتفاق که اکثر افراد ساکن در شهرها و کشورهای درگیر ویروس کرونا در خانه های خود قرنطینه شده اند و برای تهیه وسایلشان مجبورند از سایت های خرید آنلاین استفاده کنند، تا حدودی ضرر وارد شده به تجارت الکترونیک را جبران کرده است.

 

کروُنا از زیستگاه نخستین تا مقصد نهایی

روزهای نخست شیوع کرونا:

همه چیز با Coronavirus متفاوت می شود

طبق آمار ۸ درصد از حجم معاملاتی کمپانی ویزا شامل چین و انگلستان می شود. مدیرعامل این کمپانی در یک تماس گفت: “هواپیماهای داخلی و خارجی کشور چین متوقف شده اند، و کسب و کارهای مختلف چینی به کارمندهای خود توصیه کردند تا در خانه بمانند. بنابراین، حتی برای دنیای تجارت الکترونیک، که ظاهراً دورکاری ایده اجرایی به نظر می رسد، اگر کارمندان در خانه بمانند؛ چه کسی کالاها را انتخاب می کند و آنها را حمل می کند؟
نقطه مقابل این نظر، ساچین مهرا، مدیر ارشد مالی کمپانی Mastercard، گفت: “… خوشبختانه، درصد مناسبی از تجارت داخلی و بین المللی کمپانی ما در کشور چین، مربوط به تجارت الکترونیکی است.” بنابراین برخی از افزایش تقاضای کشور چین را می توانیم فراهم کنیم. کمپانی ما به نظارت روی مسائل بهداشتی ادامه خواهد داد و این خیلی زود است که در این مقطع زمانی بگوییم که چطور این کار را انجام می دهیم.”

 

کرونا و تهدید زنجیره تامین تجارت الکترونیک

افزایش حمل و نقل ها

بر اساس این اظهار نظرها، به نظر می رسد با افزایش تقاضای کالا، راه های حمل و نقل کالا روز به روز افزایش می یابد. این بدان معناست که رسید کالاهای بین المللی که قبلاً به خاطر سفارش چینی ها تولید شده اند، به مقصد بعید به نظر می رسد. کمپانی کاتای پسیفیک، هواپیمایی اصلی باری کشور چین و هنگ کنگ، تا پایان ماه مارس تمامی پروازها به چین را تا ۵۰ درصد کاهش داده است و UPS تمامی پروازها به کشور چین را لغو کرد.

فراتر از تمامی این ها، اگر زنجیره های تأمین تجارت واقعاً مختل شود (ما در اینجا در مورد کالاهای مصرفی ، مانند کالاهای مرتبط با فناوری یا داروسازی را در نظر می گیریم) ، اثرات موج دار آن احتمالا این است که کالاهای تولیدی در خط تولید و انبار نگهداشته خواهند شد و ممکن است تا خریداری و ارسال نهایی مدتی زمان ببرد.

نشریه South China Morning Post گزارش داد که شاخص خرید مدیران شرکت (PMI)، که این مقاله را “بررسی تولیدکنندگان کوچک و خصوصی در چین” تعریف می کند، در ژانویه ۵۱.۱ بود. عدد بالای ۵۰ به معنی رشد است. اما این نظرسنجی قبل از انتشار ویروس صورت گرفته است و آخرین مطالعات نشان می دهند این عدد به کمترین میزان اندازه گیری شده در طی پنج ماه گذشته رسیده است.
در زمان نوشتن این مقاله، ۹ اسفند ماه، سهام در بورس اوراق بهادار شانگهای و شنژن به ۹ درصد کاهش یافت و بدترین روز خود را در نزدیک به ۵ سال گذشته رقم زد. اگر این کاهش ادامه یابد، ضربه ای بزرگتر به “اثر ثروت” و تمایل به خرید آنلاین (تجارت الکترونیکی تقریباً ۲ تریلیون دلار اندازه گیری می شود) قابل لمس است. خصوصاً در شرایطی که اقتصاد جهانی در حال ورود به فاز رکود ارزیابی می شود.

 

 

 

مطالعه اختصاصی PYMNTS:
ترجمه اختصاصی توسط تیم تولید محتوای سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments