پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازسازی کابینت؛ طراحی کابینت مدرن

بازسازی کابینت؛ طراحی کابینت مدرن

بازسازی کابینت؛ طراحی کابینت مدرن

  بازسازی کابینت؛ طراحی کابینت مدرن | طراحی مناسب کابینت‌ها یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه به شمار می‌رود. کابینت‌های مدرن یکی از انواع کابینت‌هایی هستند که با طراحی و مدل‌های کاربردی متفاوت، در سا‌ل‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌‌اند. دکوراسیون و طراحی این کابینت‌ها باید با سبک دکوراسیون و نمای داخلی منزل هماهنگ باشد و زیبایی و جذابیت آن را تقویت کند.کابینت‌های گلاس و کابینت با طرح جزیره از جدیدترین مدل‌های مدرن امروزی به شمار می‌روند. این مقاله سعی دارد ضمن آشنایی با کابینت مدرن و ویژگی‌های آن، چند نمونه از انواع آن‌ها را بررسی کند.

کابینت مدرن

ازآنجاکه کار کردن در آشپزخانه امری تکراری و روزمره به شمار می‌رود، بهتر است با یک طراحی خوب و مناسب، انگیزه و انرژی کافی را برای سپری کردن در آن ایجاد کرد. یکی از انواع طراحی دکوراسیون آشپزخانه، طراحی مدرن است که با توجه به فضای کافی برای چیدمان و با حفظ اصول مدرنیته صورت می‌گیرد. درواقع می‌توان بیان کرد ترکیب طراحی داخلی مدرن آشپزخانه باوجود کابینت‌هایی با متریال و رنگ مدرن، یک آشپزخانه مدرن را می‌آفریند. طراحی مدرن به طور معمول در فضاهای کوچک یا متوسط انجام می‌گیرد، زیرا یکی از اصلی‌ترین اصول طراحی مدرن بهینه‌سازی فضا بوده که با توجه به شرایط امروزی کمبود فضا بسیار قابل‌توجه است. در یک طراحی بهینه، کابینت‌های بیشتری با بهترین موقعیت در کنار هم قرار گیرند. البته لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک مدرن، سادگی و یکپارچگی بوده و طرح بکار رفته در آن‌ها مینیمال است. در زیر به برخی از معیارهای یک طراحی موفق کابینت مدرن اشاره می‌شود.

– انتخاب نما: ایده‌آل ترین حالت برای مدرن جلوه دادن نمای کابینت‌ها، تخت و مسطح بودن درها و نداشتن فریم و مرزبندی قابل‌توجه برای آن‌ها است.
– استفاده از شیشه‌های رنگی: وجود شیشه‌های رنگی در فضای بین کابینت‌ها با توجه به درخشندگی و بازتاب آن‌ها، فضای آشپزخانه را بسیار مدرن جلوه می‌دهد.
– انتخاب جنس، رنگ و سبک: در هنگام انتخاب سبک و رنگ کابینت آشپزخانه باید دقت کرد که با سبک دکوراسیون دیگر فضای خانه هماهنگ باشند. انتخاب کابینت‌های کاملاً مدرن برای آشپزخانه‌ای که در مجاورت فضایی کاملاً سنتی قرار دارد، نتیجه مطلوب را نخواهد داشت. همچنین نباید در انتخاب سبک و رنگ کابینت‌ها در شیوه خاصی افراط کرد. متریال‌هایی که در طراحی مدرن استفاده می‌شود، عموماً مونوکروم و تک‌رنگ هستند.
– کیفیت مواد: توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از بهترین و مرغوب‌ترین مواد برای کابینت استفاده شود.
– استفاده از اکسسوری‌ها و جزئیات داخلی کابینت: فضای داخلی کابینت به اندازه نمای خارجی اهمیت دارد. اگر در داخل کابینت‌ها از اکسسوری‌ها، ریل‌ها و طبقات و اقدامات کاربردی جهت تفکیک فضای داخلی آن‌ها استفاده شود، بر زیبایی و کیفیت و ارزش کابینت‌ها خواهد افزود.
– ادغام تجهیزات: استفاده از تجهیزات به‌صورت چندمنظوره و تلفیقی در آشپزخانه، سبب افزایش ارزش آشپزخانه، افزایش تعداد کابینت‌ها و بهبود جنبه کاربردی آن می‌شود. به‌بیان‌دیگر طراحی کابینت‌ها شیک‌تر، مفیدتر و کاربردی‌تر خواهد بود.
– انتخاب دستگیره‌های مناسب: استفاده دستگیره مناسب در این سبک دارای اهمیتی ویژه است. در طراحی مدرن دستگیره‌ها ساده‌تر و خطی‌تر هستند. استفاده از درهایی با بازشوی مگنتی (بدون دستگیره) مدرن‌ترین حالت ممکن را در این سبک می‌آفریند.

بررسی چند نمونه از کابینت‌های مدرن
کابینت ام دی اف مدرن
کابینت‌های ام دی اف از جمله مدل‌های محبوب کابینت به شمار می‌روند که با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع خود در ایران بسیار کاربرد دارند. ویژگی اصلی ام دی اف این است که پس از تولید می‌توان آن را روکش گرفت. روکش‌های تزیینی در کنار زیبایی، سبب دوام و کاربرد بهتر آن در محیط آشپزخانه می‌شوند. کابینت‌های ام دی اف به چهار دسته تقسیم می‌شوند: هایگلاس، کابینت تمام چوب ممبران، کابینت ترک و آلمانی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه طرح جزیره که هر یک زیبایی خاص خود را دارد.
در زیر درباره کابینت‌های هایگلاس و طرح جزیره توضیحات بیشتری ارائه می‌شود.
کابینت هایگلاس
امروزه در بیشتر خانه‌های مدرن، از کابینت هایگلاس که یکی از بهترین نمونه‌های کابینت‌ ام دی اف است، استفاده می‌شود. مهم‌ترین دلیل کاربرد کابینت هایگلاس، زیبایی و شیکی منحصربه‌فردی است که به فضای آشپزخانه می‌دهد. کابینت‌های هایگلاس براق، صاف و صیقلی هستند. نکته قابل توجه در انتخاب ام دی اف هایگلاس میزان موج به نظر رسیده در انعکاس سطح آن است. هرچه میزان موج کمتر باشد، کیفیت ام دی اف بالاتر است. نمونه‌های سفید و مشکی، از طرح‌های نو و کاربردی این نوع از کابینت‌ها به شمار می‌روند. در زیر به برخی از ویژگی‌های هایگلاس اشاره می‌شود:
– منبع نور بودن به دلیل براقیت
– سادگی و زیبایی
– دیر کثیف شدن و به‌راحتی تمیز شدن
– امکان تغییر دستگیره‌ها باسلیقه شخصی
– داشتن طرح‌های مختلف ساده و موج‌دار
– داشتن جلوه‌ای زیبا و خاص

کابینت آشپزخانه طرح جزیره

کابینت آشپزخانه جزیره ‌یکی از طراحی‌های خلاقانه در کابینت‌های مدرن به شمار می‌رود. در این نوع طراحی یک مجموعه از کابینت‌ها در وسط فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد که می‌توان از آن برای قرار دادن سینک ظرف‌شویی یا گاز استفاده کرد. بعلاوه می‌توان با قرار دادن صندلی‌های پایه بلند بر روی جزیره، از آن به‌عنوان میز نهارخوری بهره گرفت. ارتفاع استاندارد برای جزیره آشپزخانه ۹۰ سانتی‌متر تا یک متر است، یعنی می‌تواند در ارتفاعی هم‌سطح کابینت‌ها یا کمی بالاتر قرار داشته باشد.

نتیجه‌گیری

همان‌گونه که در مقاله بیان شد، کابینت آشپزخانه یکی از اجزای اصلی و مهم در طراحی دکوراسیون مدرن آشپزخانه محسوب می‌شود. با پیشرفت درزمینهٔ طراحی کابینت آشپزخانه، امروزه کابینت‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع و شادی طراحی می‌شوند. تنوع در طراحی مدل‌های کابینت به دلیل تنوع در سبک ساخت و معماری آشپزخانه‌ها و ابعاد متفاوت فرهنگی ضروری به نظر می‌رسد. وجود کابینت بادوام و کاربردی در کنار طراحی زیبا بارنگ‌های همیشه جذاب بر ارزش دکوراسیون آشپزخانه افزوده و کاری ماندگار را می‌آفریند. در نهایت باید عنوان کرد، آشپزخانه‌ای ایده‌آل‌ترین دکوراسیون را خواهد داشت که با انتخابی هوشمندانه بتواند بیشتر سلیقه‌ها را به سوی خود جذب کند.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] بازسازی کابینت؛ طراحی کابینت مدرن

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments