پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی و سرامیک و تاثیر آن در معماری مدرن

کاشی و سرامیک در معماری مدرن

کاشی و سرامیک و تاثیر آن در معماری مدرن

فهرست مطالب

امروزه کم‌تر خانه‌ای پیدا می‌شود که در آن از کاشی و سرامیک استفاده نشده باشد. به عبارتی می‌توان گفت کاربرد کاشی و سرامیک در اغلب خانه‌های امروزی، از پذیرایی و آشپزخانه گرفته تا حمام و پارکینگ، به‌چشم می‌خورد. آن‌ها به عنوان کاشی آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سرامیک کف، دیوار، کاشی استخر و… استفاده می‌شوند.

از گذشته بسیار دور از کاشی و سرامیک به عنوان مصالح ساختمان‌سازی استفاده می‌شده و امروز هم یکی از پراستفاده‌ترین مصالح هستند. اما چیزی که باعث شده، آن‌ها کاربردی بیش‌تر از یک سطح صیقلی و ضدآب باشند، تنوع در طرح و رنگ و همراه شدن با پیشرفت علم است. این ویژگی‌ها به آن‌ها کمک کرده تا سبک‌های متفاوتی از دکوراسیون را ایجاد کنند.

امکان دارد چند ثانیه وقت شما را بگیریم و چکیده‌ای از مطلب را برایتان بخوانیم؟

معماری مدرن، به انقلاب معماری که در اروپا رخ داد اشاره می‌کند. این انقلاب از اروپا آغاز شده و تا سایر نقاط جهان ادامه یافت. اما نقش کاشی و سرامیک در این سبک از معماری کجاست؟ اگر شما نام معماری مدرن را شنیده‌ و مشتاق هستید درباره آن و نقش کاشی و سرامیک در اجرای آن بیش‌تر بدانید با ما همراه باشید.

کاشی و سرامیک و تاثیرآن در معماری مدرن

کاشی و سرامیک مناسب معماری مدرن

برای اجرای معماری مدرن به مصالح مختص به همین سبک نیاز است. بهتر است پس از انتخاب سبک ساختمان، مصالح را نیز متناسب با آن انتخاب و خریداری کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود. در ادامه تعدادی از سبک‌های مدرن کاشی و سرامیک را بررسی خواهیم کرد تا با انواع آن بیش‌تر آشنا شوید.

سرامیک مدرن براق و ساده

شاید تصور کنید استفاده از سرامیک‌های بدون طرح و الگو زیبا نیست؛ اما پس از اتمام کار، فضایی لوکس و شیک را مشاهده خواهید کرد. سرامیک‌های مدرن و براق نور را به‌خوبی انعکاس می‌دهند و نه‌تنها باعث بزرگ‌تر دیده شدن منزل شما خواهد شد؛ بلکه جلوه‌ای چشم نواز ایجاد می‌کنند. از این محصولات اغلب در ورودی خانه و کف پذیرایی استفاده می‌شود.

سرامیک مدرن براق و ساده

سرامیک مدرن طرح چوب

سرامیک‌های مدرن طرح چوب اغلب در کف خانه استفاده می‌شوند و جایگزین مناسبی برای پارکت‌های چوبی هستند. دلیل این جایگزینی، استحکام بالا و قیمت مقرون به‌صرفه‌تر آن‌ها نسبت به چوب است. سرامیک‌های طرح چوب، به‌خوبی چوب، حس طبیعت را القا می‌کنند. شما با هر سلیقه و انتخاب می‌توانید محصول خود را از بین آن‌ها خریداری کرده و معماری مدرن منزلتان را به کمک آن‌ها اجرا کنید. تنوع در سرامیک‌های طرح چوب به وضوح دیده می‌شود؛ تاجایی که با طرح‌های متفاوت آن می‌توان سبک‌‌های مدرن، روستیک، آنتیک و کلاسیک را اجرا کرد.

سرامیک طرح چوب مدرن

سرامیک مدرن مات

از دیگر کاشی و سرامیک‌های هماهنگ با سبک معماری مدرن، سرامیک‌های مدرن مات است. آن‌ها بدون نقش و نگار اضافی، زیبایی خیره‌کننده‌ای به منزل شما می‌دهند. از طرفی به آسانی تمیز می‌شوند؛ زیرا کثیفی را نشان نمی‌دهند و نیاز نیست با هر لکه کوچک نگران تمیزکردن آن‌ها شوید. استفاده از سرامیک‌ مات به دلیل کوچک‌تر نشان دادن فضا، برای خانه‌هایی با مساحت بزرگ مناسب است. بهتر است از آن‌ها برای پوشش کف خانه‌های کوچک استفاده نکنید؛ مگر اینکه رنگ کاشی و سرامیک روشن باشند.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

سرامیک مدرن مات

سرامیک مدرن طرح سنگ

اگر قصد دارید در کنار ایجاد سبکی مدرن به منزل خود جلوه‌ای طبیعی ببخشید، خرید کاشی و سرامیک طرح سنگ برای شما انتخاب مناسبی است. با وجود اینکه آن‌ها در همه ابعاد تولید و به‌فروش می‌رسند، بهتر است برای کف پذیرایی از نوع اسلب (کاشی‌هایی در ابعاد بزرگ) استفاده کنید. تنوع در سبک و رنگ‌ کاشی و سرامیک طرح سنگ، دست مشتریان را برای خرید محصول دلخواه باز می‌گذارد. اگر می‌خواهید فضای خانه بزرگ‌تر دیده شود کافی است سرامیک‌هایی با رنگ‌ روشن خریداری کنید و درصورتی که فضای منزلتان بزرگ‌ است؛ می‌توانید از رنگ‎‌های تیره نیز بهره بگیرید. نمونه‎ای از سرامیک‌های طرح سنگ، سرامیک‌های طرح سنگ مرمر است که با استفاده از آن می‌توانید به فضای خانه نمایی مجلل و رسمی ببخشید.

سرامیک مدرن طرح سنگ

کاشی و سرامیک در معماری داخلی مدرن

سبک مدرن از سبک‌های پرکاربرد و محبوب طراحی داخلی است. این سبک منطبق با سبک زندگی امروزی بوده و برای شهرنشینان مناسب است. در این سبک سعی می‌شود با دوری از تجمل و زرق و برق اضافه، خانه‌های کوچک و با متراژ پایین را به‌گونه‌ای طراحی کنند که فضای بیش‌تری در اختیار صاحب‌خانه قرار گیرد. با توجه به این که بخش اعظمی از طراحی را پوشش و کاشی و سرامیک تشکیل می‌دهد، استفاده از کاشی‌هایی با سبک مدرن اهمیت زیادی دارد.

 خرید انواع کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

کاشی سرامیک

بهترین رنگ سرامیک متناسب با معماری مدرن

شاید برایتان سوال باشد که بهترین‌ رنگ‌های کاشی و سرامیک برای معماری مدرن کدام‌اند؟ در ادامه تعدادی از رنگ‌های مورد استفاده در طراحی مدرن را بررسی می‌کنیم.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نقش کاشی سرامیک در معماری داخلی را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

رنگ قهوه‌ای:

یکی از رنگ‌های متداول کاشی‌های مورد استفاده در ساختمان‌های اداری، تجاری و منازل، رنگ قهوه‌ای است. این رنگ در طیف روشن یا تیره می‌تواند سبک دلخواه شما را ایجاد کند. آن‌ها با هر دکوراسیونی ست می‌شوند و آلودگی روی سطح خود را کم‌تر نشان می‌دهند. امکان استفاده از کاشی و سرامیک به رنگ قهوه‌ای به صورت تک‌رنگ یا در کنار رنگ‌های دیگر وجود دارد.

کاشی سرامیک قهوه ای مناسب معماری مدرن

رنگ کرمی:

کاشی و سرامیک‌ به رنگ کرم، یکی دیگر از کاشی‌های محبوب در سبک مدرن است. این محصولات کاربرد گسترده‌ای دارند و برای دلباز‌تر و بزرگ‌تر نشان دادن فضا بسیار مناسب هستند. استفاده از کاشی‌های کرمی رنگ، باعث می‌شود که سایر تجهیزات موجود، خود را به‌خوبی نشان دهند. اگر فضای کار یا خانه شما کوچک است، با استفاده از کاشی و سرامیک کرمی می‌توانید آن را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهید و از خاصیت انعکاس نور آن استفاده کنید.

رنگ کرمی در معماری مدرن

رنگ سفید:

امکان استفاده از سرامیک‌های سفید رنگ، در تمام قسمت‌های خانه وجود دارد. معمولا برای حمام و سرویس بهداشتی از ابعاد کوچک‌تر کاشی و سرامیک و برای کاشی دیوار و کف اتاق، پذیرایی و… از کاشی و سرامیک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌شوند. ایجاد فضایی دلباز و انعکاس نور بالا از ویژگی‌های این محصول بوده و مهم‌ترین عیبی که دارد نمایان شدن سریع لکه‌ها و تمیزکردن دشوار آن‌ها است.

کاشی سرامیک سفید مناسب دکوراسیون مدرن

رنگ سیاه:

کاشی‌های مشکی قابلیت ست شدن با لوازم خانه را دارند. از طرفی می‌توانید آن‌ها را به‌صورت تک‌رنگ یا با تلفیق با رنگ‌های دیگر مثل طلایی یا سفید استفاده کنید. ایجاد فضایی لوکس از ویژگی‌های این رنگ است. همه ما استفاده از آن را اغلب در آشپزخانه و به‌عنوان سرامیک و کاشی آشپزخانه دیده‌ایم، اما امکان استفاده از آن در سایر قسمت‌های خانه نیز وجود دارد.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرامیک بهتر است یا پارکت را مطالعه بفرمایید.

——————————————

کاشی سرامیک سیاه در معماری مدرن

رنگ طوسی:

این رنگ، رنگی سرد و خنثی است و در معماری مدرن کاربرد فراوانی دارد. شما می‌توانید از طیف روشن تا تیره و از نوع براق یا مات آن بهره بگیرید. در هرصورت کثیفی‌ها و آلودگی‌ها روی آن مشهود نیست و تمیز کردن آن آسان است. امکان تلفیق آن با رنگ سیاه، سفید یا رنگ‌های دیگر وجود دارد. استفاده از رنگ طوسی به‌تنهایی باعث خلوت‌تر نشان دادن منزل، و هنرنمایی بیش‌تر لوازم و دکوری‌ها می‌شود.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرامیک کف اتاق خواب را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

سرامیک طوسی مناسب دکوراسیون مدرن

رنگ آبی:

یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید به آن فکر کنید رنگ آبی است. برخلاف تصور ما از اینکه رنگ آبی فقط برای کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی مناسب است، می‌توانید از آن در سایر قسمت‌های خانه استفاده کنید. کافی است رنگ آن را هوشنمدانه انتخاب کنید و یا اینکه آن را با رنگ‌های دیگر تلفیق کنید.

کاشی سرامیک آبی در معماری مدرن

برند مرجان، تولید کننده کاشی و سرامیک مدرن

اگر می‌خواهید یک کاشی با کیفیت بخرید بهتر است آن را از تولیدکنندگان با برند‌های معتبر تهیه کنید. برند مرجان، یکی از تولیدکنندگان معروف کاشی و سرامیک مدرن است. این برند کاشی‌هایی با قابلیت عبور نور، کاشی‌های پولیش و نیمه پولش و کاشی ضد اسید صنعتی در ابعاد و طرح های مختلف را تولید و به بازار عرضه می‌کند. شرکت مرجان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرده و تا به امروز سهم زیادی از بازار داخلی و صادرات کاشی و سرامیک به کشور‌های مختلف را به دست گرفته است. شما می‌توانیدانواع کاشی‌ بین کابینتی، کف، سرویس بهداشتی، پارکینگ و … را از این برند خریداری کنید.

خرید انواع کاشی مدرن برند مرجان از بازار آنلاین سرام پخش

کاشی و سرامیک در معماری مدرن

 معماری مدرن

در معماری مدرن یکسری ویژگی‌ها تعریف شده است که با توجه به آن‌ها می‌توان فهمید که یک بنا مدرن است یا نه! در ادامه به توضیح مختصر ۵ مورد از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کاشی کاری مدرن را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

۱- مواد و مصالح:

اولین ویژگی معماری مدرن، مواد و مصالح است که بدون هیچ دخل و تصرف و تزئینی باید از آن‌ها استفاده شود. مصالح اصلی شامل چوب، فلز، بتن و شیشه هستند. بر اساس این اصل هر آنچه درون ساختمان است باید انعکاس دهنده بیرون باشد. برج ایفل را به عنوان نمونه‌ای از معماری مدرن که این ویژگی در آن رعایت شده می‌توانیم نام ببریم.

۲- کارکرد و هدف:

یکی دیگر از ویژگی‌های معماری مدرن در نظر گرفتن کارکرد و هدف است؛ یعنی هرفضای ساخته شده باید هدفی برای ساخته شدن داشته باشد.

۳- سادگی:

یک ساختمان مدرن باید ساده باشد. وجود این ویژگی باعث شده که مردم از آن استقبال کنند و معماران و طراحان داخلی از مصالح ساده‌تری استفاده کنند. نمونه آن کاشی و سرامیک‌های ساده و با رنگ خاکستری، سفید و رنگ مات دراین سبک از ساختمان‌ها هستند.

۴- خطوط واضح، قوی و تاکید بر خطوط مستقیم:

در معماری مدرن از خطوط مستقیم و واضح بجای خطوط منحنی استفاده می‌شود. ساختمان مدرن لوکوربوزیه نمونه‌ای از ساختمان‌های مدرن با خطوط مستقیم هستند.

۵- رویکرد مینیمال:

رویکرد مینیمال به این معنا است که از عناصر به دفعات زیاد استفاده نشود. در حقیقت این ویژگی نیز اشاره به سادگی دارد.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نمای سرامیکی ساختمان را مشاهده بفرمایید.

—————————————

معماری مدرن

سخن آخر
از سبک‌هایی که امروزه از آن در معماری استفاده زیادی می‌شود، سبک معماری مدرن است. در این سبک همه چیز به رنگ و طرح ساده ساخته می‌شود و درعین سادگی زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. در آن خبری از زرق و برق و تجملات نیست و همه چیز در کنار کاربردی بودن و سادگی، زیبایی منحصر به‌فردی دارد.

برخلاف تصور، همه چیز به صورت خطوط صاف و یکدست ساخته نمی‌شود؛ بلکه درصورت لزوم قسمت‌هایی از سازه شکل منحنی و دایره به‌خود می‌گیرد. در این میان انتخاب کاشی و سرامیک مدرن به‌عنوان یکی از مصالح مهم در ساختمان‌سازی اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله به ویژگی‌هایی که برای خرید کاشی و سرامیک مدرن باید درنظرگرفته شود، پرداختیم. شما می‌توانید این کاشی‌ها را در فروشگاه سرام پخش و از برند مرجان که یکی از معتبرترین برند‌های تولید کاشی و سرامیک در ایران است بخرید.

سوالات متداول…

سرامیک مدرن براق و ساده

سرامیک مدرن طرح چوب

سرامیک مدرن مات

سرامیک مدرن طرح سنگ

چون فضا را خیلی کوچک‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند

دلیل این جایگزینی، استحکام بالا و قیمت مقرون به‌صرفه‌تر آن‌ها نسبت به چوب است.

رنگ قهوه‌ای

رنگ کرمی

رنگ سفید

رنگ سیاه

رنگ طوسی

رنگ آبی

کف پذیرایی از نوع اسلب (کاشی‌هایی در ابعاد بزرگ)

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments