پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

  بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی | یکی از بخش‌های اساسی و اصلی هر ساختمان را در‌ها تشکیل می‌دهند. امروزه به دلیل کوچک بودن فضای ساختمان‌ها، سعی بر آن دارند تا از کمترین فضای ممکن بیشترین بهره را ببرند. یکی از راه حل‌هایی که در اینگونه مواقع کاربرد دارد، نصب در‌های آکاردئونی است. در ساخت این در‌ها علاوه بر کارایی به زیبایی نیز توجه می‌کنند. ایمنی یکی دیگر از فاکتور‌هایی است که در ساخت اینگونه در‌ها به آن توجه می‌شود. در این مقاله پس از معرفی در‌های آکاردئونی و بررسی مزایای آن‌ها، انواع مختلف این نوع از در‌ها را بیان می‌کنیم.

در‌های آکاردئونی

این نوع از در‌ها همانند ساز آکاردئون و به صورت تاشو باز و بسته می‌شوند، به همین خاطر آن‌ها را در‌های آکاردئونی (تاشو) می‌نامند. از این روش ساخت به طور معمول در پنجره‌های بزرگ، در حیاط، بالکن‌ها، در فروشگاه یا پاساژ، پارکینگ و … استفاده می‌کنند.

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

مزایای در‌های آکاردئونی

روش ساخت آکاردئونی را می‌توان یکی از پرطرفدارترین شیوه‌ها در ساخت در‌ها و پنجره‌ها در عصر حاضر دانست. در و پنجره‌های آکاردئونی دارای مزایایی هستند که در زیر به بیان چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

– یکی از مزایای مهم این روش ساخت، زیبایی به همراه امنیت است که می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلفی استفاده کرد. این شیوه ساخت برای در‌های خانه، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های اداری کاربرد دارد.

– اگر این در‌ها روی ریل‌های مناسب و به‌صورت صحیح نصب شوند، روان و بی‌سر و صدا، باز و بسته می‌گردند.

– به دلیل اینکه در‌های آکاردئونی به‌صورت تاشو باز می‌شوند، به فضای کمی نیاز دارند. به همین خاطر برای مکان‌هایی با فضای محدود می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

– نصب ساده و سریع درهای آکاردئونی یکی دیگر از مزایای این نوع از درها محسوب می‌گردد. پس از ساخت در کارگاه، تنها با چند جوش ساده در محل نصب می‌گردد.

– از آنجایی که مدل‌های متنوعی از درهای آکاردئونی وجود دارند، می‌توان بسته به سلیقه و دکوراسیون منزل آن‌ها را تهیه کرد.

موارد استفاده در‌های آکاردئونی

درهای آکاردئونی به دلیل زیبایی و امنیت مناسب، در مکان‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها: از درهای آکاردئونی می‌توان به‌عنوان محافظ مغازه یا فروشگاه بهره برد. این درها به دلیل هزینه کمتر و امنیت بیشتر می‌توانند جایگزینی مناسب برای درهای کرکره‌ای باشند.

در پارکینگ: در برخی از موارد برای ورودی پارکینگ‌ها از درهای آکاردئونی با مکانیزم کنترل از راه دور استفاده می‌کنند. نصب در آکاردئونی برای پارکینگ، علاوه بر زیبایی، راحتی و امنیت را به همراه خواهد داشت.

بالکن‌ها: در بالکن‌هایی که دارای محافظ شیشه‌ای هستند، می‌توان از پنجره‌های آکاردئونی برای به جلوه در آوردن تراس استفاده کرد.

پنجره: یکی دیگر از کاربردهای شیوه ساخت آکاردئونی برای درهایی بزرگی است که نمای پنجره‌ای دارند.

در ورودی پاساژها: این نوع درها هنگامی که باز هستند فضای کمی را اشغال می‌کنند و می‌توان آن‌ها را انتخابی مناسب برای در ورودی پاساژها در نظر گرفت.

برای حفاظت از هر واحد ساختمان: به‌منظور حفاظت از واحدهای یک آپارتمان، می‌توان برای در ورودی هر واحد، از حفاظ‌های آکاردئونی استفاده کرد که این امر سبب بالا رفتن امنیت ساختمان خواهد شد.

به‌عنوان عایق صوتی: در برخی موارد، پارتیشن‌های آکاردئونی به‌عنوان عایق صوتی و برای خنثی کردن سر و صدای اطراف به کار می‌روند. معمولاً این پارتیشن‌ها را با روکشی از جنس چوب می‌سازند که برای کلیساها، رستوران‌ها و … کاربرد دارند.

جداسازی فضا: برای استفاده چند منظوره از یک فضا به‌صورت هم‌زمان، پارتیشن‌های آکاردئونی کاربرد دارند. به‌طور مثال در یک اتاق بیمارستان که چندین تخت وجود دارد می‌توان برای جداسازی آن‌ها از پارتیشن‌های آکاردئونی استفاده کرد. یکی دیگر از کاربرد‌های این نوع پارتیشن‌ها در فروشگاه‌هایی است که دارای غرفه‌های متعددی هستند.

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

انواع درهای آکاردئونی

انواع متفاوتی از درهای آکاردئونی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای کاربردی خاص هستند. این درها را از جنس چوب (MDF)، چرم، UPVC و … می‌سازند و از آن‌ها به‌منظور جداسازی بخش‌های مختلف ادارات، منزل، بیمارستان‌ها و … استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

درهای آکاردئونی چرمی

همان‌طور که از نام این نوع درهای آکاردئونی پیدا است، از چرم (مصنوعی یا طبیعی) ساخته می‌شوند. این درها را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون تهیه کرد. درهای آکاردئونی چرمی بسته به فضا و یا نوع کاربری در مکان‌های بسیاری همچون بیمارستان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، ادارات، مهد کودک‌ها و … به کار می‌روند.

در و پنجره‌های آکاردئونی یو پی وی سی (UPVC)

در و پنجره‌های UPVC از مزایای بسیاری همچون جلوگیری از ورود گرما یا سرما، سر و صدا و ورود آب به داخل ساختمان برخوردارند. بهره‌گیری از روش ساخت آکاردئون در ساخت پنجره‌های دو جداره، علاوه بر کارایی، زیبایی خاصی را به محیط القا می‌کند. شیوه ساخت آکاردئونی به‌طور معمول برای پنجره‌هایی که ارتفاعشان بیش از ۳ متر است، انجام می‌شود.

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

حفاظ آکاردئونی

جنس این در‌ها از آهن است و می‌توان آن‌ها را در دسته درهای ضد سرقت قرار داد. حفاظ‌های آکاردئونی به‌طور معمول برای در خانه‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند و هدف از ساخت آن‌ها، جلوگیری از ورود افراد غریبه و … به داخل ساختمان است. این نوع درها را به‌صورت ریلی و در مدل‌های دو گل، سه گل، پروانه‌ای، کلاسیک و … می‌سازند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در بخش‌های مختلف این مقاله به آن اشاره کردیم، در‌های آکاردئونی کاربردهای متفاوتی دارند که می‌توان از آن‌ها به زیبایی و اشغال فضای کم در مقایسه با درهای معمولی (لولا دار) اشاره کرد. درهای آکاردئونی از انواع گوناگونی برخوردارند که هر کدام از آن‌ها، بسته به نیاز و سلیقه افراد، در مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع درها انتخابی مناسب برای افرادی است که علاوه بر زیبایی و کارایی، به دنبال امنیت نیز هستند.

بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] بازسازی منزل؛ انواع درب های آکاردئونی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments